Onverzekerd ritje

colindemo

MF veteraan
27 feb 2008
1.078
0
Marken
Ik heb even een vaagje, omdat ik een beperkt rijbewijs heb moet ik me motor terug laten voeren.
Het probleem is alleen dat dat 100 km van huis moet gebeure en ik geen mogelijkheid heb om de motor ernaartoe te brenge, behalve door er zelf op te rijden.
Dit is dan natuurlijk wel een onverzekerde rit en als ik iemand aanrijdt ben ik de sigaar.
Ik heb er over nagedacht om hem op te laten halen maar omdat dat zo ver is kost dat een vermogen volgens mij, en het klassieke ik ben een arme student verhaal is bij mij van toepassing.
Wat denken jullie zal ik de gok wagen?
 
Nee!

Ken je niet iemand met een vol-vermogen rijbewijs die ff wil rijden voor je?

Dan nog wel even met je verzekeraar bellen dat je hem 1 dag vol-vermogen verzekerd wil hebben natuurlijk.
 
Je kan beter bij een garage (waar je het laat doen ofzo?) even vragen of je een aanhanger mag lenen, en een auto regelen met trekhaak. Ik heb meer dan 1 keer zo'n aanhanger gewoon zonder problemen kunnen lenen, ze weten toch dat je je motor komt brengen wat ze geld op levert.

Ik zou de gok niet wagen om onverzekerd rond te rijden, je weet maar nooit.
 
mja uiteindelijk rijden zoveel 25kW ers nog op vol vermogen. Alleen op papier niet. die zijn in theorie ook niet verzekerd. Ik heb al vaker met zwaardere moto's gereden uit noodzaak, test ritten van klanten die niet tot in de garage konden komen. 't is een risico maar zolang je niemand doodrijdt zijn de gevolgen niet zo erg. Fikse boete in't slechtste geval
 
alle mensen die ik ken met een vol vermogen rbw die kunnen alleen maar in het weekend hem weg brengen en laat de garage nou net dicht zijn in het weekend en met een aanhangen heb je weer het gelul dat ik geen aanhanger rijbewijs heb.
eerst dacht ik ik doe het gewoon maar ik denk dat ik er spijt van krijg als ik straks op de motorkap bij een koekblikker lig en de verzekering niks uitkeert
 
lokale dealer is ten eerste evegoed een half uur rijden en das ook een onverzekerde rit en waar ik nu heen ga die gozer ken ik dus das wel vertrouwder
 
Ik heb er over nagedacht om hem op te laten halen maar omdat dat zo ver is kost dat een vermogen volgens mij

De duurste oplossing (laten halen door garage) kost je gewoon uurloon + benzine. 100 km = 2 uur rijden (heen en terug), halfuurtje laden/lossen = 2.5 uur. 2.5 * 50 euro = 125 euro uurloon. Rijkosten 0,20 per km is 40 euro, totaal 165 euro. Duur, erg duur, maar om dat nou een 'vermogen' te noemen?

Goedkoper is 't inderdaad om zelf te rijden, een aanhangertje te lenen of te huren, of even iemand met rijbewijs te vragen voor je te rijden. Zo moeilijk is dat toch niet? Ik zou in ieder geval niet voor 160 euro ' t risico willen lopen.

Of zoals ik eerder schreef over rijden zonder geldig rijbewijs:
Ja, dat is inderdaad onverantwoordelijk. Wat je met jezelf doet moet je echt zelf weten, maar je bent niet verzekerd. Als jij een kind aanrijdt, en voor de rest van z'n leven invalide maakt, wie gaat dat dan betalen? Jij niet, zoveel geld heb je niet. (al zul je dan wel de rest van je leven je inkomen mogen afstaan). En je verzekering ook niet. Zadel alsjeblieft andere mensen niet op met jouw problemen!
 
alle mensen die ik ken met een vol vermogen rbw die kunnen alleen maar in het weekend hem weg brengen en laat de garage nou net dicht zijn in het weekend en met een aanhangen heb je weer het gelul dat ik geen aanhanger rijbewijs heb.
eerst dacht ik ik doe het gewoon maar ik denk dat ik er spijt van krijg als ik straks op de motorkap bij een koekblikker lig en de verzekering niks uitkeert

je hebt geen E nodig voor een klein aanhangertje met een motor erop hoor ;)
 
Ik heb ditzelfde probleempje gahad. Ik had bij de verzekering een voorlopige dekking. Ik ken wel mensen met een zwaar rijbewijs. Maar ben toch zelf ff gereden. gewoon voorzichtig met mijn moeder in de auto erachter aan. De afstand van thuis naar de desbetreffende dealer was wel maar 6 a 7 km :P

Ben ook nog een motor agent tegen gekomen, gewoon doen of je neus bloedt en niet opvallend gaan gedragen ;)

Maar mijn tip is: bel je assurantiekantoor/ verzekeraar voor een voorlopige dekking en zoek iemand die je een beetje kent en vraag of hij even rijdt. O-)
 
Laatst bewerkt:
Een aanhanger huren voor een halve dag zoals hier reeds aangegeven, zolang je niet elke maand één moet gaan huren is dit zeker te doen. zoiets gaan huren is pas in het weekend duur(der) dus daar heb je geen last van.

Of een vrijwilliger vinden, gratis ritje, koeken en drank inbegrepen.
Succes
 
Als je hier in de buurt woont wil ik je er wel heen rijden op de aanhanger. In ruil voor een kratje Hertog Jan ofzo ;)
 
Ik wil best je motor naar de dealer toe rijden voor een kleine vergoeding (10 l benzine(geld)), want ik woon wel een stukje bij je uit de buurt (100km).
 
Hoe heb je de motor bij je thuis gekregen dan?

Maar genoeg mensen met een zwaar motorRBW die hem wel ff voor je er naar toe willen rijden. Kan je hem zelf weer ophalen.
 
Een gewaarschuwt mens telt voor 2,
Als je weet dat je extra voorzichtig moet zijn maak je denk ik minder ongelukken dan wanneer je lekker flink gaat knallen

ik denk dat je het best zelf kan gaan rijden, zou ik hebben gedaan iig







ik bedoel, heb ik ook gedaan (bij mijn vorige motor) was 45min rijden
 
Laatst bewerkt:
Lekker rijden en niet zeuren als je iemend kreupel rijdt en je de rest van je leven je te barsten werkt om dat allemaal te betalen... omdat een aanhangertje huren te duur was.....
 
Ach, je kent de risico's, dus kun je het het beste zelf afwegen. Ik zou proberen iemand te vinden die voor je rijdt, lijkt me niet al te lastig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan