Ontzettende last van gehoor na rijden - Wat te doen?

Die schuimdoppen gebruik ik al zolang ik al op de motor zit,zijn het allerbeste.In de MotoGP worden ze ook gebruikt.Wat je moet doen met die dingen is een beetje nat maken met spuug daarna heel plat oprollen en dan floepen ze zo in je oor. Ze zitten dan veel dieper dan dat je ze droog in je oor doet en dempen dan het beste.Kijk eens naar Rossi als hij die dingen in doet,zit er altijd eerst mee in zijn mond.
Dus als Rossi eerst met z`n vinger in de kont zit voor ie de oordoppen in doet , doe jij dat ook .. _O-

geintje ..
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk een zeilboot en niet zo'n bootje met pruttelende bb motor. Als ik ergens gek van word.... Verder is het geen verkeerde dag om op het water te vertoeven. Wel je neus en oortjes goed insmeren hè.... :+

Oh en ontopic, ik heb ook van die maat-dingen gehad. Neuh.... Doe mij maar die gele oorschuimpjes :t


Aaiii ! ben jij er èèn uit dat kamp :X :X .. dan zal je ook wel een motor hebben op Witte-Kat batterijen _O-

Maar was een mooie dag zonder oordoppen .. O-)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt wel oordopjes kopen van goud maar als je ze zo in doet..

Oordopjes-zijn-vaak-ontoereikend.jpg



Helpen ze nog niet,
 
Sterkte met je oren, hier nog iemand met tinitus. Gelukkig wel dragelijk, weet niet of het door motorrijden komt, want dat deed ik nog maar kort, kan ook van orkest muZiek komen. Maargoed ik heb op maat gemaakte oordoppen, die schuimpjes zijn ook niet slechts maar kunnen wel verschuiven en dan dempen ze niet voldoende. En maak veel oorsmeer aan dus heel lang met die schuimpjes doe ik dan ook niet, dus niet eens veel duurder op maat gemaakte, kost je 25 euro per jaar. Overigens kan mijn motor niet harder dan 110, dan kan je je gehoor ook niet verder slopen, rij bijna altijd provinciaal. Heb wel een windscherm, die turbulentie is niet altijd prettig, maar rij ik gewoon bij hele harde wind iets zachter.
Ga waarschijnlijk ook nog eens een schubert helm proberen.
 
Heren lul lekker nog 95 pagina`s door over oordoppen , succes ! ik haak af .. :W :W
 
Laatst bewerkt:
Sterkte met je oren, hier nog iemand met tinitus. Gelukkig wel dragelijk, weet niet of het door motorrijden komt, want dat deed ik nog maar kort, kan ook van orkest muZiek komen. Maargoed ik heb op maat gemaakte oordoppen, die schuimpjes zijn ook niet slechts maar kunnen wel verschuiven en dan dempen ze niet voldoende. En maak veel oorsmeer aan dus heel lang met die schuimpjes doe ik dan ook niet, dus niet eens veel duurder op maat gemaakte, kost je 25 euro per jaar. Overigens kan mijn motor niet harder dan 110, dan kan je je gehoor ook niet verder slopen, rij bijna altijd provinciaal. Heb wel een windscherm, die turbulentie is niet altijd prettig, maar rij ik gewoon bij hele harde wind iets zachter.
Ga waarschijnlijk ook nog eens een schubert helm proberen.

Schuimpje zijn ook niet voor hergebruik..
 
Ik heb op maat gemaakte van Alpine en dat is een genot om mee te rijden en door de filters hoor ik mijn cardo nog prima. Ik rij ook met een naked en met mijn Shark skwal moest ik op de snelweg vaak snelheid terug nemen omdat t anders te veel pijn deed aan mijn oren. Dat werd beter met mijn Shoei GT-air maar is nu helemaal top met die op maat gemaakte oordopjes. Ze kosten wel wat maar wil je besparen op je eigen lichaam en veiligheid?
 
Ik heb (had, net vant weekend kwijt geraakt) op maat gemaakte doppen.
Alle andere (goedkope) oplossingen zijn kut voor mij.
Schuim is niet handig bij het schieten want ik moet ze zomaar 10 keerper dag in en uit doen.
Die goedkopere paddestoel dingen blijven niet zitten bij mij en sluiten ook niet goed af.
Uizondering zijn deze pluggen maar dan hebben we het ook niet meer over goedkope universeel paddestoelen maar over goedr pluggen welke dieper het oor in gaan van 3M.
 
Goed paar oordoppen met geluidsfilter zijn de oplossing. Ga je nog jaren plezier van hebben en het is voornamelijk het geluid wat je gehoor beschadigd, wat weggefilterd wordt. Wel goed in doen! Ik merk zelf inderdaad ook, als ik de mijne niet ver genoeg in m'n oor stop, het eigenlijk nog niet goed werkt.
 
Ik gebruik deze https://www.noizezz.com/oordopjes/motor-oordopjes/
Ze dempen vooral het windgeruis met ca. 33db

Motor blijf je goed horen en ook als je met iemand in gesprek bent merk je het nauwelijks. Wel valt op dat als ik ze in heb dat de piepjes van de alarminstallatie bij mij op de zaak bijna on hoorbaar als ik de in heb. Die zitten blijkbaar in dezelfde toonhoogte range als windgeruis.
 
\
Waarom denk je dat ze er filters inzetten? Heb je daar ooit over nagedacht?[/quote]

Nee` echt , nog nooit .. :') koop jij toch met filtertjes er in ...kun je als je geluk hebt
je eigen scheten horen .. :t

Wat een onzin. Ik heb die gele schuimdoppen ook gebruikt, maar die dempen ook dingen die me NIET storen, zoals mensen die tegen me praten. Maargoed, omdat ze op het circuit de meest dempende doppen gebruiken betekent niet dat dat voor de openbare weg ook de meest veilige oplossing is. :z
 
Sterkte met je oren, hier nog iemand met tinitus. Gelukkig wel dragelijk, weet niet of het door motorrijden komt, want dat deed ik nog maar kort, kan ook van orkest muZiek komen. Maargoed ik heb op maat gemaakte oordoppen, die schuimpjes zijn ook niet slechts maar kunnen wel verschuiven en dan dempen ze niet voldoende. En maak veel oorsmeer aan dus heel lang met die schuimpjes doe ik dan ook niet, dus niet eens veel duurder op maat gemaakte, kost je 25 euro per jaar. Overigens kan mijn motor niet harder dan 110, dan kan je je gehoor ook niet verder slopen, rij bijna altijd provinciaal. Heb wel een windscherm, die turbulentie is niet altijd prettig, maar rij ik gewoon bij hele harde wind iets zachter.
Ga waarschijnlijk ook nog eens een schubert helm proberen.

Schubert is stiller dan menig goedkope helm, maar als je denkt dat ze stil zijn maak je een fout. Ik heb hem met deze reden gekocht, maar viel me behoorlijk tegen!

Ik heb weliswaar een S2, misschien dat de C serie wel significant stiller dan vergelijkbare systeemhelmen.
 
Even een quote uit een zelfde topic hier , had je al veel nieuws hierover kunnen vinden !.
(quote even aanklikken en je zit in het onderwerp)

Ik gebruik ook van die "gele schuimpjes". Al zijn die niet dezelfde als die je vrij in de handel kan krijgen. Ik neem ze mee vanop de luchthaven en die moeten aan strengere norman voldoen.

Zolang ik dus op de luchthaven werk zal ik geen oordopjes kopen.
 
Je kunt wel oordopjes kopen van goud maar als je ze zo in doet..

[afbeelding]


Helpen ze nog niet,
Klopt. Goed dicht rollen, tot tegen je trommelvlies duwen en dan een klein stukje terug trekken zodat ze bij het weer opzwellen niet tegen je trommelvlies aan drukken.
 
Ik gebruik ook van die "gele schuimpjes". Al zijn die niet dezelfde als die je vrij in de handel kan krijgen. Ik neem ze mee vanop de luchthaven en die moeten aan strengere norman voldoen.

Zolang ik dus op de luchthaven werk zal ik geen oordopjes kopen.
Hmm, ik hen het idee dat ze gewoon tw krijgen zijn maar dan zul je eens op de verpakking moeten kijken wat erin zit.
Het blijven natuurlijk schuimpjes en zoveel verschil zit er toch miet tussen qua demping?
 
Terug
Bovenaan Onderaan