Ontzettende last van gehoor na rijden - Wat te doen?

Klopt. Goed dicht rollen, tot tegen je trommelvlies duwen en dan een klein stukje terug trekken zodat ze bij het weer opzwellen niet tegen je trommelvlies aan drukken.

Dat moet je dus niet doen he!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Trommelvlies zei:
Het trommelvlies is zeer gevoelig. Bij aanraking treedt pijn op.
Ergens denk ik ook dat het wellicht zo lijkt dat je op je trommelvlies zit, maar het in de praktijk gelukkig nog niet het geval is.

Sowieso is het af te raden iets zo ver in je oor te duwen, hoopt ook lekker oorsmeer op...
 
Ik heb (had, net vant weekend kwijt geraakt) op maat gemaakte doppen.
Alle andere (goedkope) oplossingen zijn kut voor mij.
Schuim is niet handig bij het schieten want ik moet ze zomaar 10 keerper dag in en uit doen.
Die goedkopere paddestoel dingen blijven niet zitten bij mij en sluiten ook niet goed af.
Uizondering zijn deze pluggen maar dan hebben we het ook niet meer over goedkope universeel paddestoelen maar over goedr pluggen welke dieper het oor in gaan van 3M.

Op maat gemaakt vond ik kut en die dingen van 3m vind ik ook 3x niks, geen mij maar lekker de gele schuimpjes die dempen het best en bij geen lawaai kan je elkaar nog steeda vertaan als je normaal praat. Die gebruik ik dus ook gewoon onder mijn helm.

Voor het werk zou je eens kunnen kijken naar oorkappen met versterker erin, kost wat maar werkt perfect.
 
Hmm, ik hen het idee dat ze gewoon tw krijgen zijn maar dan zul je eens op de verpakking moeten kijken wat erin zit.
Het blijven natuurlijk schuimpjes en zoveel verschil zit er toch miet tussen qua demping?
dan zou ik toch eens naar een winkel gaan waar ze een behoorlijk assortiment hebben van die schuimpjes en dan gewoon eens de verpakkingen lezen. en ja voor de industrie waar extreem veel herrie voorkomt zoals bij gasturbines en straalmotren worden inderdaad speciale gehoorbescherming gemaakt. zowel in oorkappen als proppen. als je ziet dat bij alleen 3m er proppen zijn met 21 Db demping oplopend tot 39 Db en dat elke 3 Db een verdubbeling van de geluidsdruk is moet er dus een aardig verschil in het schuim zitten om zo'n verschil te kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
Oja, zoals al eerder opgemerkt. Een windscherm maakt alles alleen maar erger!

Het originele scherm van Honda zorgde voor een onprettige winddruk op mijn keel (ik ben 1.92)
Ik heb bij aankoop een iets verhoogd Puig scherm erop laten zetten, met sinds een paar dagen een opzetschermpje.
Wat is dit fijn zeg! Geen herrie meer geen wervelingen.
Helemaal TOP.

De oordopjes nu niet meer nodig.
 
Wat een onzin. Ik heb die gele schuimdoppen ook gebruikt, maar die dempen ook dingen die me NIET storen, zoals mensen die tegen me praten. Maargoed, omdat ze op het circuit de meest dempende doppen gebruiken betekent niet dat dat voor de openbare weg ook de meest veilige oplossing is. :z
Is het al vrijdag? :W
 
Toen ik nog woon-werkverkeer (60km enkele reis) deed ben ik behoorlijk aan het zoeken geweest hoe ik het geluidsniveau omlaag kon krijgen. Op maat gemaakte oordoppen werkte bij mij niet goed. Eerst nog een tijdje die padestoeltjes van Alpine gebruikt. Het nadeel vond ik dat deze nogal subtiel steeds meer lawaai gingen maken zonder dat je daadwerkelijk aan de pluggen zag dat ze versleten waren.
Uiteindelijk ben ik over gegaan op schuimen pluggen en die bevielen nog het beste. Ik kon ze meerdere dagen gebruiken, maar door de kostprijs is het geen zonde om ze te vervangen. Ook het geluidsniveau was voor mijn beleving het laagst. Overigens hoorde ik nog steeds op de snelweg een van achteren aan komende ambulance komen, dus het is niet alsof het omgevingsgeluid helemaal weg is.

Daarnaast heb ik mijn helm vervangen. Mijn Arai RX7 (fijne helm, maar niet bijzonder stil) heb ik vervangen voor een Schuberth C3. Deze laatste deed mij realiseren dat het begrip stil relatief is. Op de snelweg wilde ik ook met deze helm maar wat graag mijn oordoppen in.
Ik weet niet of je met het monteren van een scherm minder geluid krijgt. Mijn ervaring is dat mijn stilste motoren mijn naked bikes waren. Daarnaast maakt het soort scherm en de hoogte ook een groot verschil uit. Dat blijft toch expirimenteren.
 
Ik gebruik deze Motor oordopjes - NOIZEZZ gehoorbescherming
Ze dempen vooral het windgeruis met ca. 33db

Motor blijf je goed horen en ook als je met iemand in gesprek bent merk je het nauwelijks. Wel valt op dat als ik ze in heb dat de piepjes van de alarminstallatie bij mij op de zaak bijna on hoorbaar als ik de in heb. Die zitten blijkbaar in dezelfde toonhoogte range als windgeruis.
Ik heb laatst deze gekocht: Noizezz Plug&Play Oordoppen Oranje Strong
Maar die vallen toch wat tegen. Laten volgens mij behoorlijk windgeruis door terwijl praten met helm op een stuk lastiger is. Had ik met de Alpine Motosafe minder last van.

Misschien de dopjes uit jouw link eens proberen.
 
Oké, voor iedereen die denkt dat hij teveel herrie ervaart op de motor: NEEM DIE GEDACHTE SERIEUS!!!

Ik heb de laatste drie maanden zo'n 6500 kilometer gereden met oordoppen (otoplastieken, dus die dure krengen) die (nog steeds) niet goed afsluiten. Alle herrie kwam er dwars doorheen.

Vorige week was het raak: toen ik de dag na een ritje Tilburg-Amsterdam (en terug) wakker werd, hard ik een piep in mijn oren. Constant. Overal. De hele dag. De dag erna weer. En daarna. En daarna.

En geloof me: IT AIN'T FUN. Je kunt geen moment rust meer ervaren. Nergens. Het heet tinnitus en met een beetje pech blijft het je hele leven bij je.

Denk je in: non-stop een hoogfrequente piep (or ruis, of iets anders, iedereen ervaart iets anders) die je geen moment uit kunt zetten. En alleen maar om dat je te veel herrie aan je oren hebt gehad van je hobby.

Dit weekend begon ik me danig ongerust te maken. Want de piep was er nog steeds. Veel gelezen over tinnitus, verhalen over mensen die zelfmoord hebben gepleegd, mensen die het van plan zijn, etc. Spijt met alle haren op mijn hoofd dat ik een motor had gekocht in plaats van de Vespa motorscooter, die ik eigenlijk van plan was. Kortom: goed down, flink down, en ik kon me niet voorstellen hoe ik dit de komende 50 jaar moest volhouden.

Sinds gisteren is de piep weg. Vervangen door een lichte ruis, die steeds minder wordt en in ieder geval niet storend aanwezig is. Kortom, ik lijk een van de geluksvogels bij wie het van tijdelijke aard is. Maar %&(^%^&*, wat voelde ik me k&t dit weekend.

De moraal? BEN ZUINIG OP JE OREN. Slechter horen is vervelend, maar met een non-stop piep in je oren wordt het heel moeilijk om oud te worden zonder in een depressie te belanden.

Zorg voor goede bescherming en flikker die motor aan de kant zolang je dat niet hebt. Als je eenmaal het bokje bent, ben je te laat: er is géén geneesmiddel tegen tinnitus, behalve puur geluk wat ik (lijk) te hebben gehad.

TAKE CARE.
 
Oké, voor iedereen die denkt dat hij teveel herrie ervaart op de motor: NEEM DIE GEDACHTE SERIEUS!!!

BRUL NIET ZO !, IK HEB AL EEN PIEP IN DE OREN .



Ik heb de laatste drie maanden zo'n 6500 kilometer gereden met oordoppen (otoplastieken, dus die dure krengen) die (nog steeds) niet goed afsluiten. Alle herrie kwam er dwars doorheen.

Vorige week was het raak: toen ik de dag na een ritje Tilburg-Amsterdam (en terug) wakker werd, hard ik een piep in mijn oren. Constant. Overal. De hele dag. De dag erna weer. En daarna. En daarna.

En geloof me: IT AIN'T FUN. Je kunt geen moment rust meer ervaren. Nergens. Het heet tinnitus en met een beetje pech blijft het je hele leven bij je.

Denk je in: non-stop een hoogfrequente piep (or ruis, of iets anders, iedereen ervaart iets anders) die je geen moment uit kunt zetten. En alleen maar om dat je te veel herrie aan je oren hebt gehad van je hobby.

Dit weekend begon ik me danig ongerust te maken. Want de piep was er nog steeds. Veel gelezen over tinnitus, verhalen over mensen die zelfmoord hebben gepleegd, mensen die het van plan zijn, etc. Spijt met alle haren op mijn hoofd dat ik een motor had gekocht in plaats van de Vespa motorscooter, die ik eigenlijk van plan was. Kortom: goed down, flink down, en ik kon me niet voorstellen hoe ik dit de komende 50 jaar moest volhouden.

Heb jaren in de herrie gewerkt , gepiep in je kop wen je wel aan . gewoon de focus er niet op hebben ..



Sinds gisteren is de piep weg. Vervangen door een lichte ruis, die steeds minder wordt en in ieder geval niet storend aanwezig is. Kortom, ik lijk een van de geluksvogels bij wie het van tijdelijke aard is. Maar %&(^%^&*, wat voelde ik me k&t dit weekend.

De moraal? BEN :? ZUINIG OP JE OREN. Slechter horen is vervelend, maar met een non-stop piep in je oren wordt het heel moeilijk om oud te worden zonder in een depressie te belanden.

Zorg voor goede bescherming en flikker die motor aan de kant zolang je dat niet hebt. Als je eenmaal het bokje bent, ben je te laat: er is géén geneesmiddel tegen tinnitus, behalve puur geluk wat ik (lijk) te hebben gehad.

TAKE CARE.




Een `DRAMA QUEEN` ben je wel een beetje is t niet ? een beetje gepiep in de kop na een vakantie trip
en hij brult hier alles bijmekaar .



:+
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij afvraag, vroeger reedt volgens mij (bijna) niemand met oordopjes in toch? Mijn vader in ieder geval niet. Die is inmiddels wel een tikkeltje doof maar niet meer dan anderen van zijn leeftijd (72). Mijn oom rijdt al zijn hele leven en doet volgens mij ook nooit oordoppen in. Ik heb zelf toch ook een aantal keer 6 uur snelweg op een dag gereden zonder oordopjes, het windgebulder (geen windscherm) was heftig maar verder geen last van gehad, hoewel ik daarna oordopjes heb gekocht omdat het windgeluid gewoon niet prettig is.
Is er iets veranderd dat we tegenwoordig gevoeliger zijn? Als er, zoals de gehoorbeschermingsfabricanten beweren, na 15 minuten snelweg een permanente gehoorbeschadiging optreedt, zouden er toch hele generaties motorrijders met tinitus zijn?
 
Ik snap je clowntje wel, maar nee, ik ben geen drama queen. Ik ben van mening dat er veel en veel te gemakkelijk over wordt gedaan. Ik weet niet wat voor piep jij hebt, maar tinnitus is geen geintje.

Beetje gepiep in de kop na een trip is geen ramp, zo lang hij ook weer verdwijnt.

Makkelijk om het weg te wuiven, maar iemand die het zelf heeft zou beter moeten weten.
 
Wat ik mij afvraag, vroeger reedt volgens mij (bijna) niemand met oordopjes in toch? Mijn vader in ieder geval niet. Die is inmiddels wel een tikkeltje doof maar niet meer dan anderen van zijn leeftijd (72). Mijn oom rijdt al zijn hele leven en doet volgens mij ook nooit oordoppen in. Ik heb zelf toch ook een aantal keer 6 uur snelweg op een dag gereden zonder oordopjes, het windgebulder (geen windscherm) was heftig maar verder geen last van gehad, hoewel ik daarna oordopjes heb gekocht omdat het windgeluid gewoon niet prettig is.
Is er iets veranderd dat we tegenwoordig gevoeliger zijn? Als er, zoals de gehoorbeschermingsfabricanten beweren, na 15 minuten snelweg een permanente gehoorbeschadiging optreedt, zouden er toch hele generaties motorrijders met tinitus zijn?


Het zijn allemaal huilbaby`s , of dyslecten , of ADHD ers , etc ... vandaag de dag . jij mag het zeggen . O-)
 
Wat ik mij afvraag, vroeger reedt volgens mij (bijna) niemand met oordopjes in toch? Mijn vader in ieder geval niet. Die is inmiddels wel een tikkeltje doof maar niet meer dan anderen van zijn leeftijd (72). Mijn oom rijdt al zijn hele leven en doet volgens mij ook nooit oordoppen in. Ik heb zelf toch ook een aantal keer 6 uur snelweg op een dag gereden zonder oordopjes, het windgebulder (geen windscherm) was heftig maar verder geen last van gehad, hoewel ik daarna oordopjes heb gekocht omdat het windgeluid gewoon niet prettig is.
Is er iets veranderd dat we tegenwoordig gevoeliger zijn? Als er, zoals de gehoorbeschermingsfabricanten beweren, na 15 minuten snelweg een permanente gehoorbeschadiging optreedt, zouden er toch hele generaties motorrijders met tinitus zijn?

Ja, dat begrijp ik ook niet helemaal. En daarom deed ik er ook niet al te moeilijk over. Tot ik vorige week ontdekte wat er kan gebeuren. En hoe het is. Daar wil ik anderen graag voor waarschuwen, want dit onderwerp krijgt veel te weinig aandacht in de lessen, in de theorie en in de motorzaak. En niet te vergeten bij motorrijders onder elkaar. Wat het is natuurlijk niet stoer, van die rubbers in je oren. Die moet je ergens anders stoppen...
 
Ik snap je clowntje wel, maar nee, ik ben geen drama queen. Ik ben van mening dat er veel en veel te gemakkelijk over wordt gedaan. Ik weet niet wat voor piep jij hebt, maar tinnitus is geen geintje.

Beetje gepiep in de kop na een trip is geen ramp, zo lang hij ook weer verdwijnt.

Makkelijk om het weg te wuiven, maar iemand die het zelf heeft zou beter moeten weten.


Laat iedereen daar zelf achter komen , het zijn hopelijk geen mongolen (ze hebben een motorijbewijs gehaald ;) )

Ze luisteren toch niet als ze het niet willen dragen .. _O- _O-

Ik voel geen behoefte om hier het evangelie uit te dragen .. Succes` met je Nietinitus .. :t
 
Wat ik mij afvraag, vroeger reedt volgens mij (bijna) niemand met oordopjes in toch? Mijn vader in ieder geval niet. Die is inmiddels wel een tikkeltje doof maar niet meer dan anderen van zijn leeftijd (72). Mijn oom rijdt al zijn hele leven en doet volgens mij ook nooit oordoppen in. Ik heb zelf toch ook een aantal keer 6 uur snelweg op een dag gereden zonder oordopjes, het windgebulder (geen windscherm) was heftig maar verder geen last van gehad, hoewel ik daarna oordopjes heb gekocht omdat het windgeluid gewoon niet prettig is.
Is er iets veranderd dat we tegenwoordig gevoeliger zijn? Als er, zoals de gehoorbeschermingsfabricanten beweren, na 15 minuten snelweg een permanente gehoorbeschadiging optreedt, zouden er toch hele generaties motorrijders met tinitus zijn?
als je bij 72 al doof aan het worden bent dan heb je waarschijnlijk dus toch gehoorschade opgelopen. gehoorschade is een sluipend proces dat we zijn gaan begrijpen in de laatste paar decennia. en rijden van jongs af aan is dat af en toe een ritje of dagelijks naar zijn werk. en niet elke gehoorschade gaat gepaard met tinitus, tinitus kan een van de effecten zijn van gehoorschade maar meestal is het doofheid. vroeger waren motoren ook veel minder vaak voorzien van een windscherm of kuip en konden ze een stuk minder hard rijden. 40-50 jaar geleden was een auto die continu 130 kon rijden eerder uitzondering als regel en dat was met motoren niet anders. snelwegen bestonden haast nog niet en dus lagen de gemiddelde snelheden een stuk lager en de herrie dus ook. en vroeger was het normaal dat je doof werd als je ouder werd tegenwoordig is het te voorkomen omdat we de oorzaak weten.
 
Heb al minstens 20-25 jaar flink last van lawaaidoofheid en tinitus, door motorrijden, rockconcerten en vooraan ordedienst spelen ibj concertjes waar stoeren manne ngeen oordoppen in deden.

Het is niet fijn maar je went eraan. rijd al minstens 25 jaar met oordoppen op maat rond, de laatste jaren merk ik dat ik ze geregeld afwissel met schuimpjes. Soms vind ik die prettiger.

tinitus is niet fijn maar om er nu zo dramatisch over te doen, er zijn ergere dingen in de wereld. Mijn pieptoon is altijd aanwezig en vooral in rustige momenten en 's nachts behoorlijk. Ik laat me daardoor niet tegenhouden om te genieten van mijn hobbys.

Vroeger werd er veel rustiger gereden dan tegenwoordig. Mijn eerste motorfietsen haalden net de 140 met wind mee, een beetje moderne fiets gaat met gemak over de 200 en dan ook nog met vingers in de neus. de wind is de grootste lawaaifactor voor motorrijders.

Benno
 
4 pagina s met meningen en onnozele vergelijkingen ;)

Een windscherm ( van de juiste afmeting) kan WEL helpen omdat deze de luchtstroom kan verplaatsen

Niemand vraagt welke helm ? Want daar denk ik eerder aan !! Te groot gekocht ? Verkeerde vorm ?
 
Heb al minstens 20-25 jaar flink last van lawaaidoofheid en tinitus, door motorrijden, rockconcerten en vooraan ordedienst spelen ibj concertjes waar stoeren manne ngeen oordoppen in deden.

Het is niet fijn maar je went eraan. rijd al minstens 25 jaar met oordoppen op maat rond, de laatste jaren merk ik dat ik ze geregeld afwissel met schuimpjes. Soms vind ik die prettiger.

tinitus is niet fijn maar om er nu zo dramatisch over te doen, er zijn ergere dingen in de wereld. Mijn pieptoon is altijd aanwezig en vooral in rustige momenten en 's nachts behoorlijk. Ik laat me daardoor niet tegenhouden om te genieten van mijn hobbys.

Vroeger werd er veel rustiger gereden dan tegenwoordig. Mijn eerste motorfietsen haalden net de 140 met wind mee, een beetje moderne fiets gaat met gemak over de 200 en dan ook nog met vingers in de neus. de wind is de grootste lawaaifactor voor motorrijders.

Benno


Een paar knallen met een UZI naast m`n kop maakte meer kaput` dan 40 jaar brommerrijden ..
En ja , gepiep in je kop zal je mee moeten dealen , je er gewoon niet op focussen .
Net als die krijsende buurvrouw. ;) (dat gaat vanzelf) O-)
 
Wat Benno zegt, hier net zo. Het piept als ik er op let, als ik er niet op let heb ik er ook geen last van. Dat geldt ook bij het in slaap vallen, als ik er naar ga liggen luisteren wordt het vervelend, als ik ergens anders aan denk zit het me niet meer in de weg.

Ik rij motor sinds 1978, heb in bands gespeeld, veel concerten bezocht, en niemand had het ooit over oordopjes. Geluid werd pas een probleem met de walkmans die teveel herrie in de puberoortjes bliezen. Het dragen van oordopjes op de motor vergeet ik meestal, dan kom ik er halverwege de rit achter dat ik ze weer niet in heb. Ik mis ze dus blijkbaar ook niet echt. Als ik ze eens niet vergeet dan ben ik me er wel heel erg van bewust dat ik minder hoor van wat er om me heen gebeurt onderweg.

En dan zo'n opmerking als "Slechter horen is vervelend, maar met een non-stop piep in je oren wordt het heel moeilijk om oud te worden zonder in een depressie te belanden." Of nog erger: "Veel gelezen over tinnitus, verhalen over mensen die zelfmoord hebben gepleegd, mensen die het van plan zijn, etc."
Eén ding weet ik zeker: ik word eerder depressief van dit soort stompzinnige opmerkingen dan van een piep in m'n oren.
 
~
Wat Benno zegt, hier net zo. Het piept als ik er op let, als ik er niet op let heb ik er ook geen last van. Dat geldt ook bij het in slaap vallen, als ik er naar ga liggen luisteren wordt het vervelend, als ik ergens anders aan denk zit het me niet meer in de weg.

Ik rij motor sinds 1978, heb in bands gespeeld, veel concerten bezocht, en niemand had het ooit over oordopjes. Geluid werd pas een probleem met de walkmans die teveel herrie in de puberoortjes bliezen. Het dragen van oordopjes op de motor vergeet ik meestal, dan kom ik er halverwege de rit achter dat ik ze weer niet in heb. Ik mis ze dus blijkbaar ook niet echt. Als ik ze eens niet vergeet dan ben ik me er wel heel erg van bewust dat ik minder hoor van wat er om me heen gebeurt onderweg.

En dan zo'n opmerking als "Slechter horen is vervelend, maar met een non-stop piep in je oren wordt het heel moeilijk om oud te worden zonder in een depressie te belanden." Of nog erger: "Veel gelezen over tinnitus, verhalen over mensen die zelfmoord hebben gepleegd, mensen die het van plan zijn, etc."
Eén ding weet ik zeker: ik word eerder depressief van dit soort stompzinnige opmerkingen dan van een piep in m'n oren.~



:Y _O-
 
Prima jongens, als jullie blij worden van een vette piep: be my guest.

In plaats van het stoer te vinden dat ik zo'n stomme kluns was om mijn oren te slopen, draag ik liever een steentje bij door mensen die dat nog niet gedaan hebben voor hetzelfde te behoeden.

Inderdaad, dan ben je niet stoer. Althans, je doet dan niet stoer. Je doet als een drama queen.

Nou, dan ben ik maar een drama queen. Kan ik tenminste met wat mazzel iemand behoeden voor DIT 24/7 in je oren: https://www.youtube.com/watch?v=059qOMgLa_o&t=17s.

Maar goed, degenen die wel iets aan mijn bericht hadden, hebben het waarschijnlijk ook gelezen, of gaan het nog lezen. Alleen hoeven die minder graag op de voorgrond te treden, die zijn namelijk niet zo stoer. Maar heb ik bij hen tenminste wel mijn doel bereikt.

Mannen, succes met jullie misplaatste nonchalance. Ik ga nog even genieten van een stille vrijdagavond.

Signing out.
 
Prima jongens, als jullie blij worden van een vette piep: be my guest.

In plaats van het stoer te vinden dat ik zo'n stomme kluns was om mijn oren te slopen, draag ik liever een steentje bij door mensen die dat nog niet gedaan hebben voor hetzelfde te behoeden.

Inderdaad, dan ben je niet stoer. Althans, je doet dan niet stoer. Je doet als een drama queen.

Nou, dan ben ik maar een drama queen. Kan ik tenminste met wat mazzel iemand behoeden voor DIT 24/7 in je oren: https://www.youtube.com/watch?v=059qOMgLa_o&t=17s.

Maar goed, degenen die wel iets aan mijn bericht hadden, hebben het waarschijnlijk ook gelezen, of gaan het nog lezen. Alleen hoeven die minder graag op de voorgrond te treden, die zijn namelijk niet zo stoer. Maar heb ik bij hen tenminste wel mijn doel bereikt.

Mannen, succes met jullie misplaatste nonchalance. Ik ga nog even genieten van een stille vrijdagavond.

Signing out.
Heeft toch niets met stoer te maken man, je doet net alsof een piep in je oren dodelijker is dan een asbestsjekkie, het wordt allemaal nogal overdreven neergezet. Net zoals dat joetjoep filmpje, als dat tinnitus is dan heb ik het niet.
 
Heeft toch niets met stoer te maken man, je doet net alsof een piep in je oren dodelijker is dan een asbestsjekkie, het wordt allemaal nogal overdreven neergezet. Net zoals dat joetjoep filmpje, als dat tinnitus is dan heb ik het niet.


Kul filmpje ,daar kun je helemaal niks mee . Allemaal broodetende profeten.. Er is nog nooit èèn geweest die heeft kunnen laten horen wat er zich bij iemand in z`n kop afspeelt .

Maarrr` Daarom kun je nog wel doppen in je kop doen . :Y
 
Laatst bewerkt:
Turbulentie en wind zijn de grote boosdoeners bij motorrijders. alleen heel lage of hoge schermen waarbij je helemaal in of uit de wind zit doen wat daaraan. Ik heb meer last van mijn oren na een dagje op de GS dan als ik van de S of LT afkom.

Het youtubefilmpje vanaf 14 minuten is heel aardig wat ik continue hoor. Ik wil niet bagateliseren en ik had het ook zeker anders gedaan als ik het eerder had geweten maar om het op zijn engels te zeggen.

It's no use crying over spilled milk.

Ik heb het idee dat sommige mensen wel heel snel depressief worden van zaken, gelukkig zit ik zo niet in elkaar. Lekker motorrijden met goede doppen of schuimpjes..
 
Terug
Bovenaan Onderaan