Ooglaseren en motorrijden

In mijn jeugd had ik perfect zicht, beter dan normaal op alle afstanden. Toen ik de puberteit in ging gingen mijn ogen achteruit. Stukje bij beetje van 0 naar uiteindelijk -4.50 en -4.75. Nog steeds geen ramp, maar ik heb wel moeten aanleren om afhankelijk te worden van hulpmiddelen als lenzen en bril.

Je kunt je dus voorstellen dat ik hier nooit blij mee ben geweest. Lenzen heb ik zo'n 6 jaar gedragen en ben blij dat ik ben overgestapt naar bril. Wat een irritante kutdingen. Ik draag nu al zo'n jaar of 5 een bril en alhoewel dit ook zeker niet perfect is, is het wel heel wat makkelijker in alledaags gebruik dan lenzen.

Maar ooglaseren durf ik gewoon niet. Hoe sterk ik ook geneigd ben om mijn bril op de grond te smijten en kapot te stampen in frustratie, ooglaseren gaat me te ver. Mocht ik ooit voor wat voor reden dan ook blind worden, houdt het leven toch voor mij op.

Ik heb bewondering voor de mensen die deze behandeling wel hebben ondergaan en positieve resultaten zien. Weet dat ik jaloers ben maar nooit zelf zal doen.

:^ -6 en ik poep ook :+
 
:^ -6 en ik poep ook :+

Bij mij is vorige week onder lokale verdoving mijn oog leeggezogen en weer gevuld met gas. Ik poepte ook behoorlijk dat het niet onder narcose kon, maar het stelde eigenlijk niets voor. Je moet even af van die angst dat er iemand aan je ogen ligt te prutsen, maar puur objectief gekeken stelt het niets voor.
 
Hm.

Je zal maar net die ene statistiek zijn waarbij de ogen verneukt worden door de behandeling. Erg kleine kans weet ik. Je ogen moeten wel een heel leven lang mee.
 
Zoek eens even op hoeveel mensen bv een infectie krijgen door lenzen. En dan zoek je even op hoeveel kans op bijwerkingen er zijn bij laseren ;)
Daarbij zijn er niet echt gevallen dat men blind raakt of niks meet kan zien.
Klachten zijn vooral dubbel zien(tijdelijk, hersenen moeten wennen) geen 100% zicht. Of geen verbetering.
Maar dat is allemaal een kleine kans, volgens mij kleiner dan een reactie door lenzen ;)
 
Hm.

Je zal maar net die ene statistiek zijn waarbij de ogen verneukt worden door de behandeling. Erg kleine kans weet ik. Je ogen moeten wel een heel leven lang mee.

Eens, maar je kunt ook die statistiek zijn die gewoon pech heeft en problemen krijgt met zijn ogen. Die kans is er altijd en zeker voor de problemen binnen een paar jaar lijkt laserbehandeling de kans niet echt significant te verhogen.

Zoek eens even op hoeveel mensen bv een infectie krijgen door lenzen. En dan zoek je even op hoeveel kans op bijwerkingen er zijn bij laseren ;)
Daarbij zijn er niet echt gevallen dat men blind raakt of niks meet kan zien.
Klachten zijn vooral dubbel zien(tijdelijk, hersenen moeten wennen) geen 100% zicht. Of geen verbetering.
Maar dat is allemaal een kleine kans, volgens mij kleiner dan een reactie door lenzen ;)

Daar staat wel tegenover dat bij laseren een stukje van je hoornvlies wordt verwijderd en nog niet bekend is wat daar op lange termijn de effecten van zijn. Kortweg omdat er nog niet lang genoeg gelaserd is.

Aan de andere kant zijn de slechte verhalen die je over laseren hoort vaak te wijten aan een gebrekkige kliniek met oude apparatuur of slecht opgeleid personeel. Dus door te kiezen voor een goede plek om je ogen te laten laseren kun je veel van de in ieder geval mogelijke ellende op korte termijn al voor zijn.
 
Laatst bewerkt:
Daar staat wel tegenover dat bij laseren een stukje van je hoornvlies wordt verwijderd en nog niet bekend is wat daar op lange termijn de effecten van zijn. Kortweg omdat er nog niet lang genoeg gelaserd is.

Afhankelijk van de behandeling, lasic of lasec. Bij lasic maken ze een flapje/klepje in je hoornvlies dat later weer wordt dicht geklapt, bij lasec wordt het hoornvlies weeggekrabt. Laatste is wat gevoeliger bij het herstel.

Zelf heb ik 7 jaar terug laten laseren. Heb er nog steeds elke dag plezier van. *O*
 
Afhankelijk van de behandeling, lasic of lasec. Bij lasic maken ze een flapje/klepje in je hoornvlies dat later weer wordt dicht geklapt, bij lasec wordt het hoornvlies weeggekrabt. Laatste is wat gevoeliger bij het herstel.

Ook bij LASIK wordt de correctie uitgevoerd door het hoornvlies van vorm te laten veranderen. En dat gebeurt door er een deel van te laten verdampen middels de laser.
 
Zonder bril kijk ik verschrikkelijk scheel (vroeger een lui oog gehad, en mijn rechter oog doet het ook niet goed). Op de een of andere manier "trekt" de bril mijn oog recht. Tenminste, een stuk rechter dan normaal.

Ik heb het met een opticien ooit over lenzen gehad, maar hij kon me niet verzekeren dat ik daarmee ook minder scheel zou kijken. Omdat ik ook niet weet hoe dat na ooglaseren zal zijn, is dat ook een barriëre voor mij. Wanneer ik geen bril op heb "floept" mijn oog namelijk onmiddellijk naar boven. Gebeurt met bril ook wanneer ik moe ben, maar niet zo extreem.
 
Zonder bril kijk ik verschrikkelijk scheel (vroeger een lui oog gehad, en mijn rechter oog doet het ook niet goed). Op de een of andere manier "trekt" de bril mijn oog recht. Tenminste, een stuk rechter dan normaal.

Ik heb het met een opticien ooit over lenzen gehad, maar hij kon me niet verzekeren dat ik daarmee ook minder scheel zou kijken. Omdat ik ook niet weet hoe dat na ooglaseren zal zijn, is dat ook een barriëre voor mij. Wanneer ik geen bril op heb "floept" mijn oog namelijk onmiddellijk naar boven. Gebeurt met bril ook wanneer ik moe ben, maar niet zo extreem.

Lijkt me een kleine moeite om dat te proberen toch? Setje lenzen kopen en proberen. Is het niets, kan je zo weer terug naar de bril.
 
Ik wil zelf wel graag over een paar maanden mijn ogen laten laseren. Na beide ogen ontstoken te hebben gehad door m'n lenzen, draag ik nu een bril. Ik draag hem nu 5 maanden, maar kan er niet echt aan wennen. Bovendien vind ik het gewoon onpraktisch met werken, sporten en motorrijden.

Ben me nu druk aan het oriënteren en inlezen. Nadeel van de ervaringen is natuurlijk dat een negatieve ervaring sneller op internet wordt gezet dan positieve ervaringen, dus hoe representatief is het..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog altijd super tevreden! Nog altijd nergens last van! Ik zou er nu achteraf nog een keer gaan liggen, stelde niks voor.

Je moet gewoon goed de keuze maken tussen Lasik, Lasek en intralase.
Ik ben super blij met de intralse, kost iets meer. Maar je krijgt er ook meer voor :)
 
Ik ben nog altijd super tevreden! Nog altijd nergens last van! Ik zou er nu achteraf nog een keer gaan liggen, stelde niks voor.

Je moet gewoon goed de keuze maken tussen Lasik, Lasek en intralase.
Ik ben super blij met de intralse, kost iets meer. Maar je krijgt er ook meer voor :)

Bij mij lag de keuze van de behandeling bij de chirurg aan de hand van het vooronderzoek. Niet elk oog is geschikt voor elke behandeling. Hoe dan ook neem een bekende speler en niet een buitenlands tripje. Ik ben bij Vision clinics geweest. Ik laat mijn ogen liever laseren dan naar de tandarts te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, heb op 2 plaatsen vooronderzoek gehad (eerst bij een optometrist bij wie ik terecht kon voor het vooronderzoek, operatie bij een kliniek, en de na-controles weer bij die optometrist, scheelt mij minimaal 20uur aan reizen!) en bij de kliniek zelve, Voordeel daarvan is, dat je de opderzoeksgegevens van 2 personen en 2 verschillende soorten apparaten hebt!

Ik Ben naar belgie gegaan omdat het voor mij dichter bij was, en behoort ook nog tot een van de betere klinieken!

Ik zeg ook tegen iedereen dat ik liever daar lig dan naar de tandarts ga.
 
Bij mij lag de keuze van de behandeling bij de chirurg aan de hand van het vooronderzoek. Niet elk oog is geschikt voor elke behandeling. Hoe dan ook neem een bekende speler en niet een buitenlands tripje. Ik ben bij Vision clinics geweest. Ik laat mijn ogen liever laseren dan naar de tandarts te gaan.

Dit is wel erg kwetsend tegenover buitenlandse artsen. Ik ga vanuit dat je uit onwetendheid praat. Een buitenlandse ziekenhuis betekent geen slechte ziekenhuis. 1000 euro voor beide ogen of 1500 euro voor maar een oog... Ik begrijp het dat je niet wilt bezuinigen aan je oog, maar dan zou ik graag wel willen weten of je dit ook qua bronnen kan onderbouwen... het zal ook in Nederland niet de eerste zijn die zijn prostaat weggehaald krijgt terwijl er niets aan de hand was ;)

Mijn zorgverzekering vergoed ook buitenlandse laserbehandelingen (tot 500 euro). Vooronderzoek moet wel gebeuren door mijn huisarts. Ik laat het deze zomer doen in Turkije en mocht ik blind worden... tja volgens mij is de kans groter om blind te worden doordat iemand met een schaar door de klas rent ...
 
Als je gaat kijken op diverse fora hebben mensen die in het buitenland bij die "massaproductie" ziekenhuizen zoals dunya vaker klachten als irritaties, pijn, complicaties. Maar ook klagen ze vaker over bv halo's en nabehandelingen die nodig zijn, waar ze daar heel gemakkelijk zijn. "Ach dan kom je toch nog maar een keer liggen onder een laser, en dan laat je nog maar een keer een flapje snijden"
Alsof een 2e operatie niet meer gevaren met zich meebrengt
 
Even topic omhoog schoppen.

2 Augustus vooronderzoek bij Care Vision in Amsterdam. Ook aangemeld op de website van Vision Clinics om een afspraak te maken voor een vooronderzoek. Wil het nu toch wel gaan doorzetten. Ben erg benieuwd.

Ik vind het alleen een erg groot nadeel dat er nergens een goede website is met goede, recente en veel ervaringen van mensen per kliniek. Meeste ervaringen die je leest zijn relatief oud en groot deel is negatief (dat wordt natuurlijk eerder gepost dan positief).

Iemand hier nog meer ervaring met Care Vision of Vision Clinics? :)
 
Zelf 8 jaar geleden mijn ogen laten laseren bij DGH in Istanboel, Lasik behandeling.
Deze kliniek stond overal goed aangeschreven, goed opgeleide chirurgen, allemaal veel ervaring en de modernste apparatuur. Dat heeft mijn twijfels over laseren in Turkije weggenomen, want toen ging het in Nederland nog regelmatig mis.

Tot op heden is mijn zicht nog altijd perfect.
 
Als je gaat kijken op diverse fora hebben mensen die in het buitenland bij die "massaproductie" ziekenhuizen zoals dunya vaker klachten als irritaties, pijn, complicaties. Maar ook klagen ze vaker over bv halo's en nabehandelingen die nodig zijn, waar ze daar heel gemakkelijk zijn. "Ach dan kom je toch nog maar een keer liggen onder een laser, en dan laat je nog maar een keer een flapje snijden"
Alsof een 2e operatie niet meer gevaren met zich meebrengt


Ik denk dat veel mensen nazorg en druppelen niet serieus nemen.
Ik ben ook 8 jaar geleden bij dunya geweest, geen last, geen pijn en nog altijd perfect zicht
 
Even topic omhoog schoppen.

2 Augustus vooronderzoek bij Care Vision in Amsterdam. Ook aangemeld op de website van Vision Clinics om een afspraak te maken voor een vooronderzoek. Wil het nu toch wel gaan doorzetten. Ben erg benieuwd.

Ik vind het alleen een erg groot nadeel dat er nergens een goede website is met goede, recente en veel ervaringen van mensen per kliniek. Meeste ervaringen die je leest zijn relatief oud en groot deel is negatief (dat wordt natuurlijk eerder gepost dan positief).

Iemand hier nog meer ervaring met Care Vision of Vision Clinics? :)
Ik weet dat twee vrienden van mij bij Vision Clinics in Utrecht zijn geweest. Beide naar volle tevredenheid.
 
Ik weet dat twee vrienden van mij bij Vision Clinics in Utrecht zijn geweest. Beide naar volle tevredenheid.
Afspraak ook gemaakt bij Bergman Clinics (was voorheen Vision Clinics) in Amsterdam nu. Vooronderzoek 13 augustus, ook een "optie" op 21 augustus om ze te laten laseren, als het vooronderzoek positief uitpakt. In het gunstigste geval zijn mijn ogen over een maand dus gelaserd. :) Plus een leuk voordeel is dat mijn zorgverzekering 10% vergoed, en om die reden Bergman Clinics zelf ook 10% korting geeft.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook als je bang bent om te laseren (doordat je hoornvlies dunner wordt) ook kiezen voor "vaste" lenzen die je laat inplanteren. Dit geeft geen schade aan het oog en zijn verwijderbaar
 
Vandaag op vooronderzoek geweest. Uitslag was goed, en kan m'n ogen laten laseren met de LASIK methode. Onderzoek was vanmiddag bij Care Vision in Amsterdam. Kreeg er een goed gevoel bij. Aardige mensen, mooie kliniek en zag er allemaal goed verzorgd uit.

Denk er het weekend even over, maar ik denk dat ik ze hier laat laseren. Zou volgende week vrijdag al kunnen. En op dit moment vind ik een prijsverschil van 1000 euro met de Bergman kliniek ook erg veel, wat wel meeweegt.
 
Je kunt ook als je bang bent om te laseren (doordat je hoornvlies dunner wordt) ook kiezen voor "vaste" lenzen die je laat inplanteren. Dit geeft geen schade aan het oog en zijn verwijderbaar

Ik weet inmiddels uit ervaring dat dat de kans op een netvliesloslating vergroot en dat dat verre van aangenaam is.
 
Hoi,

Ben op dit moment in turkije en ben "genezende" van een ooglaser behandeling. Heb het laten doen bij Dünya Göz Hastanesi in Gaziantep.

1000 euro kostte het all incl. En heb nu een zicht van bijna140% *D .
Maandag liep ik rond 1u binnen zonder afspraak. Gelijk afspraak gemaakt voor een controle. Na 10 minuutjes wachten kon ik al naar binnen. Stuk of 5 tests gedaan en mijn ogen waren geschikt voor de modernste technologie dat dus voor 140% zorgt. Was nog rond 3u een plek voor operatie dus knoop doorgehakt en gelijk ook gedaan. Half 4- 4u stond ik buiten met geen centje pijn en goed (beetje witte waas) zicht. Die avond, nadat de verdoving was uitgewerkt nog wel een kleeein beetje pijn. Volgende d ag, dinsdag, kon ik zien zoals ik met mn bril zag. Was wel ff wennen natuurlijk maar geweldig. Had dinsdag ook een nacontrole staan. Alles was in orde. Morgen nog een controle en dan is het klaar.

Had -1.5 rechts en -1.75 links.
 
Oja, door de verdoving vallen je ogen wel steeds dicht wat veruit het meest irritante was. Heb nu een beetje rode vlekken in mn ogen dat steeds minder wordt. Heb 2 soorten druppels die ik om de 4 uur moet druppelen. Als er vragen zijn beantwoord ik ze graag.
Ook leuk is omdat je cash betaald je een soort vip-behandeling krijgt, als in geen wachtrij. Kreeg ook leuke goodies mee, een kekke zonnebril, zonnescherm voor in de auto en een pen :9.
 
Terug
Bovenaan Onderaan