Onvolledig vermogen ZZR 600 '94 ??

Jb_khan

Die hard MF'er
1 mei 2002
367
0
Tremelo
Sinds 3 weken heb ik een ZZR 600 van '94. Gezien ik van een 250 kwam, had de fiets vermogen met hopen :-)

Nu heb ik enkele dagen geleden aan het chatten geweest met iemand die een RF 600 heeft. Die motor weegt eveneens 195 kilo en heeft ook 100pk. Net hetzelfde als bij mij dus. Nu beweert hij echter dat zijn motor in 1e en zelfs in 2e versnelling van de grond komt bij hevig doortrekken. Bij mij is dit dus niet het geval. Zelfs als ik achteraan mijn zadel ga zitten en in 1e versnelling tot aan het rood trek, komt het voor wiel niet omhoog... Nu begin ik te denken dat ik ergens een hoop koppel of pk's kwijt ben... Of kan dit met veering te maken hebben?

De topsnelheid (pk's dus) is denk ik wel in orde, ik haal 245 km/h en dan heeft hij nog een klein beetje overschot.

Weet er iemand waaraan dit kan liggen? De luchtfilter heb ik al bekeken, en daar is niet mis mee. Ik gebruik 98 octaan benzine zonder lood (moest dat relevant zijn).

Thanks!!
 
Ik zou die gast toch wel eens willen zien met zijn RF. Ikzelf rij met een RF900 (135pk en 206kg) en dat ding komt zeker niet rap met de neus van de grond. Wheelies lukken me zo al niet, en er zijn weinig mensen met een RF die wel een wheelie kunnen maken. De RF is er namelijk om bekend dat hij liever de neus op de grond heeft. Het is natuurlijk mogelijk maar ik betwijfel of bij gewoon doortrekken de neus airborn gaat.
 
oops, ik schijn per ongeluk 2 topics te hebben aangemaakt... Kan een admin er 1tje weggooien?
Liefst het lege :)

Alvast bedankt voor de 1e reactie! Maar kan je met 135 pk geen power wheelie maken?
 
Heb zelf ook een ZZR-600 uit 94. Kan gassen wat ik wil maar geen wheelies.. Heb mij laten vertellen dat het niet makkelijk is om bij een ZZR-600 een wheelie te maken. dus ik zou me er geen zorgen over maken..
 
Veervoorspanning verhogen (indraaien die schroef bovenop je veerpoot, sleutel 17 meen ik). 0,5 tot 1,0 cm indraaien is voldoende.

Je vering wordt uitgetrokken bij accelleratie. Je vering houd je fiets aan de grond. Zet hem wat strakker en je zal zien dat ie eerder loskomt.

Tip, bij doortrekken naar 14.000 toeren bij 8.000 gas volledig dicht en dan meteen weer volledig open. Je vering zorgt dan voor net dan ene zetje dat je nodig hebt om los te komen. Wil je verder omhoog komen gebruik dan je koppeling lichtjes erbij.
 
ik heb en zx6 '90 ik moet een ieder teleur stellen maar die van mij komt zonder probleem
van de grond een paar keek geprobeerd .dus geen toevals treffer misschien komt het omdat ik
en vs model heb(maar dat weet ik niet zeker)
 
Terug
Bovenaan Onderaan