Onverzekerd ritje

Das waar, maar je zal maar een kind invalide rijden; je kunt voor je hele leven dokken.
Of bijvoorbeeld een ketting botsing veroorzaken, het je gelijk nooit meer geld om motor te rijden.

Gelukkig wordt er nog gewoon uitgekeerd als je per ongeluk door rood rijdt, of een beetje te hard, maar het wordt al lastiger als je b.v. met drank op achter het stuur zit.

Wees gewoon verstandig en ga niet rijden met een motor waarvoor je geen rijbewijs hebt.
Je gaat toch met alleen "B" geen vrachtwagen besturen ?


Ik heb respect voor je mening. Maar om even mijn oude en wijze vader te quoten:
"Als morgen de hemel naar beneden valt, hebben we allemaal een blauwe hoed". :+ :)
:) :+ :+
 
Das waar, maar je zal maar een kind invalide rijden; je kunt voor je hele leven dokken.
Of bijvoorbeeld een ketting botsing veroorzaken, het je gelijk nooit meer geld om motor te rijden.

Gelukkig wordt er nog gewoon uitgekeerd als je per ongeluk door rood rijdt, of een beetje te hard, maar het wordt al lastiger als je b.v. met drank op achter het stuur zit.

Wees gewoon verstandig en ga niet rijden met een motor waarvoor je geen rijbewijs hebt.
Je gaat toch met alleen "B" geen vrachtwagen besturen ?

Der zijn zoveel chauffeurs die met voertuigen rond rijden waar ze nooit een examen voor af gelegd hebben. 't is gewoon heel hypocriet van de wetgever. Wat is er meer aan iemand van 21 dan aan iemand van 18. Als iemand op zijn 19 al 20 000km gereden heeft. Wat voor sommige motorrijders al 4-5 jaar ervaring telt. Moet die toch nog op zo'n 25kW krel rijden
 
ik moet morgen ook een motor ophalen in soest (utrecht) en ik woon zelf in tilburg. is er iemand die zin heeft in appelsap en koekjes en die graag een vol vermogen sv650s (1999) wil rijden? :)

het is wel vroeg, om 10 uur moet ik daar zijn!

Ik zou het wel willen, SV650s zijn leuke dingen en ik woon in Soest! .. maar ik zit nog vast aan 25 kw :+
 
Der zijn zoveel chauffeurs die met voertuigen rond rijden waar ze nooit een examen voor af gelegd hebben. 't is gewoon heel hypocriet van de wetgever. Wat is er meer aan iemand van 21 dan aan iemand van 18. Als iemand op zijn 19 al 20 000km gereden heeft. Wat voor sommige motorrijders al 4-5 jaar ervaring telt. Moet die toch nog op zo'n 25kW krel rijden

Ook al heb je gelijk, het verandert niets aan de regels. Punt.

Als jij onverzekerd rond gaat rijden neem je gewoon het risico. Als het mis gaat, keert de verzekering wel uit, maar verhaalt alle kosten op jou. Wat dus eerder is vermeld, jij mag dan dus je leven lang gaan betalen aan je verzekering.
En als het mis gaat, ook al is die kans relatief klein, heb je spijt als haren op je hoofd.

Ik zou het wel weten.
 
mag jij rijden, dan krijg IK geen bekeuring :). maar!!! je krijgt wel sap en koekjes. of bier. wat denk je? :D hahaha
 
Ook al heb je gelijk, het verandert niets aan de regels. Punt.

Als jij onverzekerd rond gaat rijden neem je gewoon het risico. Als het mis gaat, keert de verzekering wel uit, maar verhaalt alle kosten op jou. Wat dus eerder is vermeld, jij mag dan dus je leven lang gaan betalen aan je verzekering.
En als het mis gaat, ook al is die kans relatief klein, heb je spijt als haren op je hoofd.

Ik zou het wel weten.

Mja ik ben aan het lobbyen want met die regel kan ik niet test rijden met mijn klanten hun moto's. Over foute wetgevingen gesproken.
 
Zo kan ik hem ook wel verzekeren |(

Wel premie vangen, niet uitbetalen.

Tja, de overheid eist nou eenmaal dat ieder niet-geschorst voertuig ook verzekerd is.
Als de verzekering je weigert moet je dus het kenteken gaan schorsen, en dat is voor een korte periode al gauw duurder...

Uiteraard eist de verzekering wel een geldig rijbewijs. Als iemand anders met een geldig rijbewijs dan rijdt is de motor wel verzekerd.
Zo vreemd vind ik dat niet...
 
Als je je nou laat pakken, rijdt de politie je motor toch verder? Probleem opgelost.
 
ik heb toen ook gedaan toen ik me motor gekocht heb maar dan met me voor me in de auto.

in bilthoven of driebergen ergens bij utrecht verhuurd een particulier zijn trailer voor 25 Euro per dag.
staat op marktplaats.
 
niemand? nou, dat wordt onverzekerd rijden morgen... trouwens, ik heb hem net verzekerd en ze vroegen niet of hij 25kW was dus ik weet voorlopig van niks. voor de rest, normaal rijden, niet opvallen (om te voorkomen dat ze je aan de kant zetten) en netjes thuis komen. dan meteen naar de dealer voor 25kW kit en klaar is jan :).
 
Laatst bewerkt:
Ik zou je adviseren om idd niet zelf te rijden. Hoewel ik het zelf denk ik tóch gedaan zou hebben. Marken - Kockengen idd mooi ritje, zeker nu ik zelf motorloos ben :Y

Maar ik denk dat er voldoende liefhebbers zijn die je een habdje kunnen helpen als ik t zo eens lees?
 
Laatst bewerkt:
Hmm, wat ik vooral frappant vind is dat zo'n 80% van de zinnige antwoorden aangeven dat hij vooral niet zelf moet gaan rijden. En richting eind van het topic er toch gewoon zelf gereden wordt :N ... Waarom uberhaupt dit topic openen... :?

Arme student dat geloof ik uiteraard, daar zijn er zat van, maar als je nieteens de 25 euro huur voor een aanhanger kunt ophoesten, hoe wil je dan ooit 1 tank benzine in je motor krijgen |(

Ik hoop uiteraard dat alles gewoon oke zal gaan, want ik gun het niemand 1 van de andere uitkomsten te moeten ervaren.
Verder wens ik je nog veel veilige en verzekerde kilometers toe! :]
 
Hmm, wat ik vooral frappant vind is dat zo'n 80% van de zinnige antwoorden aangeven dat hij vooral niet zelf moet gaan rijden. En richting eind van het topic er toch gewoon zelf gereden wordt :N ... Waarom uberhaupt dit topic openen... :?

Arme student dat geloof ik uiteraard, daar zijn er zat van, maar als je nieteens de 25 euro huur voor een aanhanger kunt ophoesten, hoe wil je dan ooit 1 tank benzine in je motor krijgen |(

Ik hoop uiteraard dat alles gewoon oke zal gaan, want ik gun het niemand 1 van de andere uitkomsten te moeten ervaren.
Verder wens ik je nog veel veilige en verzekerde kilometers toe! :]

De TS heeft maar 1x in dit topic een reactie geplaatst en daar staat niet in dat hij zelf gaat rijden.
 
De TS heeft maar 1x in dit topic een reactie geplaatst en daar staat niet in dat hij zelf gaat rijden.


niemand? nou, dat wordt onverzekerd rijden morgen... trouwens, ik heb hem net verzekerd en ze vroegen niet of hij 25kW was dus ik weet voorlopig van niks. voor de rest, normaal rijden, niet opvallen (om te voorkomen dat ze je aan de kant zetten) en netjes thuis komen. dan meteen naar de dealer voor 25kW kit en klaar is jan

Sorry, ik was even in de war dan denk ik, dacht namelijk dat bovenstaand het laatste antwoord van de TS was... :+
 
vanochtend om 10 uur daar geweest, nu pas thuis gekomen :D!!! "onverzekerd" rond gereden, met open uitlaat. wel normaal gedaan voor de rest. ik ben nog heel en idd, motor staat in de tuin :).

als je maar voorzichtig doet, is er niks aan de hand!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan