Onze thundercat, yzf600r trilt, resoneert

More2107

MF'er
28 jun 2009
83
0
Noord-Brabant
Hoi Allemaal,

M'n vriend heeft een T-cat met een dyno-kit. Tussen de 5000 en 6000 rpm zit er een fikse resonantie in de motor. M'n vriend krijgt last van z'n handen en achterop lijkt het als of ik op 2 schuurmachinetjes zit in plaats van m'n steps.

Nu hebben we de carbs al gesynchroniseerd (350mB vacuüm). Dan trekt hij voor geen meter meer, maar de resonantie was wel weg. Dus opnieuw gesynchroniseerd , op de waarde zo als yamaha afgeeft (300mB vacuüm), hij trekt wel weer goed op, maar trilt weer als vanouds.

Kent iemand dit probleem? Zo ja, weet je dan ook een oplossing?

Met vriendelijke groet,

Monique en René
 
Hij heeft het altijd al gedaan, om dat te verminderen en om onderin meer koppel te krijgen heeft m'n vriend de dyno-kit er in laten zetten.
 
wat voor tandwiel verhouding rijd je ??
bij 15 voor en 49 achter krijg je inderdaad resonanties bij 120 km/u en 6000 toeren
standaard tandwiel verhouding is the way to go als je de meeste trillingen weg wilt krijgen
 
Alles is verder standaard. Alleen de remmen zijn aangepast en de dyno-kit ( andere sproeiers, naalden en veren boven het membraam) is er op gezet.
 
Heb je al eens naar de afstelling van de TPS gekeken?
 
Er krijgt er eentje een rood hoofd...........

Wel naar gekeken maar nog niets aan gedaan.

Krijg ik nog een vraag te horen:
Hoe kan ik bij het synchroniseren de gaskleppen afstellen?
Bij het afstellen van het vacuüm verschuiven de gaskleppen, eentje (cylinder 3) staat iets verder open dan de rest.

Ik hoor graag van jullie
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan