Ontzettend lelijke motoren (OLM's)

Over smaak valt blijkbaar niet te twisten, maar kan wel meegaan met de start vandit topic.
Je ziet steeds meer allroads motoren sterker nog volgens mij is dit het best verkochte type motor.

Ben na jaren ook overstag gegaan en heb een multistrada , niet de mooiste fiets maar rijdt wel erg relax.
Voor op circuit en 10x maal mooier dan de multi heb ik een 1098s

Fons
 
Wat mij opvalt is dat juist de motorrijders tegenwoordig zo lelijk zijn.
Vandaar ook de populariteit van donkere en spiegelvizieren. 8-)
 
Denk ook dat het moment dat je je gaat interesseren voor motoren tekenend is voor het feit welke je mooi gaat vinden...iets van eerste indruk is de diepste.....
Toen ik begon was de z900 en z1000 HET VOORBEELD van een motor Ook de CB750f was dat..
Toen kwam de Z1R..vierkant
de CB750F2 lange rare tank

kon niet wennen tot ik de eerste groen-witte ZX9R......prachtig !!!!

en zo komen en gaan er modellen die je aanspreken, of die je verafschuwd
 
Kijk eens hoe de BMW GS is geëvolueerd.....
Geef mij die oude maar. :9

full
 
Vinden jullie, net als ik , ook dat de tegenwoordige motoren zo ontzetten lelijk zijn?
Het zijn net een paar bij elkaar geraapte stukken metaal die lukraak aan elkaar gelast zijn.
En dan die punt aan de voorkant.
En die koplampen.
Tis net of het plastic te heet is geweest en gesmolten.
Afgrijselijk.
Zelfs Ducatie gaat met die trent mee.
Wat was de 916 dan een prachtig ding.
Je ziet alleen nog aan de nummerplaat wat de voor of achterkant is.
ik koop voorlopig geen nieuwe, of jonger dan 10 jaar oude, motor meer.

Nee
 
De hedendaagse motoren zien eruit alsof ze elk moment uiteen kunnen gaan vallen. Met van die bizarre gaten boven hun achterwiel. Die esthetisch gezien niet nodig zijn. En een lonely vering ergens diep in hun gat wegverstopt. Het kenteken hangt er immer als een soort aanhangsel aan. Wat je liever niet bijhebt maar toch.. Het zal je maar overkomen dat je wat te rap gereden hebt en dan uren te poot achter je nummerplaat moet gaan lopen zoeken. Omdat het te veel wind ving om zijn bevestigingen heel te kunnen houden. Modern Times

Dit zijn internationale regels waarbij het verplicht is gesteld dat de kentekenplaat achter het voorwiel moet zitten. Veel nieuwe motoren hebben korte kontjes/lange swingarm waardoor een extra stuk plastic nodig is om aan deze eisen te voldoen. Gelukkig hebben we tegenwoordig een hele grote aftermarket markt met veel webshops waardoor je vaak voordat je de motor hebt al een korte kentekenplaathouder kan kopen.
 
Het is maar net waar je van houdt natuurlijk :)


1996 Monster
6lrXmy.jpg




2014 Monster
rnz5Zg.jpg




1994 GSX-R 750
2DGhji.jpg




2014 GSX-R 750
vVpwVL.jpg



Doe mij de nieuwere motoren maar :9~
 
Ik weet niet wat jij denkt over bmw maar mijn 2009gsa is ect wel de lelijkste...

Inderdaad die zijn ook lelijk (heb er zelf ook één gehad). O-)
Wat ik een beetje jammer vind is dat moderne motoren technisch zo gecompliceerd zijn geworden dat je er weinig meer zelf aan kunt doen. Ik begrijp dat dit onvermijdelijk is door verplichte milieu- en veiligheidseisen, maar daardoor neig ik toch steeds meer naar oudere modellen.
 
Dit zijn internationale regels waarbij het verplicht is gesteld dat de kentekenplaat achter het voorwiel moet zitten. Veel nieuwe motoren hebben korte kontjes/lange swingarm waardoor een extra stuk plastic nodig is om aan deze eisen te voldoen. Gelukkig hebben we tegenwoordig een hele grote aftermarket markt met veel webshops waardoor je vaak voordat je de motor hebt al een korte kentekenplaathouder kan kopen.
Duits, niet internationaal. :N
 
Dit zijn internationale regels waarbij het verplicht is gesteld dat de kentekenplaat achter het voorwiel moet zitten. Veel nieuwe motoren hebben korte kontjes/lange swingarm waardoor een extra stuk plastic nodig is om aan deze eisen te voldoen. Gelukkig hebben we tegenwoordig een hele grote aftermarket markt met veel webshops waardoor je vaak voordat je de motor hebt al een korte kentekenplaathouder kan kopen.

Alsof dat zo'n uitdaging is :+
 
Laatst bewerkt:
2005 was het hoogtepunt qua mooie motorfietsen.

Yamaha MT01
KTM Superduke
Aprilia RSV1000R
Ducati 999
Buell XB12
Yamaha MT-03
Yamaha XT660
Ducati Monster S4R
Honda CBR1000RR Repsol
Moto Guzzi Griso
Moto Guzzi MGS-01

etc

dat waren nog eens motoren
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan