ontsteking xl 500 r

Wieb-O

MF'er
2 mei 2004
154
0
Hallo,

Ik dus laatst vrolijk aan het rijden, door het donker. Begint opeens de verlichting raar te doen, dus voor en achterlicht beetje knipperen enzo. De knippers werkten wel zonder problemen. Niet veel later sloeg de motor opeens uit en niet meer aan de gang te brengen. De knippers werken nu nog gewoon en de claxon ook. De rest van de verlichting doet het niet meer en de onsteking vonkt ook niet meer ;( . Volgens mij heeft er iets kortsluiting lopen maken door de regen ofzo. Ik heb alles nagekeken aan stekkers enzo. Zou het kunnen zijn dat de cdi is overleden ofzo?? Wat zou het eerste stuk gaan zodra een paar draden kortsluiten?

MVG, Wiebe
 
Het enige dat op alles wat jij noemt werkt is de massa. Loop dus je massa aansluitingen goed na.

[edit] ik lees dat het gelijkspanningsdeel wel werkt. Dan zouden er 2 spoelen kapot zijn in het blok. Lijkt me sterk, tenzij het vliegwiel los ie gelopen. Controleer eerst de stekker verbindingen van de dynamo's eens.
 
hallo,

Ik zal ff alle stekkers opnieuw controleren en eerst maar eens zorgen dat het blok loopt, dan komt de verlichting later wel. Het lijkt me idd sterk dat er zo 2 spoelen kapot gaan.
 
hmmm fijn dit met dat mooie weer! '(

Maargoed keb alle draadjes en stekkers en alles nagelopen en alles zit goed. Dan is er dus waarschijnlijk toch een spoel doorgebrand oid? Hoe zou ik dit kunnen meten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan