Onverzekerd ritje

colindemo

MF veteraan
27 feb 2008
1.078
0
Marken
Ik heb even een vaagje, omdat ik een beperkt rijbewijs heb moet ik me motor terug laten voeren.
Het probleem is alleen dat dat 100 km van huis moet gebeure en ik geen mogelijkheid heb om de motor ernaartoe te brenge, behalve door er zelf op te rijden.
Dit is dan natuurlijk wel een onverzekerde rit en als ik iemand aanrijdt ben ik de sigaar.
Ik heb er over nagedacht om hem op te laten halen maar omdat dat zo ver is kost dat een vermogen volgens mij, en het klassieke ik ben een arme student verhaal is bij mij van toepassing.
Wat denken jullie zal ik de gok wagen?
 
Nee!

Ken je niet iemand met een vol-vermogen rijbewijs die ff wil rijden voor je?

Dan nog wel even met je verzekeraar bellen dat je hem 1 dag vol-vermogen verzekerd wil hebben natuurlijk.
 
Je kan beter bij een garage (waar je het laat doen ofzo?) even vragen of je een aanhanger mag lenen, en een auto regelen met trekhaak. Ik heb meer dan 1 keer zo'n aanhanger gewoon zonder problemen kunnen lenen, ze weten toch dat je je motor komt brengen wat ze geld op levert.

Ik zou de gok niet wagen om onverzekerd rond te rijden, je weet maar nooit.
 
mja uiteindelijk rijden zoveel 25kW ers nog op vol vermogen. Alleen op papier niet. die zijn in theorie ook niet verzekerd. Ik heb al vaker met zwaardere moto's gereden uit noodzaak, test ritten van klanten die niet tot in de garage konden komen. 't is een risico maar zolang je niemand doodrijdt zijn de gevolgen niet zo erg. Fikse boete in't slechtste geval
 
alle mensen die ik ken met een vol vermogen rbw die kunnen alleen maar in het weekend hem weg brengen en laat de garage nou net dicht zijn in het weekend en met een aanhangen heb je weer het gelul dat ik geen aanhanger rijbewijs heb.
eerst dacht ik ik doe het gewoon maar ik denk dat ik er spijt van krijg als ik straks op de motorkap bij een koekblikker lig en de verzekering niks uitkeert