Onverzekerd Rijden..

Rijden?

  • Nee, pas als je verzekerd bent...

    Stemmen: 6 24,0%
  • Nee, jij moet gaan fietsen met trappers...

    Stemmen: 1 4,0%
  • Ja, zebrapad of de trap gebruik je toch ook nog...

    Stemmen: 16 64,0%
  • Tja, inderdaad, duivels dilemma!

    Stemmen: 2 8,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
18 aug 2003
234
0
Rotterdam
HoHo, niet gelijk de bier en chips pakken...

Uiteraard heb ik gewoon een WA verzekering voor de motor en een geldig rijbewijs!
Ik doel hier op een arbeidsongeschiktheidsverzekering!

Ben sinds nog niet al te lang zelfstandig, en laat de overheid nu per direkt de handjes van je aftrekken als je zelfstandig wordt. (terecht overigens...) Dit houdt dus in dat WW en WAO (WIA, whatever) allemaal niet meer gelden voor Kwaaje Sjakie...

Ken je de premies voor zo'n verzekering? Mag dan aftrekbaar zijn, blijven serieuse bedragen :X Eerst ff een wat groter klantenbestand opbouwen en iets stabieler inkomen genereren voordat ik me tot zoiets verplicht...

Wie heeft voor hetzelde dilemma gestaan? En wat was jou keuze, Rijden of Niet Rijden?

Ik heb zelfs overwogen mijn motor te verkopen, maar de laatste weken realiseer ik me dat ik ook van de trap af kan donderen en er een dwarslesie aan kan overhouden. Zou dan mezelf voor me kop slaan dat ik niet meer gereden had...

Life's a bitch, and then you buy a motorcycle... :] O-)
 
Hmmmmm, ik weet niet.....

Als ik zo naar je avatar kijk zou ik me wél verzekeren *D :P *D
 
ik heb er toe wel over nagedacht, maar besloten om het niet te stoppen met solozeilen, reed toen nog geen motor maar solo naar ijsland is net zo gevaarlijk, en wel om de reden die je aangeeft. je kan door defensiefer te rijden je risico al behoorlijk naar beneden halen en de enkele gek die je van je brommer rijd is toch niet in te schatten. die rijd je waarschijnlijk ook van je sokken als je via het zebrapad naar de supermarkt loopt.

wat ik wel heb gedaan toe was een goede levensverzekering afsluiten zodat als er een dodelijk voorval gebeurt je personeel en andere lopende zaken netjes opgelost konden worden door de nabestaanden.

groet
ulco
 
Je kan ook de rest van je vrije tijd in je bed blijven liggen! :+

Ik denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft !!


hier heb je natuurlijk ook geen reet aan |(
 
Tja, hoe langer ik erover nadenk...

Ik laat al zoveel dingen om die zaak van de grond te krijgen. Werk meestal 80 uur per week (fluitend hoor, je hoort me niet klagen)

Moet ik dan ook nog dat ene wat mijn hartje sneller doet kloppen laten?

Zal sowieoso wel wat rustiger doen dan voorheen denk ik.

Zat laatst mezelf ook te bedenken dat als ik 2 jaar terug op hard op mijn bek was gegaan ik ook de rest van mijn leven aan de geelhonger had gezeten. 70% van weinig loon is ook bijstandsniveau |(
 
Hoi Jarenlang eigen baas geweest en altijd verzekerd. Maar niet vanwege de motor, meer vanwege het gezin enz. Was het nuttig? Nu dat hangt van je situatie en je beroep af. Toen ik ziek werd, na 10 jaar premie betaald te hebben, kon ik een waarnemer in huren en liepen de inkomsten dus door en de waarnemer krijgt minder dan de baas zelf, volgens de in mijn beroep gehandteerde normen. Kreeg ik ook nog de dag uitkering. Kortom ik werd er niet slechter van, maar de premie is inderdaad alleen maar op te brengen als het inkomen hoog genoeg is. De uitbetaalde premie als je ziek wordt is ook nog eens onbelast want geen inkomen en de premie is wel aftrekbaar.
Overigens, en dat is een overweging, uit de ongevalsstatistieken blijkt, dat bijna alle ongelukken gebeuren beneden de leeftijd van 25 jaar, daarna neemt het risico sterk af. Je hebt het zelf in de hand he en als je de jaren des onderscheids bereikt hebt kan je rustig door touren.
 
Ben ook zelfstandig (in de verzekeringsbranche O-) ) en heb de eerste twee jaar gedaan met een riante ongevalsverzekering, is een stuk goedkoper, maar daar heb je niks aan als je een infarct oid krijgt. Heb nu wel een AOV, is ook minder duur. D'r zit nl. nogal wat prijsverschil in de premies!! :Y
 
Hoi Jarenlang eigen baas geweest en altijd verzekerd...

Gezin heb ik niet eens, niet eens een leuke vrouw :-) Heb ik toch geen tijd voor _O-

Het JongeHondSyndroom is niet echt meer op mij van toepassing, ben 27 en de meeste wilde haren ben ik wel kwijt, dit merk ik regelmatig als iemand door de Caddy heen wil als ik lekker rustig aan het tuffen ben _O-
 
27 jaar en dan al je haren kwijt zijn, dan denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken om je verzekering? :P

Maar paar weken terug ben ik ook van m'n fiets gereden, dus je kan nog zo voorzi..... bla bla Als die lul gewoon had gekeken hè?

Voor de rest weet ik niet echt wat van verzekeringen/wetten/etc.. en wil er ook weinig van weten. Dus ik zou gewoon gaan rijden, dan hoef je daar niet meer aan te denken in ieder geval.
 
27 jaar en dan al je haren kwijt zijn, dan denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken om je verzekering? :P

Ho Ho, de meeste zei ik, niet allemaal :)

Mijn grootste angst is ook niet mijn eigen rijvaardigheid, maar die van de gemiddelde koekblikker...

Defensief rijden voorkomt een hoop maar ook niet alles...
 
En ergens voor bijv. 5 uur in loondienst om verzekering te behouden voor een redelijke premie?

Roep maar wat hoor :X
 
En ergens voor bijv. 5 uur in loondienst om verzekering te behouden voor een redelijke premie?

Roep maar wat hoor :X

Volgens mij ben je dan qua ww en wao dan ook maar voor hetzelfde aantal uren verzekerd. Geloof dat die "truuk" veek werd toegepast voor ziekenfonds...

Joh, ondernemen is risico's nemen en uitsluiten. Flink buffelen dit jaar, sluit ik over een half jaar zo'n verzekering af... Geloof dat ik mijn hart ga volgen, luister al vaak genoeg naar mijn verstand :X
 
Volgens mij ben je dan qua ww en wao dan ook maar voor hetzelfde aantal uren verzekerd. Geloof dat die "truuk" veek werd toegepast voor ziekenfonds...

Joh, ondernemen is risico's nemen en uitsluiten. Flink buffelen dit jaar, sluit ik over een half jaar zo'n verzekering af... Geloof dat ik mijn hart ga volgen, luister al vaak genoeg naar mijn verstand :X
Daar ken ik hem van ja ;)

Ik heb per augustus waarschijnlijk weer een opdracht in loondienst naast zelfstandig. Moet bekennen dat ik het een fijn vooruitzicht vind, al is het inderdaad niet voor alle uren die ik werk, maar scheelt toch weer.
 
wat ga je eigenlijk doen ??

wie ik? Ben systeembeheerder bij bedrijven, heb voor particulieren deGrotePCbeurt.NL en lever computers op maat. Sinds deze week ook mooie software voor RemoteSupport gekocht, kan ik mijn werkgebied wat uitbreiden!

Of bedoelde je of ik ga rijden of niet? Geloof dat ik (met mate) ga rijden...
 
Hey, al ben je zelfstandige, het afsluiten van een goede AOV-verzekering kan je beter nog vandaag als morgen doen! Ongeluk zit idd in een klein hoekje. Laat je goed voorlichten over de mogelijkheden en bijbehorende premies. Je hebt niet met nabestaandengedoe te maken, dat scheelt sowieso al premie. Bovendien kan je ervoor kiezen om bijvoorbeeld indexatie pas in te laten gaan als je daadwerkelijk een uitkering nodig zou hebben: scheelt ook al een hele hoop.

Tenzij je een heleboel barmhartige vrienden/buren/familie hebt lijkt me enige vorm van inkomensverzekering bij arbeidsongeschiktheid een must.

Goed nieuws is dat je de premie trouwens ook fiscaal in aftrek mag brengen. Als je dit combineert in je voorlopige aanslag inkomstenbelasting pak je direct al een stukje van de premie terug.

Nu terug naar je vraag: NATUURLIJK laat je hier je motor niet voor staan! Als je hard werkt voor je centen heb je zo'n afleiding des te meer nodig. Gewoon blijven rijden dus :] Het niet zorgen voor een inkomensvoorziening lijkt me wat dat betreft een groter risico dan fijn een stukkie rijden...
 
Hey, al ben je zelfstandige, het afsluiten van een goede AOV-verzekering kan je beter nog vandaag als morgen doen!

Tja, mag premie aftrekbaar zijn, ik zit (helaas) (nog) niet in de hoogste belastingschijf, dus van iedere 100 euro premie "betaald" de fiscus zeg 37,50 euro. Eerst moet je alleen wel alle premies betalen :-)

Het is echt een moeilijk verhaal, kan nu wel leuk alle verzekeringen afsluiten die je "nodig" hebt, als ik vervolgens kopje onder ga door mijn te hoge lasten rij ik helemaal geen motor meer :-)

Ook iets om bij stil te staan natuurlijk ;)
 
Niemand heeft ook ooit gezegd dat 't allemaal zo makkelijk is :P

Life's a bitch, but we like it })
 
wie ik? Ben systeembeheerder bij bedrijven, heb voor particulieren deGrotePCbeurt.NL en lever computers op maat. Sinds deze week ook mooie software voor RemoteSupport gekocht, kan ik mijn werkgebied wat uitbreiden!

Of bedoelde je of ik ga rijden of niet? Geloof dat ik (met mate) ga rijden...

*grin, nee, wat je voor werk ging doen, dat je blijft rijden was me al wel duidelijk... ;)
 
10 jaar ZO geweest, 10 jaar onverzekerd.

Ik denk dat als je goed in je vel zit en lekker op conditie bent niet veel te vrezen hebt.
Arbeidsongeschiktheid kost je een rib, en je krijgt maar een halve rib terug. ik had wel een invaliditeitsverzekering en een overlijdensrisicoverzekering. De eerste keer dat ik op wintersport ging toen ik ZO was dacht ik, op een van de hoogste bergen in Oostenrijk "Wat doe ik hier, dalijk breek ik een poot". Dat heb ik van me afgezet en nooit meer aan gedacht. Lekker aan het werk gegaan en geen dag ziek geweest. Als je drie weken op vakantie kan, kan je ook een arm breken, kwa tijd. En als je een enkel breekt kan je gewoon na twee dagen weer werken hoor :Y

Als ZO blijf je niet thuis met een griepje...
 
eerst goed lezen dan pas reageren ;) :o

Ik zou zowiezo een AOV afsluiten met misschien een wat groter eigen risico van 6 maanden of misschien wel 12 maanden (wat de premie flink drukt). Je moet dan echter wel zelf voor zorgen dat je een reserve hebt waar van je die tijd enigzins kan overbruggen zonder gelijk armoe te lijden.

En denk er ook aan om via een levensverzekering een pensioen op te bouwen. Of bijvoorbeeld een gemengde verzekering die periodiek uitkeert wanneer je 65 wordt, en uitkeert wanneer je komt te overlijden (of een restitutie-polis waarbij bij overlijden de premie wordt gerestitueerd).

Het zijn wel zaken die heel belangrijk zijn om te regelen. Het persoonlijk leed is niet te overzien als je arbeidsongeschikt raakt en het niet geregeld hebt :)

Is gewoon een onderdeel van de bedrijfskosten die je zal moeten meecalculeren :)
 
Laatst bewerkt:
WA verzekering is niet alleen maar om de schade aan een ander te vergoeden, maar voornamelijk om jezelf financieel te beschermen.

Als je onverzekerd een klein kind invalide rijdt, kan je de rest van je leven weer voor een baas gaan werken en dat geld doorstorten naar die familie :W

En verder mogen wat mij betreft al dit soort onzinnige topics over onverzekerd rijden verbannen worden. Begin me er langzaam aan flink aan te ergeren.

Wie het risico neemt om onverzekerd rond te rijden is gewoon een ongelovelijke lul die zelf niet snapt waar 'ie mee bezig is :r

LOL

Lezen is ook een vak! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan