Onverklaarbare olie lekkage monster 620

weerstandje

Die hard MF'er
4 mrt 2012
323
7
Goedemorgen,
we proberen al een tijdje een verklaring te vinden voor de olie lekkage op de monster van mijn vriendin.

het lijkt te zijn begonnen na dat er nieuwe riemen op zijn gekomen, terug gegaan naar de garage en die hebben de o ring die achter het riemen kapje zit en de oliedruksensor vervangen.

echter er lekt nog steeds iets, na ongeveer een half uur rijden zie je dit:
XdrOWas.jpg


heeft iemand nog enig idee wat het kan zijn ?
kapjes van de riemen heb ik los gehad en het is volledig droog daar achter. ook boven op het blok is het droog (Carter ontluchting bijvoorbeeld)
zelf de o ring van de vul dop hebben we voor de zekerhreid vervangen.

het lijkt haast wel uit deze bout te komen:
maar het lijkt me sterk dat de pakking er verkeert omheen zit want die lijkt nog origineel
lGQgDUF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja idd, echter nog nooit gezien dat het langs een bout lekt.
gebeurt dat vaker ?
de pakking zou toch om de bout heen moeten gaan en hem zo afdichten
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de bout er eens uit halen, de boel goed schoon spuiten met remmenreiniger en daarna droog blazen. Bout er uit laten en de motor laten lopen. Als er nu olie uit dat gat komt weet je zeker waar je moet zoeken. Als de pakking in orde is moet je het in het boutgat of omliggend metaal zoeken.
 
Goedemorgen,
we proberen al een tijdje een verklaring te vinden voor de olie lekkage op de monster van mijn vriendin.

het lijkt te zijn begonnen na dat er nieuwe riemen op zijn gekomen, terug gegaan naar de garage en die hebben de o ring die achter het riemen kapje zit en de oliedruksensor vervangen.

echter er lekt nog steeds iets, na ongeveer een half uur rijden zie je dit:
[afbeelding]

heeft iemand nog enig idee wat het kan zijn ?
kapjes van de riemen heb ik los gehad en het is volledig droog daar achter. ook boven op het blok is het droog (Carter ontluchting bijvoorbeeld)
zelf de o ring van de vul dop hebben we voor de zekerhreid vervangen.

het lijkt haast wel uit deze bout te komen:
maar het lijkt me sterk dat de pakking er verkeert omheen zit want die lijkt nog origineel
[afbeelding]


Heb je uberhaubt al eens gevoeld of het boutje nog wel vast zit , check dat en zet hem even opmieuw aan . (los en weer vast zetten) dan boel schoon en gaan rijden .
Dus niet uren stilstaand laten draaien ..

En dan weer eens checken , dan is die droog . B|
 
Laatst bewerkt:
Kan heel goed de oliedrukschakelaar zijn. Gaan vaker stuk en lekken dan tussen metaal en plastic. Door de oliedruk kan de olie alle kanten op naar buiten lekken. Heb er wel eens een vervangen die binnen een half uur alweer lekte.
 
Laatst bewerkt:
Je ziet bij de laatste foto duidelijk dat het bij de bout al nat is , en niet bij de velsrand van de oliedruk switch... volgens mij boutje net niet vast genoeg. :z
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,
we proberen al een tijdje een verklaring te vinden voor de olie lekkage op de monster van mijn vriendin.

het lijkt te zijn begonnen na dat er nieuwe riemen op zijn gekomen, terug gegaan naar de garage en die hebben de o ring die achter het riemen kapje zit en de oliedruksensor vervangen.

echter er lekt nog steeds iets, na ongeveer een half uur rijden zie je dit:
[afbeelding]

heeft iemand nog enig idee wat het kan zijn ?
kapjes van de riemen heb ik los gehad en het is volledig droog daar achter. ook boven op het blok is het droog (Carter ontluchting bijvoorbeeld)
zelf de o ring van de vul dop hebben we voor de zekerhreid vervangen.

het lijkt haast wel uit deze bout te komen:
maar het lijkt me sterk dat de pakking er verkeert omheen zit want die lijkt nog origineel
[afbeelding]

Staat ie op de foto op de zijstandaard of recht?
In het 2e geval zou ik er maar eens olie ingooien (zie peilglas)

Verder, idd een koper ringetje tussen carter helft en bout :)
 
Laatst bewerkt:
Je ziet bij de laatste foto duidelijk dat het bij de bout al nat is , en niet bij de velsrand van de oliedruk switch... volgens mij boutje net niet vast genoeg. :z


Die boutkop wordt ondergetuft door de lekke schakelaar. Been there, done that..
Heb ooit precies hetzelfde gehad, precies hetzelfde soort lekkage en dacht toen ook dat het die bout van het dynamodeksel was.
Dichtheid van het dynamodeksel is daarbij bij juiste montage niet afhankelijk van een enkel niet helemaal vastgedraaid boutje, en zou wel heel toevallig zijn deze ineens na vervanging van de schakelaar begint te lekken....
Daarbij staat de schakelaar onder druk, het deksel niet..
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,
we proberen al een tijdje een verklaring te vinden voor de olie lekkage op de monster van mijn vriendin.

het lijkt te zijn begonnen na dat er nieuwe riemen op zijn gekomen, terug gegaan naar de garage en die hebben de o ring die achter het riemen kapje zit en de oliedruksensor vervangen.

echter er lekt nog steeds iets, na ongeveer een half uur rijden zie je dit:
[afbeelding]

heeft iemand nog enig idee wat het kan zijn ?
kapjes van de riemen heb ik los gehad en het is volledig droog daar achter. ook boven op het blok is het droog (Carter ontluchting bijvoorbeeld)
zelf de o ring van de vul dop hebben we voor de zekerhreid vervangen.

het lijkt haast wel uit deze bout te komen:
maar het lijkt me sterk dat de pakking er verkeert omheen zit want die lijkt nog origineel
[afbeelding]

@ robbie 365

Er was dus al eerder een lekkage .. dus niet perse` de switch lek .
 
Laatst bewerkt:
@ robbie 365

Er was dus al eerder een lekkage .. dus niet perse` de switch lek .


Jij je zin als je denkt dat het anders is hahaha

Als je mijn bericht goed leest; Oliedrukschakelaar lek, vervangen, nieuwe meteen ook weer lek. Dus zou nu ook heel goed zo kunnen zijn.
Helaas een vaak gehoord verhaal onder Ducati-rijders. Niet voor niks heeft elke Ducati-dealer die dingen altijd ruim op voorraad....
 
Laatst bewerkt:
Jij je zin als je denkt dat het anders is hahaha

Als je mijn bericht goed leest; Oliedrukschakelaar lek, vervangen, nieuwe meteen ook weer lek. Dus zou nu ook heel goed zo kunnen zijn.
Helaas een vaak gehoord verhaal onder Ducati-rijders. Niet voor niks heeft elke Ducati-dealer die dingen altijd ruim op voorraad....

Ik vindt het belangrijker dat het kreng weer dicht raakt, dan om hier te kempfen wie de langste … heeft , dat kan toch niet zo moeilijk zijn .. _O-
 
Laatst bewerkt:
Origineel zit er een ring tussen de oliedruk zender en het deksel,ik neem aan dat
die er nu ook tussen zit?Zo niet dan is de zender niet goed gemonteerd.
En natuurlijk altijd ook de ring vervangen en niet de oude hergebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,
we proberen al een tijdje een verklaring te vinden voor de olie lekkage op de monster van mijn vriendin.

het lijkt te zijn begonnen na dat er nieuwe riemen op zijn gekomen, terug gegaan naar de garage en die hebben de o ring die achter het riemen kapje zit en de oliedruksensor vervangen.

echter er lekt nog steeds iets, na ongeveer een half uur rijden zie je dit:
[afbeelding]

heeft iemand nog enig idee wat het kan zijn ?
kapjes van de riemen heb ik los gehad en het is volledig droog daar achter. ook boven op het blok is het droog (Carter ontluchting bijvoorbeeld)
zelf de o ring van de vul dop hebben we voor de zekerhreid vervangen.

het lijkt haast wel uit deze bout te komen:
maar het lijkt me sterk dat de pakking er verkeert omheen zit want die lijkt nog origineel
[afbeelding]


De bout van koppelingsdeksel was los !!!
Ff op moment gezet en voor de show drupje pakking er bij
Danku

En welke garage was dat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan