Onverhard op een adventure motor

daemonza

Rookie
9 apr 2015
1
0
Ik ga regelmatig naar Action Planet bij Spaarnwoude met mijn KTM 890 Adventure R, maar ik wil echt veel meer op zo'n terrein rijden, is het mogelijk om gewoon naar een lokale crossbaan te gaan? Zoals de crossbaan utrecht? Nee, ik ga zeker geen doubles or tables springen of zo, maar voor training en gewoon over de baan ploeteren met mijn 890r lijkt me een leuk idee. Wat in Nederland eigenlijk wel mogelijk is qua "officiële" trainingsplekken, geen geheime bouwplaatsplekken.
 
Neem een licentie van de MON of KNMV, afhankelijk van de baan waar je wilt rijden. Informeer of ze een beginnerskwartiertje hebben en leef je uit.

edit: doubles or tables noemen we hier gewoon dubbels of tafels. De eerste vind je steeds minder op de crossbanen helaas.
 
Vergeet ook niet dat je bij de meeste crossbanen een transponder nodig hebt.
Alles kan, als je skills goed genoeg zijn. Maar ik heb nog nooit een KTM adventure op de crossbaan gezien.
Wel eens een Husqvarna enduro op de crossbaan in Soesterberg, maar ja das nou ook niet bepaald een heavy adventure bike.
Ik weet dat je op Lelystad eerst met de junioren (de kleintjes) kan rijden.
Kun je voor jezelf nagaan of het wat is... Heb ik ook gedaan toen ik voor het eerst op de crossbaan zat met mijn enduro...
 
Bij ARM organiseren ze nog wel eens wat circuitdagen, maar ook daar meestal bar weinig grote allroads aanwezig.
 
Ik snap niet dat sommigen hier spastisch over doen. Wij doen dit met een GS en Tenere1200 wel, op zondagmiddag. Langs crossbanen wat dubbels of tafels.. met een beetje voertuig beheersing gaat dat best.
 
Gwiedert valt trouwens niet alleen, soms poseert ie ook:

1670157681664.png
 
Vergeet ook niet dat je bij de meeste crossbanen een transponder nodig hebt.
Alles kan, als je skills goed genoeg zijn. Maar ik heb nog nooit een KTM adventure op de crossbaan gezien.
Wel eens een Husqvarna enduro op de crossbaan in Soesterberg, maar ja das nou ook niet bepaald een heavy adventure bike.
Ik weet dat je op Lelystad eerst met de junioren (de kleintjes) kan rijden.
Kun je voor jezelf nagaan of het wat is... Heb ik ook gedaan toen ik voor het eerst op de crossbaan zat met mijn enduro...
Ik heb echt nog nooit een transponder op gehad tijdens een train dag :?
 
Even Gwiederts filmpje stelen.


Dapper gereden! Heel herkenbaar dat geploeter! Met een zware motor wordt het moeilijker naarmate je langzamer gaat. Maar die lef-knop tussen je oren in de juiste stand krijgen is moeilijk. Harder is makkelijker, maar je klapt er ook harder af + vraagt om betere rijtechniek. Het helpt ook wanneer je zelf lang en zwaar bent (dus niet als ik 1m76 en nog geen 78kilo); geeft je meer 'hefboom' om de motor onder controle te houden.
 
Er is natuurlijk veel verschil in crossbanen.
Woon vlakbij Salz ga er af en toe kijken maar dat is vooral veel diep klapzand.
Daar moet je wel gas durven geven met 890 anders zak je erin weg.
Heb zelf wel eens in Rutten gereden met de 690 en ja dat was zeer leuk.
 
Met een 890 kom je echt wel rond op een crossbaan. Je bent echter gewoon een hinderlijk obstakel.

Met de ''Obesitas Crossers'' is het idee wel om dit jaar 3x een crossbaan (Emmen, Heerde, Lansard) af te huren. Dan zit je enkel met die motoren op de baan en gaat het dus prima.
 
Dit was in Rutten.al tijdje geleden.Leuk om eens te ruiken aan een crossbaan.
Tegenwoordig is de jeuk wat minder,daar er telkens botjes breken.
Moet ik daar maar niet meer komen.
IMG_20150829_132536451.jpg
DSC_0489.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Terug
Bovenaan Onderaan