Onverzekerd Rijden..

Rijden?

  • Nee, pas als je verzekerd bent...

    Stemmen: 6 24,0%
  • Nee, jij moet gaan fietsen met trappers...

    Stemmen: 1 4,0%
  • Ja, zebrapad of de trap gebruik je toch ook nog...

    Stemmen: 16 64,0%
  • Tja, inderdaad, duivels dilemma!

    Stemmen: 2 8,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
haha, ik reageerde van uit mijn geirriteerdheid jegens "wat zijn de gevolgens als er wat gebeurd en ik rij met een onverzekerde motor rond" ;)

Er staat inmiddels een zinniger antwoord op je vraagstelling ;)
Als je zonder verzekering rijdt ga je automatisch voorzichtiger rijden.
Als je dan toch nog iemand invalide rijdt is daar niks anders aan dan dat je dat doet mét verzekering, de financiele konsekwenties zijn alleen voor jezelf, je tegenpartij is net zo ongelukkig en absoluut niet geholpen met het feit of je wel of niet verzekerd bent


Ik vind onverzekerd rijden veiliger

maar daar ging het helemaal niet over ;)
 
Ik ben ook zelfstandig (freelancende progrommeur) en NIET verzeker voor arbeid ongeschiktheid. Kost verschrikkelijk duur, echt de moeite waar. Moet je dan gevaarlijke dingen maar laten? Tsss natuurlijk niet. En daarbij is motorrijden helemaal niet gevaarlijk.
 
Pas ook op met het aangaan van zo'n verzekering,

1) schreeuwend duur
2) je komt er niet vanaf zonder dat je een arbeidsovereenkomst kan overleggen |(

Die combi kan je wel eens je kop kosten
 
haha, ik reageerde van uit mijn geirriteerdheid jegens "wat zijn de gevolgens als er wat gebeurd en ik rij met een onverzekerde motor rond" ;)

Er staat inmiddels een zinniger antwoord op je vraagstelling ;)

Ja, je hebt gelijk met je herziene reactie, verwacht ook dit jaar nog wel zo'n verzekering af te sluiten maar kan (lees wil) ik niet lijden nu. Alleen die motorkriebels kriebelen zo erg, heb vorig jaar ook al nauwlijks gereden om dezelfde reden.

Maar ben geen stapper, hobby is mijn werk inmiddels, en dat motorrijden tja!

Victor Haan (mijn instructeur) gilde wel eens in mijn oortje : "BETER DAN SEKS FE, BETER DAN SEKS!" Aangezien ik niet zo'n beest in bed ben sluit ik me daarbij aan! LOL (beetje zelfspot kan nooit kwaad is het niet :-)

Denk dat ik het gewoon af en toe lekker bij een zondagsritje hou, beetje relaxed de lekdijk af ofzo. Stal hem nu ook altijd bij mijn pa, dus staat niet ook niet voor de deur meer (gelukkig of helaas, hoe je het wil noemen...)
 
HoHo, niet gelijk de bier en chips pakken...

Uiteraard heb ik gewoon een WA verzekering voor de motor en een geldig rijbewijs!
Ik doel hier op een arbeidsongeschiktheidsverzekering!

Ik heb zelfs overwogen mijn motor te verkopen, maar de laatste weken realiseer ik me dat ik ook van de trap af kan donderen en er een dwarslesie aan kan overhouden. Zou dan mezelf voor me kop slaan dat ik niet meer gereden had...

Life's a bitch, and then you buy a motorcycle... :] O-)


Vreemd genoeg heb ik na de eerst regel eerst CHIPS gepakt

Je hebt 2 keuzes
1) lol en risico
2) geen lol maar minder risico

Je loopt altijd risiko :X HELAAS

Dus beter is verzekeren.
Maar niet te hoog :W
 
Pas ook op met het aangaan van zo'n verzekering,

1) schreeuwend duur
2) je komt er niet vanaf zonder dat je een arbeidsovereenkomst kan overleggen |(

Die combi kan je wel eens je kop kosten

Een AOV voor zelfstandigen kent gewoon een expiratiedatum, en is gewoon per expiratiedatum op te zeggen hoor ;) Moet je alleen wel ook de opzegtermijn in acht nemen natuurlijk ;)
 
heb je daar ervaring mee???
ik wel, maar misschien dat er in da laatste jaren wat veranderd is..
 
heb je daar ervaring mee???
ik wel, maar misschien dat er in de laatste jaren wat veranderd is..

O.a. de WFD ;)

Een verzekering is elke 5 jaar opzegbaar sinds de WFD. Bij levensverzekeringen is dat anders, omdat dat een hele aparte tak van sport is. Bij een levensverzekering kan je besluiten geen premie meer te betalen, hiermee wordt er niets meer gespaard en blijft het op het niveau staan van het saldo van het moment dat je gestopt ben met betalen. Bij een AOV kan je gewoon opzeggen per expiratiedatum. Je moet alleen altijd in acht houden dat je bij een nieuw te sluiten AOV een medische keuring zal moeten ondergaan. Zover ik weet is er bij een eenmaal gesloten AOV geen periodiek verplichte medische keuring (maar ik doe dan ook geen individuele inkomensverzekeringen, alleen collectieve inkomensverzekeringen (voor werknemers). Dus ik weet ook weer niet alles van individuele inkomensverzekeringen ;) )

Werk by the way bij een verzekeraar ;) Maar ben niet alwetend ( ;) ) en leer elke dag weer nieuwe dingen, is nou eenmaal zeer complexe materie :)
 
Laatst bewerkt:
Ja. ok, maar omdat ik het te duur vond wou ik er vanaf, en de enige mogelijkheid daartoe was niet betalen en daardoor geroyeerd worden, toendertijd.
heb d'r behoorlijk hommeles over gehad
 
Daar ken ik hem van ja ;)

Ik heb per augustus waarschijnlijk weer een opdracht in loondienst naast zelfstandig. Moet bekennen dat ik het een fijn vooruitzicht vind, al is het inderdaad niet voor alle uren die ik werk, maar scheelt toch weer.


Hou je wel ff in de gaten dat je een minimum aantal uren per jaar als zelfstandige MOET werken? Anders ziet de belastingdienst je namelijk als werknemer en niet meer als zelfstandig.

Ben overigens zelf ook een recent zelfstandig ondernemer en heb, na een gesprekkie mijn mijn verzekeringsadviseur, maar besloten die verzekering nog maar ff op de lange baan te schuiven. Eerst maar eens zien of ik het ook kan verdienen voordat ik het al weg ga geven aan die zakkenvullers.

[me]Whimpey hoeft zich overigens niet zo drukte makenals ik eerdere reacties mag geloven....
[/me]

[me]Whimpey is namelijk de 25 al (heeeeeeel)ruim gepasseerd :X [/me]
 
HoHo, niet gelijk de bier en chips pakken...

Uiteraard heb ik gewoon een WA verzekering voor de motor en een geldig rijbewijs!
Ik doel hier op een arbeidsongeschiktheidsverzekering!

Ben sinds nog niet al te lang zelfstandig, en laat de overheid nu per direkt de handjes van je aftrekken als je zelfstandig wordt. (terecht overigens...) Dit houdt dus in dat WW en WAO (WIA, whatever) allemaal niet meer gelden voor Kwaaje Sjakie...

Ken je de premies voor zo'n verzekering? Mag dan aftrekbaar zijn, blijven serieuse bedragen :X Eerst ff een wat groter klantenbestand opbouwen en iets stabieler inkomen genereren voordat ik me tot zoiets verplicht...

Wie heeft voor hetzelde dilemma gestaan? En wat was jou keuze, Rijden of Niet Rijden?

Ik heb zelfs overwogen mijn motor te verkopen, maar de laatste weken realiseer ik me dat ik ook van de trap af kan donderen en er een dwarslesie aan kan overhouden. Zou dan mezelf voor me kop slaan dat ik niet meer gereden had...

Life's a bitch, and then you buy a motorcycle... :] O-)

Ik ken de klappen van de zweep wb de AOV. Elke premie is een behoorlijke aderlating, maar er staat tegenover dat ik een zeer goede dekking heb bij AO. Tevens heb ik het ‘geluk’ dat de belasting een aardige duit ‘meebetaald’. 1 maand eigen risico is te doen. Je moet wel over reserves beschikken.

Op het moment van aanmelding heb ik wel specifiek aan de verzekeringsadviseur gevraagd of ik mag motor rijden. Niet alle AOV’s laten dat toe. En dat blijkt bij een collega die ook erg graag zou willen rijden, maar dat niet mag van zijn AOV. Het enige is dat ik niet op circuits mag rijden. -O- heb het iig wel eens gedaan op het volledige Spa-Franchorchaps circuit. :Y Maar het verlangen naar meer.... helaas pindakaas, so be it
Zodoende de racer de deur uit en welkom naked streetbike. Ik beleef nog steeds veel plezier met m’n huidige fiets en hoef niet zonodig de grenzen meer op te zoeken. Ben zelfs vrijwillig van een 6oocc Hornet naar de huidige CB1 gegaan. In je achterhoofd rekening houdend wat de consequenties zijn van een ongeluk. Er staat wmb te veel op het spel, maar m’n plezier laat ik mij niet ontnemen. :]
*D

Zo! genoeg gekletst. ’k Ga maar weer es een knietje planten. })
 
Laatst bewerkt:
Mensen allemaal bedankt voor jullie inzichten!

Maar toen ik zojuist aan het toeren was vroeg ik mij af hoe ik het in mijn hoofd heb kunnen halen!

Stoppen met motorrijden? No Way!
 
Hou je wel ff in de gaten dat je een minimum aantal uren per jaar als zelfstandige MOET werken? Anders ziet de belastingdienst je namelijk als werknemer en niet meer als zelfstandig.

Ben overigens zelf ook een recent zelfstandig ondernemer en heb, na een gesprekkie mijn mijn verzekeringsadviseur, maar besloten die verzekering nog maar ff op de lange baan te schuiven. Eerst maar eens zien of ik het ook kan verdienen voordat ik het al weg ga geven aan die zakkenvullers.

[me]Whimpey hoeft zich overigens niet zo drukte makenals ik eerdere reacties mag geloven....
[/me]

[me]Whimpey is namelijk de 25 al (heeeeeeel)ruim gepasseerd :X [/me]

1239 (uit me hoofd). Ik hou alles in de gaten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan