ontstekingsvervroeger

Pascal_P

MF'er
8 jul 2005
172
0
hoi, ik zit erover te denken om een ontstekings vervroeger voor mijn r6 van 2002 te halen.
nu zijn die in verschillende gradens leverbaar 2,4,6 graden.
zat zelf te denken aan 4graden, zal dit veel effect hebben, iemand ervaring?
heb al een beetje onderzoek op internet gedaan.
moet ik dan verder nog wat aanpassen? of gewoon euro98 tanken en gaan?

ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en me verder kan helpen *O*
 
motor gaat warmer worden, dus meer kans op pingelen, dus best 98 tanken
ook kijken voor andere ontstekingskaarsen die tegen de hogere temperatuur kunnen, hebben ze mij gezegd.

ik ben van plan om 4° te vervroegen op mijn SV650S. dit zou vooral resulteren in meer power in lagere toeren.
 
wordt misschien wel iets warmer ja, dus temp in de gaten houden
misschien zelfs temp meter fixen bij de kop en niet in radiateur 8-)

bougies zitten standaard cr10ek in, misschien naar 11 gaan? of zal 10 voldoen?
 
waarschijnlijk omdat je op voorhand moeilijk kunt zeggen wat het beste presteert en het dan zonde is om een niet verstelbare te kopen...

bedoel...waarom wilde jij 4 graden kopen? gulden middenweg? _O-

yup, en die platen zijn niet zo duur, kosten verkoop prijs 59,95 en dan krijg ik ook nog korting
8-)

dus is altijd te proberen, heb ook beetje onderzoek op internet gedaan en meeste wat je tegenkomt zit rond de 3 a 4 graden, ook de fabrikant van dit spul geeft als advies 4graden, maar dacht vraag het hier ook eens of er mensen met ervaring zijn })
 
ff een vraag om mijn onwetendheid wat te beperken...... waarom zou je zo'n ding monteren :? :? wat is het rendement??

hierdoor zou je een betere gasreactie moeten hebben (feller) en zou je volgens gegevens die ik op internet heb opgezocht iets meer vermogen in je middengebied hebben...
kan je niks garanderen
O-)
 
Ik heb ook een ontstekingsvervroeger :) . Ben er heel blij mee, denk ik |(
Het zat er al op toen ik de motor kocht... Geen idee of het werkt.

Edit: Ik tank trouwens gewoon euro 95. Geen problemen mee. Het zaakje vervroegd 4 graden :) .
 
Je kan ook gewoon de R6 inruilen voor een R1 natuurlijk, scheelt je een hoop potentiele problemen.

sorry dat ik het zeg, maar je komt niet op me over als iemand die direct weet waar ie aan begint. Ik heb er zelf ook geen verstand van, weet alleen wel dat wij thuis ook een R6 hebben, en dat rijdt prima fel. Maar in tegenstelling tot mijn eigen oude pre-1980 rommel ga ik er echt niet zelf aan lopen prutsen. De afstelling van de R6 af fabriek luistert erg nauw (logisch met zo'n specifiek vermogen uit 600cc), en je moet jezelf afvragen of dat kleine beetje meer vermogen je alle problematiek waard is. Waarom niet de tandwielverhouding iets veranderen als je zo graag wilt dat de boel wat 'feller' aanvoelt?
 
Je kan ook gewoon de R6 inruilen voor een R1 natuurlijk, scheelt je een hoop potentiele problemen.

sorry dat ik het zeg, maar je komt niet op me over als iemand die direct weet waar ie aan begint. Ik heb er zelf ook geen verstand van, weet alleen wel dat wij thuis ook een R6 hebben, en dat rijdt prima fel. Maar in tegenstelling tot mijn eigen oude pre-1980 rommel ga ik er echt niet zelf aan lopen prutsen. De afstelling van de R6 af fabriek luistert erg nauw (logisch met zo'n specifiek vermogen uit 600cc), en je moet jezelf afvragen of dat kleine beetje meer vermogen je alle problematiek waard is. Waarom niet de tandwielverhouding iets veranderen als je zo graag wilt dat de boel wat 'feller' aanvoelt?

ja, maar kost wel een koop extra, en voor een paar tientjes kan ik best zo'n plaatje proberen...

en hoe kom je erbij dat ik niet weet waar ik aan begin...
ik vraag hier ook alleen over iets wat nieuw voor mij is en meningen en ervaringen van anderen zouden dan welkom zijn
|(
 
begrijp ik nu goed dat gewoon door middel van een grondplaatje je pick up gaat verplaatsen?
dan heb je dus inderdaad een vroeger stationair tijdstip.
je vervroegd echter ook je max vervroegingstijdstip.
dat kost je dus gewoon vermogen.
je motor wordt warmer en kan daardoor schade oplopen.
ik zou er niet aan beginnen, een kortere overbrenging is dan een veel nettere methode.
ik ga met ritzen mee
 
begrijp ik nu goed dat gewoon door middel van een grondplaatje je pick up gaat verplaatsen?
dan heb je dus inderdaad een vroeger stationair tijdstip.
je vervroegd echter ook je max vervroegingstijdstip.
dat kost je dus gewoon vermogen.
je motor wordt warmer en kan daardoor schade oplopen.
ik zou er niet aan beginnen, een kortere overbrenging is dan een veel nettere methode.
ik ga met ritzen mee

dat weet ik ja, dat ik over men hele gebeid alles vervroeg, daarom wil ik ook eerst een beetje informatie en meningen horen hierover 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan