Splash Design Importeur.
Vorige week ben ik naar Ten Kate in nieuwleusen gereden omdat ik nieuwe beugels nodig had voor mijn SW Motech blaze pannier tassen. Deze belde daarop gelijk de importeur Splash Design om ze te bestellen, want dat was zoals ze zei vast geen probleem. Ik had bij Ten Kate mijn motor gekocht en had gezien dat zij ook deze tassen verkochten en daarom ben ik er naartoe gegaan.
Echter leek de medewerkster van Splash Design totaal niet genegen om de bestelling op te nemen en bleef maar ontzettend moeilijk doen waarop de medewerkster van Ten Kate het opgaf. Ze gaf me de tip om rechtstreeks contact op te nemen met SW Motech. Zonder een bestelling op te geven ben ik weer huiswaarts gegaan met een licht onheimlich gevoel dat het waarschijnlijk onnodig moeilijk zou gaan worden.
Thuis gekomen heb ik via een email contact met SW Motech opgenomen.
Binnen twee minuten had ik een antwoord, ik kreeg het artikel nummer dat ik kon opgeven bij de importeur omdat zij niet rechtstreeks aan particulieren leveren. Deze importeur heet dus Splash Design.
Daarop heb ik nogmaals een email gestuurd naar SW Motech en leg daarin uit dat ik niet bij Splash design terecht kan en dat het mijn dealer ook niet is gelukt. Het antwoord daarop was dat Splash design contact met mij zou opnemen. Even later kreeg ik een mail van Splash design dat ik dus niet via hun direct kon bestellen maar dat mijn dealer dit wel zou kunnen met het artikelnummer.
De volgende dag ben ik naar Kalsbeek motoren in Zwolle gegaan, Kalsbeek scheelt mij twee keer twintig minuten rijden, en hun de situatie uitgelegd. Ze hebben mijn bestelling nu opgenomen en doorgegeven aan Splash design met daarin duidelijk het artikelnummer behorende bij het onderdeel, de afstandsbeugels voor een Honda CBR 1000RR uit 2005. De tassen uit de blaze serie zijn universeel, voor de motor heb je dan passende beugels. Dus afwachten tot ik gebeld zou worden door Kalsbeek motoren.
Gisteren ben ik gebeld door Kalsbeek motoren dat ze bij Splash Design weer onnodig moeilijk aan het doen waren. Dat het bestellen van spare parts niet kon met het opgegeven artikelnummer. Want dat artikelnummer kende zij niet. Terwijl SW Motech toch duidelijk was geweest dat dat gewoon kon worden besteld via dat nummer. Ze hoefde alleen dat nummer door te geven en dan stuurt SW Motech ze naar Splash design en Splash design weer naar mijn dealer, heel duidelijk uit de mail te halen.
Maar de mevrouw van Splash Design vertikt het gewoon.
Al die tijd is het maar een vrouwelijk persoon bij Splash Design die zo onwaarschijnlijk moeilijk loopt te doen. Ze weigert gewoon haar werk te doen, ongeloof valt mij ten deel... Omdat ik er mee bezig ben spreek ik ook anderen daarover en zodra ik de naam van de medewerkster laat vallen dan beginnen de ogen naar achteren te rollen en komen er meer negatieve ervaringen naar voren.
Ook op dit forum gezocht op Splash Design en het is me duidelijk geworden.
In vervolg gaan mijn bestellingen naar het buitenland.
Ik weet niet of Splash design als bedrijf schuldig is maar degene die daar klantenservice verleent is incompetent en hoort daar niet te zitten.
Ik heb na deze fijne ervaring met Splash design nog maar eens contact opgenomen met SW Motech en ze gaan nu nog maar eens contact opnemen met Splash design om dit te proberen op te lossen en met de toezegging dat mocht het dan nog niet lukken om me een setje toe te sturen uit hun eigen magazijn.
Het is dus nog even afwachten of dit bericht van SW Motech naar Splash design zijn vruchten gaat afwerpen.
Het verbaasd me dat er nog geen topic over Splash Design is omdat ze toch vaak genoeg genoemd worden in topics waar van alles fout gaat.
Met nadruk wil ik nog toevoegen dat ik Splash design niet persoonlijk ken en dus ook niet weet of het een klein bedrijfje is met maar een persoon achter de telefoon die zo haar best doet om maar zo lastig mogelijk te zijn. Werkelijk geen idee maar ze lijkt de schijn tegen te hebben. Het verbaasd me ook dat ik geen recensie kan vinden op het net. Alsof niemand ooit ervaring heeft gehad met Splash design, heel. Vreemd.
Zit er een soort onaantastbaarheid aan importeurs? Zijn ze onschendbaar?
Of zit het op zo'n manier in elkaar waardoor ik het geheel niet kan overzien?
Ik vind het maar een gekke boel.
Wie weet hoeveel meer er 'slachtoffer' zijn geworden door deze manier van onnodig moeilijk doen door de importeur naar de dealer toe.
In ieder geval Ten Kate in Nieuwleusen en Kalsbeek Motoren lijken daar tegen een muur te lopen waarvan Kalsbeek al meer dan alleen deze ene keer.
Mocht ik het niet in het juiste perspectief zien probeer het me dan uit te leggen waar mijn gedachte verkeerd zit.
Want nu is mijn gedachte:
Ten Kate = Oké
Kalsbeek = Oké
Splash Design = Niet Oké
Update: 04-11-2015
16:30
Omdat ik weer naar SW had gemaild hebben zij weer kontakt gehad met SD en Kalsbeek heeft weer een mail gehad van SD dat het goed komt. Dus wie weet krijg ik toch die beugels nog. Als ze maar niet weer anders besluit.
Vorige week ben ik naar Ten Kate in nieuwleusen gereden omdat ik nieuwe beugels nodig had voor mijn SW Motech blaze pannier tassen. Deze belde daarop gelijk de importeur Splash Design om ze te bestellen, want dat was zoals ze zei vast geen probleem. Ik had bij Ten Kate mijn motor gekocht en had gezien dat zij ook deze tassen verkochten en daarom ben ik er naartoe gegaan.
Echter leek de medewerkster van Splash Design totaal niet genegen om de bestelling op te nemen en bleef maar ontzettend moeilijk doen waarop de medewerkster van Ten Kate het opgaf. Ze gaf me de tip om rechtstreeks contact op te nemen met SW Motech. Zonder een bestelling op te geven ben ik weer huiswaarts gegaan met een licht onheimlich gevoel dat het waarschijnlijk onnodig moeilijk zou gaan worden.
Thuis gekomen heb ik via een email contact met SW Motech opgenomen.
Binnen twee minuten had ik een antwoord, ik kreeg het artikel nummer dat ik kon opgeven bij de importeur omdat zij niet rechtstreeks aan particulieren leveren. Deze importeur heet dus Splash Design.
Daarop heb ik nogmaals een email gestuurd naar SW Motech en leg daarin uit dat ik niet bij Splash design terecht kan en dat het mijn dealer ook niet is gelukt. Het antwoord daarop was dat Splash design contact met mij zou opnemen. Even later kreeg ik een mail van Splash design dat ik dus niet via hun direct kon bestellen maar dat mijn dealer dit wel zou kunnen met het artikelnummer.
De volgende dag ben ik naar Kalsbeek motoren in Zwolle gegaan, Kalsbeek scheelt mij twee keer twintig minuten rijden, en hun de situatie uitgelegd. Ze hebben mijn bestelling nu opgenomen en doorgegeven aan Splash design met daarin duidelijk het artikelnummer behorende bij het onderdeel, de afstandsbeugels voor een Honda CBR 1000RR uit 2005. De tassen uit de blaze serie zijn universeel, voor de motor heb je dan passende beugels. Dus afwachten tot ik gebeld zou worden door Kalsbeek motoren.
Gisteren ben ik gebeld door Kalsbeek motoren dat ze bij Splash Design weer onnodig moeilijk aan het doen waren. Dat het bestellen van spare parts niet kon met het opgegeven artikelnummer. Want dat artikelnummer kende zij niet. Terwijl SW Motech toch duidelijk was geweest dat dat gewoon kon worden besteld via dat nummer. Ze hoefde alleen dat nummer door te geven en dan stuurt SW Motech ze naar Splash design en Splash design weer naar mijn dealer, heel duidelijk uit de mail te halen.
Maar de mevrouw van Splash Design vertikt het gewoon.
Al die tijd is het maar een vrouwelijk persoon bij Splash Design die zo onwaarschijnlijk moeilijk loopt te doen. Ze weigert gewoon haar werk te doen, ongeloof valt mij ten deel... Omdat ik er mee bezig ben spreek ik ook anderen daarover en zodra ik de naam van de medewerkster laat vallen dan beginnen de ogen naar achteren te rollen en komen er meer negatieve ervaringen naar voren.
Ook op dit forum gezocht op Splash Design en het is me duidelijk geworden.
In vervolg gaan mijn bestellingen naar het buitenland.
Ik weet niet of Splash design als bedrijf schuldig is maar degene die daar klantenservice verleent is incompetent en hoort daar niet te zitten.
Ik heb na deze fijne ervaring met Splash design nog maar eens contact opgenomen met SW Motech en ze gaan nu nog maar eens contact opnemen met Splash design om dit te proberen op te lossen en met de toezegging dat mocht het dan nog niet lukken om me een setje toe te sturen uit hun eigen magazijn.
Het is dus nog even afwachten of dit bericht van SW Motech naar Splash design zijn vruchten gaat afwerpen.
Het verbaasd me dat er nog geen topic over Splash Design is omdat ze toch vaak genoeg genoemd worden in topics waar van alles fout gaat.
Met nadruk wil ik nog toevoegen dat ik Splash design niet persoonlijk ken en dus ook niet weet of het een klein bedrijfje is met maar een persoon achter de telefoon die zo haar best doet om maar zo lastig mogelijk te zijn. Werkelijk geen idee maar ze lijkt de schijn tegen te hebben. Het verbaasd me ook dat ik geen recensie kan vinden op het net. Alsof niemand ooit ervaring heeft gehad met Splash design, heel. Vreemd.
Zit er een soort onaantastbaarheid aan importeurs? Zijn ze onschendbaar?
Of zit het op zo'n manier in elkaar waardoor ik het geheel niet kan overzien?
Ik vind het maar een gekke boel.
Wie weet hoeveel meer er 'slachtoffer' zijn geworden door deze manier van onnodig moeilijk doen door de importeur naar de dealer toe.
In ieder geval Ten Kate in Nieuwleusen en Kalsbeek Motoren lijken daar tegen een muur te lopen waarvan Kalsbeek al meer dan alleen deze ene keer.
Mocht ik het niet in het juiste perspectief zien probeer het me dan uit te leggen waar mijn gedachte verkeerd zit.
Want nu is mijn gedachte:
Ten Kate = Oké
Kalsbeek = Oké
Splash Design = Niet Oké
Update: 04-11-2015
16:30
Omdat ik weer naar SW had gemaild hebben zij weer kontakt gehad met SD en Kalsbeek heeft weer een mail gehad van SD dat het goed komt. Dus wie weet krijg ik toch die beugels nog. Als ze maar niet weer anders besluit.
Laatst bewerkt: