Onverklaarbare olie lekkage monster 620

weerstandje

Die hard MF'er
4 mrt 2012
323
7
Goedemorgen,
we proberen al een tijdje een verklaring te vinden voor de olie lekkage op de monster van mijn vriendin.

het lijkt te zijn begonnen na dat er nieuwe riemen op zijn gekomen, terug gegaan naar de garage en die hebben de o ring die achter het riemen kapje zit en de oliedruksensor vervangen.

echter er lekt nog steeds iets, na ongeveer een half uur rijden zie je dit:
XdrOWas.jpg


heeft iemand nog enig idee wat het kan zijn ?
kapjes van de riemen heb ik los gehad en het is volledig droog daar achter. ook boven op het blok is het droog (Carter ontluchting bijvoorbeeld)
zelf de o ring van de vul dop hebben we voor de zekerhreid vervangen.

het lijkt haast wel uit deze bout te komen:
maar het lijkt me sterk dat de pakking er verkeert omheen zit want die lijkt nog origineel
lGQgDUF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier ga ik maar niet op reageren.

Dan doe ik het wel ;)

Koperen ring kun je prima opschuren :Y

Opschuren van een koperen pakkingsring heb je geen zak aan, want de ring is hard geworden doordat deze platgedrukt is bij de eerdere montage.

Hergebruiken kan op zich prima, je moet de ring dan "uitgloeien"

Je stookt de ring met een gasbrander roodgloeiend en je koelt heb vervolgens snel af in een bakje koud water, hierdoor is het koper weer zacht geworden.

EDIT: JOEP, LEER NOU EENS EERST HET HELE TOPIC DOOR TE LEZEN ALVORENS TE REAGEREN!! B|
 
Laatst bewerkt:
Jij je zin als je denkt dat het anders is hahaha :Y B| B| B| B|

Als je mijn bericht goed leest; Oliedrukschakelaar lek, vervangen, nieuwe meteen ook weer lek. Dus zou nu ook heel goed zo kunnen zijn.
Helaas een vaak gehoord verhaal onder Ducati-rijders. Niet voor niks heeft elke Ducati-dealer die dingen altijd ruim op voorraad....


Ducati dealers hebben sowieso alles op voorraad, want dat is wel nodig bij die Italiaanse hokken . O-)
 
Laatst bewerkt:
Die boutkop wordt ondergetuft door de lekke schakelaar. Been there, done that..
Heb ooit precies hetzelfde gehad, precies hetzelfde soort lekkage en dacht toen ook dat het die bout van het dynamodeksel was.
Dichtheid van het dynamodeksel is daarbij bij juiste montage niet afhankelijk van een enkel niet helemaal vastgedraaid boutje, en zou wel heel toevallig zijn deze ineens na vervanging van de schakelaar begint te lekken....
Daarbij staat de schakelaar onder druk, het deksel niet..

Assumption is the mother of fuck-ups..
 
Mooi is dat: TS vindt de lekkage en draait een boutje aan, terwijl de "deskundigen" verder gaan met ruzie maken over koperen ringetjes en auto's. _O- Misschien kunnen de heren een baantje als monteur krijgen in de motorzaak die de motor van TS "gerepareerd" heeft? :+
 
Mooi is dat: TS vindt de lekkage en draait een boutje aan, terwijl de "deskundigen" verder gaan met ruzie maken over koperen ringetjes en auto's. _O- Misschien kunnen de heren een baantje als monteur krijgen in de motorzaak die de motor van TS "gerepareerd" heeft? :+


Als ik ga ruzie maken staan hier heel andere dingen te lezen .(en daar wil jij niet bij zijn) :z
Beetje dom gekeuvel over blik , omdat het probleem met de Duuc toch al is opgelost .. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan