onverwacht motor stallen(verzekeringsvraagje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

banned_mustiej

geblokkeerd account
24 jun 2012
585
0
Hallo,

Stel je wilt alsnog niet door de winter rijden in je cbr 600f die ik waarschijnlijk ga kopen na rijbewijs halen en je gaat stalling zoeken en je stalt hem, betaal je je verzekering alsnog?
 
In je CBR 600f????....


Maar dan moet je de motorfiets schorsen, en dan kan je de verzekering opzeggen.
Hij mag dan niet meer de weg op oid.
Wanneer het jaar weer begint kan je alles weer opnieuw aanmelden.

Je hebt wel sommige verzekeringen die een winterstop als extra hebben, zou je even op moeten zoeken. Volgens mij heeft knmv dat. (Correct me if im wrong).
 
Je hebt wel sommige verzekeringen die een winterstop als extra hebben, zou je even op moeten zoeken. Volgens mij heeft knmv dat. (Correct me if im wrong).

Unigarant ook, maar besef je dan wel dat als het een dag vreselijk lekker weer is je ook niet mág rijden (verzekeringstechnisch gesproken). En denk dan eens aan het weer vorig jaar december :o
 
En vergeet ook niet dat als je je verzekering schorst, je motor waarschijnlijk niet gedekt is tegen diefstal en brandschade want inboedelverzekeringen sluiten motorrijtuigen over het algemeen uit van dekking.
 
Weet iedereen al wat het kost om wel een motor op je naam te hebben, en die niet te verzekeren?
Ook al rijd je er niet op.

In het eerste antwoord staat alles al:

1 gewoon verzekeren

2 verzekeren met winterstop (bel een verzekeraar), meestal enkel WA

3 schorsen en niet verzekeren, ook niet voor diefstal ed

schorsen kost geld, is een jaar geldig.

Niet vergeten uit de schorsing te halen en alsnog te verzekering bij die eerste mooie dag!
 
Weet iedereen al wat het kost om wel een motor op je naam te hebben, en die niet te verzekeren?
Ook al rijd je er niet op.

In het eerste antwoord staat alles al:

1 gewoon verzekeren

2 verzekeren met winterstop (bel een verzekeraar), meestal enkel WA

3 schorsen en niet verzekeren, ook niet voor diefstal ed

schorsen kost geld, is een jaar geldig.

Niet vergeten uit de schorsing te halen en alsnog te verzekering bij die eerste mooie dag!

Die oplichters hebben echt voor alles een prijskaartje.
Ben verplan all-risk te verzekeren en dus kost dat wat geld..
Hoeveel maanden zal er ongeveer sneeuw liggen dan?
2maandjes?
Jan-feb?
Ik wil eigenlijk gewoon door de winter heen rijden alleen ben ik bang van gladheid.. en lijkt me niet echt leuk:/
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je nou horen? Wanneer er sneeuw ligt in de toekomst? Als ik dat nu wist had ik daar heel wat nuttigere dingen mee gedaan dan het op MF typen. Verzekeren is duur, schorsen kost geld (niemand gaat voor niets op zo'n kantoor zitten om jou te servicen), en in de winter doorrijden kan, maar let op voor gladheid, vooral als er sneeuw ligt. Vooral 11 november, 18 december en 9 januari zijn listig en glad, dus let dan goed op.
 
Gewoon doorrijden. De dagen dat je in de winter niet kan rijden kun je meestal op één hand tellen.
Wil je niet doorrijden zet hem in de stalling en laat de verzekering gewoon doorlopen. In de winter heb je altijd wel een mooie zonnige koude dag waar je lekker kunt rijden. :]
Schors je hem en doe je de winterstop dan baal je dat je die mooie dag niet even kan sturen. ;)
 
Laatst bewerkt:
In dat geval gewoon doorrijden. Je tempo aanpassen aan de omstandigheden en die paar dagen dat er echt sneeuw ligt laat je hem staan.
Winterstop in je verzekering scheelt maar 10% op je premie. Om daar nou je motor 25% van het jaar voor te laten staan..... dacht het niet.

Ik zou ff wat verzekering maatschappijen vergelijken voor een gunstige premie. Misschien heb je met een auto al wat no claim korting opgebouwd welke je op je motor kunt meenemen?
 
In dat geval gewoon doorrijden. Je tempo aanpassen aan de omstandigheden en die paar dagen dat er echt sneeuw ligt laat je hem staan.

Je kunt hem beter laten staan op die paar dagen dat het ijzelt, in sneeuw rijden is op zich niet zo'n punt omdat je meteen ziet waar het glad is.
 
Die oplichters hebben echt voor alles een prijskaartje.
Ben verplan all-risk te verzekeren en dus kost dat wat geld..
Hoeveel maanden zal er ongeveer sneeuw liggen dan?
2maandjes?
Jan-feb?
Ik wil eigenlijk gewoon door de winter heen rijden alleen ben ik bang van gladheid.. en lijkt me niet echt leuk:/

Er ligt maar een week of 3 sneeuw de laatste winters.
En nee, dan is het niet prettig rijden. :P

Volgens mij kun je je motor lekker het hele jaar verzekeren,
de winterstop-korting is niet zo hoog dat dat de frustratie van het
niet mogen rijden op een mooie dag waard is.
 
Ik zie heel je probleem niet je wil de winter doorrijden ja dan moet je verzekeren ja.

Je zou kunnen bellen en uitrekenen wanneer het rendabel is om te schorsen, maar ik denk dat het best wat maandjes is. Meeste verzerkingen vragen hoeveel je ongeveer per jaar rijd en houden daar rekening mee ook omdat je in de winter waarschijnlijk weinig zal rijden, de prijs is dan ook laag
 
Schorsen kost ook geld (€23,90), dus denk niet dat het rendabel is voor die paar dagen / weken hooguit.
Plus de rompslomp, schorsen, verzekering stoppen, schorsing opheffen, weer verzekeren.
En je fiets is inderdaad niet verzekerd als hij in de stalling staat.
Sterker nog, hij mag niet eens aan de openbare weg staan als hij geschorst is.
 
ik laat me verzekering gewoon doorlopen. heb een winterstop regeling waardoor ik een kleine 15% korting krijg over een gehele verzekeringsjaar. rotte is wel dat in mijn geval mijn motor niet de schade van een ongeluk dekt idpv 15 december tot eind februari. diefstal, brand etc blijft wel gewoon verzekerd. ik heb daar vrede mee aangezien ik in die periode niet rij ook is het een x een mooie dag. (er moet ook nog wel wat met het koekblik gereden worden :P)
 
Wil jij je fiets verzekerd hebben, zul je door moeten betalen. Wil jij niet betalen, moet je 'm schorsen. Ook dat kost geld, maar wel wat minder. Je bent dan echter ook niet verzekerd tegen invloeden van buitenaf zoals brand en diefstal.

Maar even wat anders. Waarom neem je voor je vragen geen contact op met de verschillende verzekeringsmmatschappijen? Je stelt op dit forum telkens vragen waar je geen bevredigend antwoord op lijkt te krijgen.

Wat in een ander topic van jou ook al geoppperd is, offertes aanvragen en kleine lettertjes lezen. Daar wordt je wijzer van. Hoeveel verschillende verzekeringsmaatschappijen zijn er? 30 á 40? Ik noem maar een aantal. Neem met hún contact op. Dan krijg je 30 á 40 verschillende antwoorden waar je het voor jou gunstigste pakket uit kunt kiezen.

Wat doe jij daarentegen? Je stelt je vraag hier, op dit forum. Een forum met (op het moment van schrijven) 144.517 geregistreerde gebruikers. Als iedereen jou een antwoord geeft, zit je met 144.517 verschillende antwoorden en ervaringen. 144.517 antwoorden waar je het waarschijnlijk niet mee eens bent.

Buiten dit, er is een apart verzekeringstopic voor dit soort vragen. Ook dat is al eens aangegeven.
 
Die oplichters hebben echt voor alles een prijskaartje.
Ben verplan all-risk te verzekeren en dus kost dat wat geld..
Hoeveel maanden zal er ongeveer sneeuw liggen dan?
2maandjes?
Jan-feb?
Ik wil eigenlijk gewoon door de winter heen rijden alleen ben ik bang van gladheid.. en lijkt me niet echt leuk:/
Toch mooi dat ze die optie bieden om tijdens winter alleen opstal te verzekeren. En ben je hier nog mar net komen wonen dat je zelf niet weet hoe lang de winter duurt :z
 
Die oplichters hebben echt voor alles een prijskaartje.
Ben verplan all-risk te verzekeren en dus kost dat wat geld..
Hoeveel maanden zal er ongeveer sneeuw liggen dan?
2maandjes?
Jan-feb?
Ik wil eigenlijk gewoon door de winter heen rijden alleen ben ik bang van gladheid.. en lijkt me niet echt leuk:/

Ik denk dat de harde wind meer problemen zal gaan geven ;)

Heb je al verzekeringen gebeld?
 
Wil jij je fiets verzekerd hebben, zul je door moeten betalen. Wil jij niet betalen, moet je 'm schorsen. Ook dat kost geld, maar wel wat minder. Je bent dan echter ook niet verzekerd tegen invloeden van buitenaf zoals brand en diefstal.

Maar even wat anders. Waarom neem je voor je vragen geen contact op met de verschillende verzekeringsmmatschappijen? Je stelt op dit forum telkens vragen waar je geen bevredigend antwoord op lijkt te krijgen.

Wat in een ander topic van jou ook al geoppperd is, offertes aanvragen en kleine lettertjes lezen. Daar wordt je wijzer van. Hoeveel verschillende verzekeringsmaatschappijen zijn er? 30 á 40? Ik noem maar een aantal. Neem met hún contact op. Dan krijg je 30 á 40 verschillende antwoorden waar je het voor jou gunstigste pakket uit kunt kiezen.

Wat doe jij daarentegen? Je stelt je vraag hier, op dit forum. Een forum met (op het moment van schrijven) 144.517 geregistreerde gebruikers. Als iedereen jou een antwoord geeft, zit je met 144.517 verschillende antwoorden en ervaringen. 144.517 antwoorden waar je het waarschijnlijk niet mee eens bent.

Buiten dit, er is een apart verzekeringstopic voor dit soort vragen. Ook dat is al eens aangegeven.
Ik had het zelf niet beter kunnen vertellen :}
 
Kan je een CBR600F wel allrisk verzekeren? En als het kan, is 'ie dat wel waard?

Er is vorig jaar een nieuwe 600F uitgebracht he. Het zijn niet meer alleen die oude race en stunthokken van 1990 en omstreken.

01honda-cbr600f.jpg
 
Er is vorig jaar een nieuwe 600F uitgebracht he. Het zijn niet meer alleen die oude race en stunthokken van 1990 en omstreken.

[afbeelding]

Ts heeft al een keer gevraagd of hij zijn lessen op afbetaling kan betalen.
Ik denk niet dat hij een nieuwe motor dan kan financieren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan