Ontzettende last van gehoor na rijden - Wat te doen?

Gossie, ik dacht dat die piep helemaal niet zo erg was, en dat het volk zich niet aan moet stellen? Maar toch draag je oordopjes omdat je merkt dat je oren anders gaan piepen? _O- Mijn god wat praat jij jezelf tegen. :')
Ik ga geen woorden meer vuil maken aan jou, hypocriet mannetje.

En verder spijt het me om te horen dat jij op je 31ste nog een puisterige puber was. Verder ken je mij niet en heb je geen idee wat ik wel of niet heb meegemaakt.

ik hou ook maar op....discussies met jou zijn zinloos.....pfffffffff
 
Laatst bewerkt:
Wel, dit topic escaleerde snel. Heb een beetje spijt van mijn vorige post die dit allemaal in werking heeft gezet...
 
Wel, dit topic escaleerde snel. Heb een beetje spijt van mijn vorige post die dit allemaal in werking heeft gezet...
Dat ligt niet aan jouw, want je stelde gewoon een normale vraag. Ik reed vroeger ook altijd zonder gehoorbescherming, net als je pa. Nu wel, heb otoplastieken nu, bevallen zeer goed. Ik vind het ook wel jammer, ik kom hier net als de meesten gewoon voor de gezelligheid en geen gedoe.
Zeker geen beledigingen.... :N Al valt dat mee. :t
 
Even een deel van een oude post van mij uit een ander topic gekopieerd:

Ik heb helaas ook altijd een piep in de oren. Vermoedelijk ontstaan door motorrijden en concerten. "Vroeger" was het nog niet zo in c.q. bekend om dan oordoppen te dragen.

Heden ALTIJD oordoppen in bij concerten,kroegbezoeken en motorrijden! Of bij plekken waar veel geluid te verwachten is. Wil mijn oren niet verder beschadigen. Mijn gehoor is overigens nog prima (getest), alleen die piep. Ben daar gelukkig wel aan gewend.

Voor wat betreft de oordoppen op de motor heb ik onlangs de 3M Classic plus doppen aangeschaft met een demping van 36 dB(A) (klik). Wat een verademing bij deze doppen, helemaal geen windgeruis meer en ze dempen 8 dB(A) meer dan de standaard 3M Classic doppen (deze dempen 28 dB(A)). Scheelt echt :Y .

Deze heb ik van 3M:

full
 
Prima topic om dit onderwerp weer eens onder de aandacht brengen. Jammer van de betwetertjes die het wat ongezellig maken. Vroeger tja. In 1968 rijbewijs gehaald en jaren gereden zonder oordoppen (nooit van gehoord) Met Cromwellpotje zonder oordoppen naar Italië en Spanje gereden (1973/1975).Toen een baan gekregen waar je verplicht 1 maal per maand schietoefeningen moest doen en daar deed de gehoorbescherming z'n intrede. Na schietoefening nam ik de gele propjes mee naar huis. Wat een verademing zeg op de motor. Ik gebruik ze nog steeds. Tja, wel een piep na zo veel jaar maar kan er mee leven.
Moraal. Oorbescherming, ik gebruik ook die van de KLM die je krijgt bij een nachtvlucht, die goedkope propjes. :Y
 
Die doppen heb ik ook, en het is heerlijk rustig. Maar dit is een keus van mijzelf en niet iets dat ik doe omdat andere mensen mij uitmaken voor een ouwe sukkel die alleen maar in het verleden leeft.

Dat is ook de strekking van mijn post: je eigen ding doen. Adviezen van andere krijgen, je eigen gedachten er over laten gaan en je eigen koers rijden. En leven met de beslissing die je genomen hebt!
 
Ik gebruik die Alpine Motosafe ook en bevallen prima. Maar ook bij ritjes binnendoor en dus lagere snelheden.
Gaat niet om de herrie uit die pijp (of die van je voorligger), daar hebben omwonenden last van, het is vooral de herrie van de wind om je kop en ook in je helm die de permanente geluidsdruk op je oren veroorzaakt. Dat is de boosdoener. Je zit tenslotte met je kop in de wind en niet vlak bij die uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Tjja, €150,= iets te veel voor een AOWer. De oude propjes ( voor eenmalig gebruik ) van mijn oude werkgever doen het nog best
en veel slechter worden m'n oren niet meer :')
Dat snap ik, ze werden vergoed door mijn werk, arbo eisen en PBM's en zo... Maar die oude zijn ook goed! Beetje oprollen, en in je oor. :)
 
@Mach 4
Oordopjes gebruiken om je gehoor te beschermen is zeker geen fabeltje.
Gebruik ze zelf alleen op de snelweg.

Windgeruis onder de 100 km/h kunnen mijn oren wel aan tijdens korte ritjes.

Heb wel eens proefgereden op een motorfiets met Akrapovic uitlaten en dan wordt je al horendol bij 50 km/h.

Op vakantie gaan ze tegenwoordig wel altijd in. Je rijdt dan de hele dag en ook bij snelheden < 100 km/h krijgen je oren behoorlijk wat DB's te verwerken.
 
@Mach 4
Oordopjes gebruiken om je gehoor te beschermen is zeker geen fabeltje.
Gebruik ze zelf alleen op de snelweg.

Windgeruis onder de 100 km/h kunnen mijn oren wel aan tijdens korte ritjes.

Heb wel eens proefgereden op een motorfiets met Akrapovic uitlaten en dan wordt je al horendol bij 50 km/h.

Op vakantie gaan ze tegenwoordig wel altijd in. Je rijdt dan de hele dag en ook bij snelheden < 100 km/h krijgen je oren behoorlijk wat DB's te verwerken.


Wie zegt hier dan om ze niet te dragen ? B|

weltrusten .. :z
 
Wie zegt hier dan om ze niet te dragen ? B|

weltrusten .. :z

Heb de discussie niet gevolgd, maar ben wel getriggerd door het onderwerp.
Normaliter rij ik niet met gehoorbescherming tenzij ik over de snelweg moet.

Merkte vorig jaar wel dat tijdens intensief rijden over binnendoorwegen (vakantie) na een dag of 3 mijn concentratie vermogen verminderd was. Oordoppen in gaf een hoop rust.

Doe er je voordeel mee en zorg ervoor dat je wel oordoppen hebt :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan