Onwijs domme vraag Vignet Oostenrijk

TechNiek

Die hard MF'er
4 jun 2002
372
0
Maastricht
Zo, die titel staat! :)

Het Authbahnvignet Zwitserland wordt aan de binnenkant van de ruit geplakt, maar hoe ik ook pruts aan dat vignet van Oostenrijk (cat. A vignet), het lijkt toch echt aan de buitenkant te moeten worden geplakt.

Dus voordat ik een historische fout bega ;) ... Die van Oostenrijk moet je toch aan de buitenkant van je ruitje plakken, nietwaar?

(Trouwens: blijft dat een beetje zitten in de regen? Ik heb de boel i.i.g. goed vetvrij gemaakt)
 
Uh, plakt je ruit alleen aan de buitenkant dan?

Maar, zolang het vignet plakt kun je het toch overal plakken waar je wilt? Kzie het probleem niet.
 
Wat moet je in godsnaam met een autobahn vignet van Oostenrijk. :?
In zo'n land heb je met je motor toch geen ene reet te zoeken op een autoweg.

Dat ding kan je overal plakken waar het zichtbaar is, er zijn er ook veel die ze op de vorkpoten plakken.
 
Volgens mij mogen motorrijders dat vignet gewoon bij zich hebben; het hoeft dus niet ergens te worden opgeplakt.
 
Wat moet je in godsnaam met een autobahn vignet van Oostenrijk. :?
In zo'n land heb je met je motor toch geen ene reet te zoeken op een autoweg.

Dat ding kan je overal plakken waar het zichtbaar is, er zijn er ook veel die ze op de vorkpoten plakken.
Je hebt het vignet ook nodig voor de N-wegen in Oostenrijk.

Gewoon ergens zichtbaar op een vast deel van de motor plakken (koffers mag bijvoorbeeld niet, los kuipruitje kunnen ze ook al moeilijk over doen als ze willen)
 
Moet aan de buitenkant.Sticker laat niet snel los. Plak hem wel in 1 keer goed,want als je hem wil lostrekken scheurt hij op de inkepingen (beveiliging )
 
Je hebt het vignet ook nodig voor de N-wegen in Oostenrijk.

Gewoon ergens zichtbaar op een vast deel van de motor plakken (koffers mag bijvoorbeeld niet, los kuipruitje kunnen ze ook al moeilijk over doen als ze willen)
klopt als hij maar zichtbaar is en heb je wel de goede vignet besteld ze wilden mij ook weer een vignet ( 10 dagen) van €8 in mijn haar smeren maar voor de motor kost hij €4,30 dus zeg dat speciaal want niet alle A.N.W.B medewerkers zijn zo slim dat ze dit weten :Z :Z
 
Volgens mij mogen motorrijders dat vignet gewoon bij zich hebben; het hoeft dus niet ergens te worden opgeplakt.


Op de website van die Oostenrijkse club die de vignetten uitgeeft http://www.asfinag.at staat tot twee keer toe heel nadrukkelijk uitgelegd dat het vignet echt opgeplakt moet zijn... Naja, hij zit inmiddels (naast zijn Zwitserse broertje, dat aan de binnenkant zit) :)
 
Op de website van die Oostenrijkse club die de vignetten uitgeeft http://www.asfinag.at staat tot twee keer toe heel nadrukkelijk uitgelegd dat het vignet echt opgeplakt moet zijn... Naja, hij zit inmiddels (naast zijn Zwitserse broertje, dat aan de binnenkant zit) :)

Ohh, dan zat ik fout de laatste keer, had het vignet gewoon in de binnenzak............... :9
 
Je hebt het vignet ook nodig voor de N-wegen in Oostenrijk.

Dan rij ik de laatste 7 jaar dus illegaal.

En mijn familie die er woont ook.... denk ut niet.

Vignet is alleen nodig voordeze wegen (voor de blauwe moet extra betaald worden):

Asfinag_Mautstrecken_2.gif

Ook hier nog eens na te lezen: http://www.asfinag.at/maut/maut_neu/mautordnung/en/Mautordnung_Version%209_Endfassung.pdf


ps. sorry voor het verprutsen van de layout.
 
Laatst bewerkt:
Bij me auto had ik m vorig jaar gewoon met 2 stukkies plakband aan de binnenkant van me ruit geplakt. Haalt er weer net zo makkelijk af. En geen problemen met regen :P
 
Voor all duidelijkheid: hij MOET geplakt zitten op een vast onderdeel van het voertuig en goed in het zicht gezien vanaf de voorkant. Je kan een pittige boete krijgen als je dit zo niet doet. Wel altijd bij aanschaf vermelden dat het een vignet is voor de motor.
 
Laatst bewerkt:
Mmm Rij begin september met het koekblik naar Kroatië en kom dan ook door Oostenrijk. Daar hebben ze, net als in een aantal andere landen, de verplichting om van die reflecterende hesjes bij je te hebben. Weet iemand of dat ook voor :] -ers zo is?? (Bij panne is het natuurlijk wel een goed idee om aan te doen ook al is het niet verplicht.: O-) )

Enne enjoy les alpes!!!!
:] *O*
 
Heb ik altijd andere stickers dan jullie????
Ik plak ze al jaren aan de binnenkant!
Volgens mij issie dan alleen vanaf binnen te lezen, maar als ze 'm zo nodig willen zien dan kijken ze maar even naar binnen.

Ondertussen al heel wat km's gemaakt (beroepsmatig met koekblik) in AU maar nog nooooooit gecontroleerd
 
voor de blauwe wegen op dat kaartje geld dat je tol moet betalen maar er is op de brennerpass geen stickerplicht (100% zeker)


p.s. reflecterende vestjes kosten geen drol nemen bijna geen plek in dus douw er eentje onder je buddyseat(je zal maar een keer pech hebben)
 
Mmm Rij begin september met het koekblik naar Kroatië en kom dan ook door Oostenrijk. Daar hebben ze, net als in een aantal andere landen, de verplichting om van die reflecterende hesjes bij je te hebben. Weet iemand of dat ook voor :] -ers zo is?? (Bij panne is het natuurlijk wel een goed idee om aan te doen ook al is het niet verplicht.: O-) )

Enne enjoy les alpes!!!!
:] *O*

Gewoon voor 4,50 of 4,95 zo'n ding kopen, lekker wegproppen dat ding.
Ook handig als het eens erg k**weer is.
 
WAAROM zou je stickers plakken voor de autosnelweg in een land waar je vreselijk mooi gratis binnendoor kunt rijden? :X

WAAROM plak je eigenlijk van die lelijke k*t stickers op je motor als je weet dat die pokkedingen er na twee weken zon bijna niet meer af willen? :(

WAAROM ga je niet lekker in Gelderland op vakantie als je toch perse snelweg wilt rijden? :z

Zomaar een paar vraagjes die bij me opkomen, maar verder hoop ik dat ioedereen er een hele prettige vakantie heeft (met of zonder sticker) :]
 
WAAROM zou je stickers plakken voor de autosnelweg in een land waar je vreselijk mooi gratis binnendoor kunt rijden? :X

Mischien om er zo snel mogelijk doorheen te rijden naar Bella Italia :?

Die kids op m'n achterbank zitten na een rit van 7 uur echt niet te wachten op een paar bergpassen, die zitten met hun neus tegen het raam het zwembad van de camping te zoeken 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan