Ontsteking

Transparante tektyl was 't toch wat je op de bougiekabels / doppen smeerde? Dat was dacht ik de manier die John hanteerde. :)

Zowieso waar de bougiekabels de bobines in gaan eens checken, als daar ergens een kiertje zit wil 't daar wel eens gaan vonken. Vraag maar aan Sideburns of Ree. ;)
 
Vervang eerst eens je bougiedoppen door waterdichte NGK doppen (kosten: weinig). Daarna kappen/kabels/bobines lekker dik inklodderen met blanke tectyl (dek de rest van je blok/fiets wel ff af, want 't ziet er iet uit, als het warm wordt.... Kijk ook even of de kurken ring die als pakking fungeert onder je ontsekingsdekseltje, er nog zit. Anders even bestellen of zelf fabriceren. Succes!

Dat vochtprobleem is bekend bij Honda sohc4's... :(

Tectyl is een uitstekende tip van John. Werkt bij mij als een zonnetje.
 
Tectyl tectyl...koop maar een echte motor! :P


Vroeger, toen ik nog CB reed (twee weken geleden), heb ik dit soort tips wel vaker gehoord. Moet zeggen dat mijn CB er weinig last van had. Maar kwaad kan het niet natuurlijk. Lekker kliederen :+
 
Op woensdag 12 maart 2003 07:59 schreef roestendoenze het volgende:
Transparante tektyl was 't toch wat je op de bougiekabels / doppen smeerde? Dat was dacht ik de manier die John hanteerde. :)

Zowieso waar de bougiekabels de bobines in gaan eens checken, als daar ergens een kiertje zit wil 't daar wel eens gaan vonken. Vraag maar aan Sideburns of Ree. ;)

Of Mark :)
 
Op woensdag 12 maart 2003 16:41 schreef peter_farmer het volgende:
Iemand nog de leerstof van: Kreatief Met Kurk :+
Ja en probleem oplossing ff opgezocht voor je.

Er staat in : Het geknal van de uitlaat is te stoppen door de uitlaten met champagnefles kurken af te dichten. :)
 
Ben je of net op tijd, of net te laat. We gaan uit van het eerste natuurlijk :) Succes ermee, en je weet ons te vinden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan