ooh shiiiiit !!!

het was gewoon droog die dag het was 25 graden geweest ofzo het spoor lag aan de buiten kant van de bocht en het schemerde al ik heb nu 3 jaar me rijbewijs en ik neem die bochten wel vaker is denk ik dan gewoon domme pech geweest |( ik vroeg me gewoon af of ik misschien anders had kunne reageren blijft toch knagen he denk dan van had ik maar zus of zo maar ben allang blij dat me motor niet al te zwaar beschadigd is
 
Als je plat ligt in een snelle reactie rechtopzetten en vol in de ankers????
Dat gaat zelden goed.... :N
 
you're not completely useless...you can be used as a bad example for the rest of us...

met andere woorden je actie zet ook anderen weer even aan het denken wat opzich geen overbodige luxe is op zo'n ding.
Maar niet te lang met de schrik blijven zitten he...gelijk weer opstappen hoor.
 
hey ik wil niet bijdehand doen, maar volgens mij is er zeker wel iets wat je anders had kunnen doen, valt er uit dit topic zeker wel wat te leren. "Domme pech" is in mijn ogen iets (lees: veel!) te makkelijk gezien.
 
Remmen in de bocht kan heel goed, maar blijf 100% van je achterrem AF!!

Er werken al heel wat krachten op je achterband, als je met de voorrem remt wil je motor zich opricjhten wat je domweg terug kunt duwen.
Maar er komt nu ook meer druk op je voorband waardoor je die krachten zijdelings van de bocht en achterwaarts van het remmen daar ook kunt verwerken.

De druk op je achterband word echter door het remmen fors minder, er staan al de krachten van het rijden door de bocht op, als je ook nog remkrachten achter wil gaan verwerken gaat t absoluut mis als je wilt remmen!!
 
Als het een spoor is olie of iets degelijks van wat dan ook en daarnaast is er nog ruimte op de weg zonder spoor dan glij op dat spoor met twee wielen en vervolgens krijg je daarna weer gewoon grip. Heb ik een keer gehad met een duo. Je schijt we 7 kleuren maar het gaat goed.

Zolang je wielen draaien teminste. De theorie er achter is dat het kontaktvlak waar je op rijdt zijn grip wel kwijt is maar het volgende stukje band wat op de weg gaat draaien is zijn grip nog niet kwijt. Daarbij zorgen de draaiende wielen ook voor stabiliteit.

Verder kan je als je toch kneedown hebt met je knie je motor een zetje geven om weer rechter op te komen als een wiel kontakt verliest met de weg. Zelf nooit hoeven uit te voeren maar en vriend van me wel. :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan