onvolledige verbranding????

SoesAddict

Die hard MF'er
12 apr 2006
584
0
Den Haag
Hallo techneuten,

Ik heb een vraagje over mijn pas aangekochte gsx-r 750.
Vanmorgen naar mijn werk gereden en mijn motor reed prima.
Op de zaak neergezet, maar aan het eind van de dag wil ik mijn
motor starten en dat ging nog net, maar hij liep voor geen meter.
Het is alsof ie teveel of te weinig benzine/lucht krijgt. En het
geluid uit de uitlaat klinkt ook niet zoals het wezen moet. wat ik
wel heb kunnen ontdekken is dat een van mijn carbs een heel klein
beetje lekt. Zou dit ermee te maken kunnen hebben????
 
Yep dan loopt hij over door waarschijnlijk een lekkende vlotternaald. Remedie demonteren en schoonmaken. Zolang hij nl lekt krijgt je motor teveel brandstof.
 
Yep dan loopt hij over door waarschijnlijk een lekkende vlotternaald. Remedie demonteren en schoonmaken. Zolang hij nl lekt krijgt je motor teveel brandstof.

Tnx voor je reactie. Heb ik morgen wat te doen.
Dat wordt de eerste keer dat ik mijn motor uit
elkaar ga halen. Hopen dat ik geen schroefjes of
boutjes over ga houden!! :P
 
Tnx voor je reactie. Heb ik morgen wat te doen.
Dat wordt de eerste keer dat ik mijn motor uit
elkaar ga halen. Hopen dat ik geen schroefjes of
boutjes over ga houden!! :P

kom,kom, leuk klusje toch!?

Tip: ga niet aan die stelschroefjes zitten e.d.

Enkel ff je vlotternaald checken.

Heb ook wel eens m'n neus gestoten door de hele carb uit elkaar te halen. Had toen het hele zaakje ontregeld. |(
 
Oh en trouwens, als je motor teveel benzine krijgt dan hoort ie
toch af te slaan als je je choke gebruikt? Want dat doet ie namelijk
niet. Of heb ik 't mis??


Hoeft niet perse. Hij gaat wel meer roken en ruiken.

Ook kan je bougie dan 'kapot slaan' door een te rijk benzine gehalte.

Maareh.. 90% kans dat het je carb is.

p.s. luchtfilter ook ff schoonmaken
 
Het kan ook door vuil komen; bij een viertakt zou ik eerst een scheut carb-reiniger bij een volle tank voegen, als dat helpt spaart het mooi veel gedoe uit en de boel kan dicht worden gelaten.
 
Het kan ook door vuil komen; bij een viertakt zou ik eerst een scheut carb-reiniger bij een volle tank voegen, als dat helpt spaart het mooi veel gedoe uit en de boel kan dicht worden gelaten.


Al gedaan, 3 weken geleden en gister ook. Vandaag ben ik er achtergekomen dat
een cilinder niet loopt of iig heel slecht. De uitlaat wordt wel heet, maar
niet zo als die anderen. Kan dit komen door lekkende carb???(lees zwetende carb)
 
Oh, en is t schadelijk om met een niet werkende cilinder door te rijden????
Zoja, dan gaat het fietsie 3 weken onder zeil. Het mag ff duren bij motor mercuur
om een afspraak te maken. B|
 
Ja dat is erg slecht, maar simpele dingen als bougie/dop/kabel kan je zelf eerst ook wel controleren neem ik aan?


Dus niet , want een bougiesleutel was niet te krijgen voor mijn motor. In
ieder geval niet bij motor mercuur. Ik wilde het doen met de bougiesleutel
waarmee ik vroeger ook gesleuteld hebt aan mijn scooter en mt-5, maar die was
te groot. Dop en kabel heb ik wel kunnen checken met een nieuwe bougie. Hij vonkte wel maar ik weet niet of hij het deed zoals het hoort. De kabel was behoorlijk oud, dus ook wel aan vervanging toe, maar ik weet bij God niet hoe
ik die los kan krijgen. (weinig werkruimte met zo'n racer btw) Dus dat wordt wachten tot 9 juni ben ik bang. Dat worden saaie weken. Tot nu toe elke minuut
die ik vrij was mijn motor gepakt om lekker te :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan