Ooit een RD350 gehad??

Heb je ooit een RD 350 gehad??

  • Heb ik nog steeds.

    Stemmen: 18 9,4%
  • Ben er naar op zoek.

    Stemmen: 14 7,3%
  • Was mijn eerste / tweede / ... motor

    Stemmen: 55 28,8%
  • Was / is mijn laatste motor

    Stemmen: 0 0,0%
  • Wat is een RD 350?

    Stemmen: 104 54,5%

  • Totaal aantal stemmers
    191
Ik weet er twee te koop staan in NL van een particuliere verzamelaar, de vraagprijs voor deze is EU 7.500,- in prima conditie:

Als je info wilt, PM me maar.


:} Thanks voor je hulp :Y maar ik zoek de originele rg500 in blauw of rood.Weet er best veel te koop te staan maar loop niet warm voor hun vraagprijzen.Heb veel geduld in Italy zakken ze al ;)

8eb46c7e3a16e0f29f166ec14269bf0e.jpg
 
Heb die van mij ergens rond 1979 gekocht met 15000 km op de teller, en werd helaas platgereden bij 49000 km. Spaghetti frame, voorvork en shocks die niet opgewassen waren tegen hun taak, roestgevoelig, verbruik 1:12 bij een constante 120 km/h... Bij regen liep 'ie al snel op maar een cylinder of zelfs helemaal niet meer, omdat de bougiedoppen vol in de regen lagen :(. Was verder wel betrouwbaar, deed het bij droog weer altijd, en ik heb nooit typische 2-takt problemen als vastlopers gehad.

't Ding was erg licht, iets van 160-165 kg volgetankt. Had met andere wielen (niet die zware gegoten) en uitlaten nog een stuk lichter kunnen zijn. Voor een tweetakt wat vreemde (vlakke) koppelkromme: vrij veel vermogen onderin, en abrupt eindigend bij 7000 rpm.

Ik heb ooit geëxperimenteerd met een paar expansiepijpen. Hiermee kon ik 'm door laten lopen tot tegen de 8500 rpm, maar helaas heb ik de carburatie nooit echt goed gekregen. Had wel een erg leuk geluid :), en de top steeg van rond de 155 naar richting 170 op de teller.

Alles bij elkaar: goedkope en leuke gooi-en-smijtfiets met mogelijkheden maar ook zijn beperkingen. Heeft als opvolger van een XS500 bij mij geen blijvende indruk gemaakt. Vermoedelijk zou een vergelijking met een 350 YPVS de RD400 neerzetten als motor van een eerdere generatie.
 
Heb die van mij ergens rond 1979 gekocht met 15000 km op de teller, en werd helaas platgereden bij 49000 km. Spaghetti frame, voorvork en shocks die niet opgewassen waren tegen hun taak, roestgevoelig, verbruik 1:12 bij een constante 120 km/h... Bij regen liep 'ie al snel op maar een cylinder of zelfs helemaal niet meer, omdat de bougiedoppen vol in de regen lagen :(. Was verder wel betrouwbaar, deed het bij droog weer altijd, en ik heb nooit typische 2-takt problemen als vastlopers gehad.

't Ding was erg licht, iets van 160-165 kg volgetankt. Had met andere wielen (niet die zware gegoten) en uitlaten nog een stuk lichter kunnen zijn. Voor een tweetakt wat vreemde (vlakke) koppelkromme: vrij veel vermogen onderin, en abrupt eindigend bij 7000 rpm.

Ik heb ooit geëxperimenteerd met een paar expansiepijpen. Hiermee kon ik 'm door laten lopen tot tegen de 8500 rpm, maar helaas heb ik de carburatie nooit echt goed gekregen. Had wel een erg leuk geluid :), en de top steeg van rond de 155 naar richting 170 op de teller.

Alles bij elkaar: goedkope en leuke gooi-en-smijtfiets met mogelijkheden maar ook zijn beperkingen. Heeft als opvolger van een XS500 bij mij geen blijvende indruk gemaakt. Vermoedelijk zou een vergelijking met een 350 YPVS de RD400 neerzetten als motor van een eerdere generatie.


Ik begrijp uit je laatste zin dat je een RD400 had, en geen RD350?

Een RD400 is inderdaad een veel tammere motor dan een RD350. De laatste versie RD350 YPVS heeft 63PK, lichte(re) velgen, weegt 137 kilo (de N2), draait moeiteloos 9.500 toeren met de originele uitlaten en meer dan 10.000 met aftermarket expansieuitlaten, loopt 200 op de teller, maakt een spontaan een powerwheelie in zijn 1e versnelling bij 8000 toeren, etc....


Voor een fraai overzicht van alle RD350 modellen en hun gegevens, historie zie:

www.rd350LC.net/index.htm
 
Laatst bewerkt:
:} Thanks voor je hulp :Y maar ik zoek de originele rg500 in blauw of rood.Weet er best veel te koop te staan maar loop niet warm voor hun vraagprijzen.

8eb46c7e3a16e0f29f166ec14269bf0e.jpg

Een RD 350 heb ik nooit gehad, maar wel de opvolger in de standaard races. TZR 250. Mooie tijd. Rookie startnummer heb ik later uitgeleend aan een of andere krullebol. :+

PC240019.jpg


Omdat ik hierboven dat plaatje zag van die RG500. Ik was eerste eigenaar van de enige die volgens mij in Nederland officieel in die kleur geleverd is. Dezelfde uit de motortest door o.a. Wil Hartog in de motorbladen en het homologatie model. Zelf opgehaald bij de NIMAG.

Als ik hier ga vertellen, waarvoor je dat snoepgoed destijds in guldens kocht of erger nog verkocht, schieten nu de tranen in je ogen. ;(

Ingeruild op die TZR om te racen.

Hij schijnt nog rond te rijden, volgens de RDW. Ook mooi. Plaatje is pré-digitaal. :X

PC240010.jpg


Beetje OT, maar vast niet erg.
 
Ik heb een aantal malen op zn kleine broertje gereden, de RG250.
Damn, wat kun je een lol hebben met maar 45 pk!!

Hoe rijd zo'n 500? valt dat een beetje onder controle te houden als het vermogen er op komt?
Ik stond zelfs bij die 250 nog raar te kijken hoe dat vermogen er ineens in komt eerlijk gezegd..
 
Ik heb een aantal malen op zn kleine broertje gereden, de RG250.
Damn, wat kun je een lol hebben met maar 45 pk!!

Hoe rijd zo'n 500? valt dat een beetje onder controle te houden als het vermogen er op komt?
Ik stond zelfs bij die 250 nog raar te kijken hoe dat vermogen er ineens in komt eerlijk gezegd..


Zoiets na de reclame :9~



RD500

 
Laatst bewerkt:
Een RD 350 heb ik nooit gehad, maar wel de opvolger in de standaard races. TZR 250. Mooie tijd. Rookie startnummer heb ik later uitgeleend aan een of andere krullebol. :+

[afbeelding]

Omdat ik hierboven dat plaatje zag van die RG500. Ik was eerste eigenaar van de enige die volgens mij in Nederland officieel in die kleur geleverd is. Dezelfde uit de motortest door o.a. Wil Hartog in de motorbladen en het homologatie model. Zelf opgehaald bij de NIMAG.

Als ik hier ga vertellen, waarvoor je dat snoepgoed destijds in guldens kocht of erger nog verkocht, schieten nu de tranen in je ogen. ;(

Ingeruild op die TZR om te racen.

Hij schijnt nog rond te rijden, volgens de RDW. Ook mooi. Plaatje is pré-digitaal. :X

[afbeelding]

Beetje OT, maar vast niet erg.
2 wielen maar :?


:+
 
Een RD 350 heb ik nooit gehad, maar wel de opvolger in de standaard races. TZR 250. Mooie tijd. Rookie startnummer heb ik later uitgeleend aan een of andere krullebol. :+

[afbeelding]

Omdat ik hierboven dat plaatje zag van die RG500. Ik was eerste eigenaar van de enige die volgens mij in Nederland officieel in die kleur geleverd is. Dezelfde uit de motortest door o.a. Wil Hartog in de motorbladen en het homologatie model. Zelf opgehaald bij de NIMAG.

Als ik hier ga vertellen, waarvoor je dat snoepgoed destijds in guldens kocht of erger nog verkocht, schieten nu de tranen in je ogen. ;(

Ingeruild op die TZR om te racen.

Hij schijnt nog rond te rijden, volgens de RDW. Ook mooi. Plaatje is pré-digitaal. :X

[afbeelding]

Beetje OT, maar vast niet erg.


Mooie motor Slingertje heb je vroeger gehad :9~ Vind die kleurstelling rood-zwart heel mooi.Merk wel dat de prijzen aan het dalen zijn wat goed is voor mijn portomonee ;) ALhoewel 8000 euro geen kattepis is.Op marktplaats staan/stonden er nu 1x nog 6000 km a 15000 tekoop.Kennelijk gaan ze ervoor weg :?
 
Geen RD350 maar wel een RD200 die ik te pletter heb gereden tegen een amerikaan van 2200 kg. Een nu alweer een paar jaar een RD250 uit 1974 in bezit. :] en een CZ 250.
405152715.jpg

405152701.jpg

405152696.jpg
 
Een RD 350 heb ik nooit gehad, maar wel de opvolger in de standaard races. TZR 250. Mooie tijd. Rookie startnummer heb ik later uitgeleend aan een of andere krullebol. :+

[afbeelding]

Omdat ik hierboven dat plaatje zag van die RG500. Ik was eerste eigenaar van de enige die volgens mij in Nederland officieel in die kleur geleverd is. Dezelfde uit de motortest door o.a. Wil Hartog in de motorbladen en het homologatie model. Zelf opgehaald bij de NIMAG.

Als ik hier ga vertellen, waarvoor je dat snoepgoed destijds in guldens kocht of erger nog verkocht, schieten nu de tranen in je ogen. ;(

Ingeruild op die TZR om te racen.

Hij schijnt nog rond te rijden, volgens de RDW. Ook mooi. Plaatje is pré-digitaal. :X

[afbeelding]

Beetje OT, maar vast niet erg.


Hele mooie fiets! :} Ja, als je over die prijzen van toen versus nu nadenkt, maar ach, toen had je andere prioriteiten....

Geen probleem, lees graag enthousiaste verhalen over welke motor dan ook.

Vanmiddag naar een aantal tweetakt motoren wezen kijken. Een GT750 met Reimo 3 in 1 uitlaat laten starten... kippevel! Zo'n prachtig geluid zit daarin. Heerlijk al dat tweetakt geluid en die geuren!

Laat maar komen!
 
Zie ook o.a. mijn RD 350 in de komende MOTOR MAGAZINE nr. 7 van 05 April a.s. + verslag van het 40 jarig bestaan van onze www.KJMV.nl ! Word ook lid!
 
Laatst bewerkt:
Ja Nederlanders he, zal dan wel door iemand zijn opgehaald die het eigenlijk niet nodig heeft maar ja als t gratis is ;)
 
Dit was zijn reaktie op mijn vraag of hij foto's wilde sturen:

Hij is een uur nadat ik de advertentie plaatste al op gehaald sory haal hem er meteen af
 
Terug
Bovenaan Onderaan