Ontzettend lelijke motoren (OLM's)

QWERTY3

Die hard MF'er
26 feb 2010
404
7
Hengelo
Vinden jullie, net als ik , ook dat de tegenwoordige motoren zo ontzetten lelijk zijn?
Het zijn net een paar bij elkaar geraapte stukken metaal die lukraak aan elkaar gelast zijn.
En dan die punt aan de voorkant.
En die koplampen.
Tis net of het plastic te heet is geweest en gesmolten.
Afgrijselijk.
Zelfs Ducatie gaat met die trent mee.
Wat was de 916 dan een prachtig ding.
Je ziet alleen nog aan de nummerplaat wat de voor of achterkant is.
ik koop voorlopig geen nieuwe, of jonger dan 10 jaar oude, motor meer.
 
Dit is een motor van 2014, mooi vormgegeven als je het mij vraagt.

Foto-ZONNJPYR-D.jpg


Maar als jij geen nieuwe motor wil kopen moet je dat verder zelf weten natuurlijk....
 
je moet gewoon op de juiste plek zoeken

2014-bmw-r-ninet-7.jpg



kan nou niet zeggen dat ik het merendeel van de toenmalige concurrenten van de 916 zo mooi vind.

ik ben het wel met je eens wat betreft "die punt aan de voorkant". Tegenwoordig pleuren ze overal een snavel op en dan is het ineens een betere allroad motor ofzo? Daar kunnen we de BMW GS serie voor 'bedanken'
 
Allemaal prachtig als je het mij vraagt:

husqvarna-nuda-900r-17.jpg


10871-art.jpg


HONDA-CBR-600-F-2012-3.jpg

images



Een hoop supersports hebben inderdaad nogal een puntig neusje en veel naked's hebben een lelijke koplamp unit....
 
Ik snap je wel ja.
Oudere motoren zijn nog net iets groter en daarom ook mooier.
Tegenwoordig is het de kunst van het weglaten, alleen is de kunst nog niet onder de knie.

Dit is ook zo'n voorbeeld, CBR1000.
Vroeger een ontzettend mooie motor, maar ineens dachten ze dat het misschien wel mooi zou zijn als alle vormen van lijnenspel eruit gehaald worden en lukraak wat rondingen erin gooien. Daarna de motor nog even met de neus tegen muur rijden en dan is die ook weer wat korter. Geen gezicht!

honda_cbr1000rr.jpg
 
Ik vind het niks, zo'n raar kort hoog kontje met een soort van taartschep eraan en dan idioot veel ruimte boven het achterwiel. Geen gezicht!
 
Vinden jullie, net als ik , ook dat de tegenwoordige motoren zo ontzetten lelijk zijn?
Het zijn net een paar bij elkaar geraapte stukken metaal die lukraak aan elkaar gelast zijn.
En dan die punt aan de voorkant.
En die koplampen.
Tis net of het plastic te heet is geweest en gesmolten.
Afgrijselijk.
Zelfs Ducatie gaat met die trent mee.
Wat was de 916 dan een prachtig ding.
Je ziet alleen nog aan de nummerplaat wat de voor of achterkant is.
ik koop voorlopig geen nieuwe, of jonger dan 10 jaar oude, motor meer.

Als je Ducati niet eens goed kan spellen (en dan heb ik het nog niet eens over de rest van dat stuk) heb je geen recht van spreken.
 
Als je Ducati niet eens goed kan spellen (en dan heb ik het nog niet eens over de rest van dat stuk) heb je geen recht van spreken.
Waar slaat die reactie nu op?

Als je Francorchamps niet onder de 2:30 rondt, heb je geen recht van ademen. :?
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je wel ja.
Oudere motoren zijn nog net iets groter en daarom ook mooier.
Tegenwoordig is het de kunst van het weglaten, alleen is de kunst nog niet onder de knie.

Dit is ook zo'n voorbeeld, CBR1000.
Vroeger een ontzettend mooie motor, maar ineens dachten ze dat het misschien wel mooi zou zijn als alle vormen van lijnenspel eruit gehaald worden en lukraak wat rondingen erin gooien. Daarna de motor nog even met de neus tegen muur rijden en dan is die ook weer wat korter. Geen gezicht!

[afbeelding]
juist de mooiste generatie 1000rr man. Deze heeft wel een karakteristiek uiterlijk, de rest van de CBR's vind ik maar eenheidsworst..
 
Ik vind het niks, zo'n raar kort hoog kontje met een soort van taartschep eraan en dan idioot veel ruimte boven het achterwiel. Geen gezicht!

Andere nummerplaathouder zodat de nummerplaat dicht tegen het kontje aan zit, en dan is 'ie heel mooi.
 
Alles went... en anders het licht uit :+

Je hebt gelijk als je het hebt over het kontje van de 916 imho. Maar de opvolger in de vorm van de 1098 vind ik aan alle kanten geslaagd. Laatst stond ik naast een Panigale en dat is voorwaar ook geen lelijk ding. 't Is alleen even wennen en de grootste lol heb je toch als je erop zit. Toch?
 
Ik ben ook een fan van vintage. Omdat het functioneel er uit ziet, en je de indruk krijgt dat hier inderdaad nog van cafe naar face op geraced wordt... Zoals deze Guzzi.

images
 
Ik ben ook een fan van vintage. Omdat het functioneel er uit ziet, en je de indruk krijgt dat hier inderdaad nog van cafe naar face op geraced wordt... Zoals deze Guzzi.

[afbeelding]
alsof cafe-racers toen zo uit de fabriek kwamen rollen :z


motoren zijn als het leven, je moet er zelf wat van maken
 
Laatst bewerkt:
juist de mooiste generatie 1000rr man. Deze heeft wel een karakteristiek uiterlijk, de rest van de CBR's vind ik maar eenheidsworst..
:^
De mooiste 1000. De enige met een eigen gezicht. Wat mij betreft mooier dan alle andere merken.
 
Dat van die punt op de nieuwste Multistrada/GS-achtigen vind ik ook maar niets, lijkt een beetje op:
m1eyvmmw6r4z.jpg


Maar er zijn ook mooie motoren met een 'punt' van voren, vind ik,:

KLIK
KLIK
 
Vinden jullie, net als ik , ook dat de tegenwoordige motoren zo ontzetten lelijk zijn?
Het zijn net een paar bij elkaar geraapte stukken metaal die lukraak aan elkaar gelast zijn.
En dan die punt aan de voorkant.
En die koplampen.
Tis net of het plastic te heet is geweest en gesmolten.
Afgrijselijk.
Zelfs Ducatie gaat met die trent mee.
Wat was de 916 dan een prachtig ding.
Je ziet alleen nog aan de nummerplaat wat de voor of achterkant is.
ik koop voorlopig geen nieuwe, of jonger dan 10 jaar oude, motor meer.
Smaken verschillen (gelukkig) ik heb Ducati nooit mooi gevonden, tot de 1098, hypermotard en streetfighter. Schitterende fietsen. De monster en Diavel doen me niet veel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan