Onwillige medewerkster bij importeur Splash Design?

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
29.996
53.916
Kampen (Overijssel)
Splash Design Importeur.


Vorige week ben ik naar Ten Kate in nieuwleusen gereden omdat ik nieuwe beugels nodig had voor mijn SW Motech blaze pannier tassen. Deze belde daarop gelijk de importeur Splash Design om ze te bestellen, want dat was zoals ze zei vast geen probleem. Ik had bij Ten Kate mijn motor gekocht en had gezien dat zij ook deze tassen verkochten en daarom ben ik er naartoe gegaan.

Echter leek de medewerkster van Splash Design totaal niet genegen om de bestelling op te nemen en bleef maar ontzettend moeilijk doen waarop de medewerkster van Ten Kate het opgaf. Ze gaf me de tip om rechtstreeks contact op te nemen met SW Motech. Zonder een bestelling op te geven ben ik weer huiswaarts gegaan met een licht onheimlich gevoel dat het waarschijnlijk onnodig moeilijk zou gaan worden.

Thuis gekomen heb ik via een email contact met SW Motech opgenomen.
Binnen twee minuten had ik een antwoord, ik kreeg het artikel nummer dat ik kon opgeven bij de importeur omdat zij niet rechtstreeks aan particulieren leveren. Deze importeur heet dus Splash Design.
Daarop heb ik nogmaals een email gestuurd naar SW Motech en leg daarin uit dat ik niet bij Splash design terecht kan en dat het mijn dealer ook niet is gelukt. Het antwoord daarop was dat Splash design contact met mij zou opnemen. Even later kreeg ik een mail van Splash design dat ik dus niet via hun direct kon bestellen maar dat mijn dealer dit wel zou kunnen met het artikelnummer.

De volgende dag ben ik naar Kalsbeek motoren in Zwolle gegaan, Kalsbeek scheelt mij twee keer twintig minuten rijden, en hun de situatie uitgelegd. Ze hebben mijn bestelling nu opgenomen en doorgegeven aan Splash design met daarin duidelijk het artikelnummer behorende bij het onderdeel, de afstandsbeugels voor een Honda CBR 1000RR uit 2005. De tassen uit de blaze serie zijn universeel, voor de motor heb je dan passende beugels. Dus afwachten tot ik gebeld zou worden door Kalsbeek motoren.

Gisteren ben ik gebeld door Kalsbeek motoren dat ze bij Splash Design weer onnodig moeilijk aan het doen waren. Dat het bestellen van spare parts niet kon met het opgegeven artikelnummer. Want dat artikelnummer kende zij niet. Terwijl SW Motech toch duidelijk was geweest dat dat gewoon kon worden besteld via dat nummer. Ze hoefde alleen dat nummer door te geven en dan stuurt SW Motech ze naar Splash design en Splash design weer naar mijn dealer, heel duidelijk uit de mail te halen.
Maar de mevrouw van Splash Design vertikt het gewoon.

Al die tijd is het maar een vrouwelijk persoon bij Splash Design die zo onwaarschijnlijk moeilijk loopt te doen. Ze weigert gewoon haar werk te doen, ongeloof valt mij ten deel... Omdat ik er mee bezig ben spreek ik ook anderen daarover en zodra ik de naam van de medewerkster laat vallen dan beginnen de ogen naar achteren te rollen en komen er meer negatieve ervaringen naar voren.
Ook op dit forum gezocht op Splash Design en het is me duidelijk geworden.
In vervolg gaan mijn bestellingen naar het buitenland.
Ik weet niet of Splash design als bedrijf schuldig is maar degene die daar klantenservice verleent is incompetent en hoort daar niet te zitten.

Ik heb na deze fijne ervaring met Splash design nog maar eens contact opgenomen met SW Motech en ze gaan nu nog maar eens contact opnemen met Splash design om dit te proberen op te lossen en met de toezegging dat mocht het dan nog niet lukken om me een setje toe te sturen uit hun eigen magazijn.
Het is dus nog even afwachten of dit bericht van SW Motech naar Splash design zijn vruchten gaat afwerpen.

Het verbaasd me dat er nog geen topic over Splash Design is omdat ze toch vaak genoeg genoemd worden in topics waar van alles fout gaat.
Met nadruk wil ik nog toevoegen dat ik Splash design niet persoonlijk ken en dus ook niet weet of het een klein bedrijfje is met maar een persoon achter de telefoon die zo haar best doet om maar zo lastig mogelijk te zijn. Werkelijk geen idee maar ze lijkt de schijn tegen te hebben. Het verbaasd me ook dat ik geen recensie kan vinden op het net. Alsof niemand ooit ervaring heeft gehad met Splash design, heel. Vreemd.

Zit er een soort onaantastbaarheid aan importeurs? Zijn ze onschendbaar?
Of zit het op zo'n manier in elkaar waardoor ik het geheel niet kan overzien?
Ik vind het maar een gekke boel.

Wie weet hoeveel meer er 'slachtoffer' zijn geworden door deze manier van onnodig moeilijk doen door de importeur naar de dealer toe.
In ieder geval Ten Kate in Nieuwleusen en Kalsbeek Motoren lijken daar tegen een muur te lopen waarvan Kalsbeek al meer dan alleen deze ene keer.

Mocht ik het niet in het juiste perspectief zien probeer het me dan uit te leggen waar mijn gedachte verkeerd zit.
Want nu is mijn gedachte:
Ten Kate = Oké
Kalsbeek = Oké
Splash Design = Niet Oké


Update: 04-11-2015
16:30

Omdat ik weer naar SW had gemaild hebben zij weer kontakt gehad met SD en Kalsbeek heeft weer een mail gehad van SD dat het goed komt. Dus wie weet krijg ik toch die beugels nog. Als ze maar niet weer anders besluit.
 
Laatst bewerkt:
ik doe geen zaken met ze *O*

zouden meer motorzaken moeten doen
 
Laatst bewerkt:
Ik ken jou noch je bedrijf niet maar zou je iets meer willen vertellen?
Je hoeft ze niet perse af te branden want daar ben ik niet op uit maar wat is je ervaring?
verkoop, verkoop, verkoop. service klantgerichtheid
 
verkoop, verkoop, verkoop. service klantgerichtheid
Wat ik dan raar vind is dat zelfs nadat ik contact heb gehad met SW en daarna met die ene mevrouw van Splash met mij om het te bevestigen zij opnieuw lastig gaat doen. Het artikelnummer staat in de mail.
Ik zou een andere importeur zoeken als ik SW MOTECH, Schubert, macna of een van de anderen was.

Een probleem is een incident, twee problemen is pech, drie problemen neigt al naar een structurele onwelwillendheid om service te verlenen. En bij die service die mij verleend dient te worden betaal ik ook nog eens gewoon voor. Ik vraag geen grote gratis gunsten.
 
Waarschijnlijk heeft Splash bepaalde afspraken met SW motech bij bestellingen:

in de trant van minimum afname bedrag = zoveel korting....
Mocht er dan een ander zijn met betere afspraken zal Splash niet zo geneigd zijn om kleine bestellingen te doen omdat ze dan geen marge hebben...

Denk daarbij aan grote internet leveranciers zoals Louis.de etc...

Overigens of het nou Splash , telfort, onedayfly,of welke dan ook is .... verkopen en klanten binnenhalen kunnen ze allemaal die zogenaamde klantenservice, customersupport of hoe die afdelingen allemaal heten zijn gevuld met personen die zelf zeer weinig initiatief durven of kunnen ontplooien in dit soort zaken naar de klant toe.
 
Balen als men zo geholpen wordt, maar ik heb er wel goede ervaring mee. Van mijn HJC systeemhelm waren de draaipunten stuk en bij de motorzaak was een levertijd van 3 maanden, dus ik een mail naar HJC wat dus via splashdesign ging en daar hebben ze kostenloos een nieuw setje op gestuurd. Dus dat vond ik wel een goede service, en ja het was een mevrouw maar weet dus niet of het dezelfde was O-)
 
Toch niet te geloven dat zo'n medewerkster dat zo maar kan maken, is zeker de vrouw van de importeur......of nog erger het is de importeur zelf!
 
Ik heb nog geen mening.

Heeft iemand een foto van haar?
8-)

Ja, maar alleen van de achterkant

full
 
Een tegengeluid; enkele jaren geleden had ik met grote spoed een kofferrek nodig. Ik heb toen op zaterdag een mailtje gestuurd en kreeg snel en netjes een mailtje terug dat zij niet direct aan particulieren mogen leveren, maar dat ze een pakketje klaar hebben liggen voor verzending. Als ik aan mijn dealer een nummer door wilde geven stuurden zij het direct op.

Deze dame ging dus buiten haar boekje om mij van dienst te zijn. Vond het wel top.
 
Een tegengeluid; enkele jaren geleden had ik met grote spoed een kofferrek nodig. Ik heb toen op zaterdag een mailtje gestuurd en kreeg snel en netjes een mailtje terug dat zij niet direct aan particulieren mogen leveren, maar dat ze een pakketje klaar hebben liggen voor verzending. Als ik aan mijn dealer een nummer door wilde geven stuurden zij het direct op.

Deze dame ging dus buiten haar boekje om mij van dienst te zijn. Vond het wel top.
Mooi dat ze je hebben willen helpen. Ik geloof ook niet dat het alleen maar slecht kan gaan.
 
Dan ook even mijn positieve ervaring met Splash.

Shuberth C3 wilde ik, en snel ivm een gepland weekend en flink gevallen oude helm, mijn maat was net niet bij MotoModa op voorraad.
Motorzaak gebeld met Splash (zitten in Veghel, is vlakbij mijn woonplaats Eindhoven) en gevraagd of ik de helm bij Splash kon ophalen.

Geen probleem. Uurtje later lag de helm bij de receptie klaar voor mij. SRC kraag erin en lang weekend naar Duitsland.
 
Helm gekocht bij motozoom, HJC, ook bij splash vandaan. In het begin veel gezeur gehad met de pinlock die bleef lekken. na veel geklooi bij zoom ding naar splash laten sturen en toen terug gekregen met nieuw vizier, nieuw pinlock en was de helm geserviced aan het deel waarop het vizier scharniert. kosteloos.

en vaker wat kleiner grut bij hun vandaan, via motozoom. Nog geen problemen mee gehad.. :)
 
Dan ook even mijn positieve ervaring met Splash.

Shuberth C3 wilde ik, en snel ivm een gepland weekend en flink gevallen oude helm, mijn maat was net niet bij MotoModa op voorraad.
Motorzaak gebeld met Splash (zitten in Veghel, is vlakbij mijn woonplaats Eindhoven) en gevraagd of ik de helm bij Splash kon ophalen.

Geen probleem. Uurtje later lag de helm bij de receptie klaar voor mij. SRC kraag erin en lang weekend naar Duitsland.

Dat komt alleen doordat die dingen haast onverkoopbaar zijn. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan