Ooit zo raar een motor verkocht? Advies graag!

Doen of niet?

  • Ja man, gewoon verkopen wat kan je gebeuren

    Stemmen: 1 7,1%
  • Nee, ben je gek dit is niet normaal!

    Stemmen: 13 92,9%

  • Totaal aantal stemmers
    14

Racemonstertje

Die hard MF'er
11 dec 2002
546
1
Een
Ik heb laatst mijn motor op speurders.nl en 2dehands.nl te koop aangeboden.
Er is me niet veel haast bij maar als ik mooi van mijn motor af kan komen kan ik tegen de tijd dat ik zwaar kan rijden wellicht wat moois kopen (en inruilen bij de dealer levert niks op).

Nu kreeg ik als eerste een reactie van iemand uit Engeland:


Hello,
I'm writting in respond to your Prachtige Aprilia RS 125

and i'm pleased to inform you about my interest in purchasing it.Telling for the picture,i must say it that it's okey for my liking,so i'll like to know it present condition and the age of it,also with the last prices(2700£uros),.

Hoping to hear from you soon.

Regards


Dus ik wat informatie terug mailen over de motor en hij wil em kopen:


Thanks for the mail, the price is okay by me,and i am ready to purchase from you immediately, i will offer you 2,700 euros,for it,and i want you to delete the ad from the website.I have a reputable shipper that will take care of shipping from your end,and i have inform my shipper and he said that the term is okey by him .

I want to let you know that i have an associate in the europe that is oweing me a sum of 6,000 euros,i will instruct him to issue you a cheque on my behalf and as soon as cheque arrives,you hold out your amount and send the difference to my shipper for the pick up in your place.I hope i can trust you with my balance. if this terms are okay by you,do get back to me with the following details:
1.Name to be issue to...
2.Contact Address(City,State,Zip code,Country):
3.Contact telephone number:
Do get back to me asap with this details for
payment to be made out to you immediately.

Your prompt responce is awaited.

Regards,
Mrs Lizzy.


Oftewel ik krijg een check, haal het nodige geld eraf en zijn 'associate' komt de motor ophalen en ik geef hem de cheque terug (of die moet ik vantevoren terugsturen, dat had ik niet helemaal begrepen) en de deal is rond.

Ik vind internet een mooie zaak, maar wat moet ik hier van denken?
Aan de ene kant zeg ik, mooi prijsje mn motor verkopen en tis veilig op deze manier. Andere kant heb ik nog nooit zoiets meegemaakt, dus wil ik even (rare) ideeen wat er aan zou kunnen schorten.

TIPS PLEASE!!
 
Dit zijn nou uitgekookte geld witwas praktijken.

Je geld zal je wel krijgen, maar ik zou uitkijken voor problemen achteraf.
 
Je bent niet de eerste die dit soort aanbiedingen krijgt en er zijn al een aantal topics over geweest. Advies: Niet op ingaan.
Het is altijd dezelfde aanbieding. Iemand wil je geld bieden op je motor, je krijgt een cheque van iemand anders voor een veel groter bedrag en het verschil moet je terugstorten. Meestal komt het erop neer dat de cheque niet gedekt is en je aan het eind van de rit een paar duizend euro lichter bent.
 

Ok machtig bedankt!

Deze text stond in andere topic:

I'm writting in respond to your Type: Cagiva Mito 125 Eddy Lawson
Bouwjaar: juli 1993,and i'm pleased to inform you about my interest in purchasing it.Telling for the picture,i must say it that it's okey for my liking,so i'll like to know it present condition and the age of it,also with the prices,.

Hoping to hear from you soon.

Regards,
Lisa........


Allemachtig zeg, dat ze op zo'n manier de boel kunnen bedonderen. Want het lijkt veilig aangezien je dus je geld krijgt maar na een tijdje weer kunt inleveren.

Ik had zo'n topic nog niet gezien. Erg bedankt!
 
:r bij mij had ook zo een spaanjaard op me rs gereageerd hij kwam ook al aanzetten met een cheque. Maargoed zijn stelletje oplichters gewoon wachten tot je een normale koper hebt.
 
Ok machtig bedankt!

Deze text stond in andere topic:

I'm writting in respond to your Type: Cagiva Mito 125 Eddy Lawson
Bouwjaar: juli 1993,and i'm pleased to inform you about my interest in purchasing it.Telling for the picture,i must say it that it's okey for my liking,so i'll like to know it present condition and the age of it,also with the prices,.

Hoping to hear from you soon.

Regards,
Lisa........


Allemachtig zeg, dat ze op zo'n manier de boel kunnen bedonderen. Want het lijkt veilig aangezien je dus je geld krijgt maar na een tijdje weer kunt inleveren.

Ik had zo'n topic nog niet gezien. Erg bedankt!

Ja leuk is tie hè! ;)
Kben er maar niet op ingegaan verder... Ik wil graag nog wat centjes terug zien voor mn Mito'tje!

Mrs Lisa (in mijn geval) en mrs Lizzy(in jouw geval) lijken ook wel erg veel op elkaar vind je niet!?
 
hehe die prachtige mail heb ik ook gehad, na de eerste had ik m'n vermoedens, toen ik na de reply het woordje cheque zag heb ik ze gedelete.. mooi laten zitten, zelfde oplichtings praktijkje als al die engelse motoren die aangeboden worden

En als het gezond verstand nog niet genoeg is, het is wel HEEEEL erg apart dat die meerdere motoren loopt te kopen, wegmieteren die mail en vergeten dus
 
Ik heb laatst mijn motor op speurders.nl en 2dehands.nl te koop aangeboden.
Er is me niet veel haast bij maar als ik mooi van mijn motor af kan komen kan ik tegen de tijd dat ik zwaar kan rijden wellicht wat moois kopen (en inruilen bij de dealer levert niks op).

Nu kreeg ik als eerste een reactie van iemand uit Engeland:


Hello,
I'm writting in respond to your Prachtige Aprilia RS 125

and i'm pleased to inform you about my interest in purchasing it.Telling for the picture,i must say it that it's okey for my liking,so i'll like to know it present condition and the age of it,also with the last prices(2700£uros),.

Hoping to hear from you soon.

Regards


Dus ik wat informatie terug mailen over de motor en hij wil em kopen:


Thanks for the mail, the price is okay by me,and i am ready to purchase from you immediately, i will offer you 2,700 euros,for it,and i want you to delete the ad from the website.I have a reputable shipper that will take care of shipping from your end,and i have inform my shipper and he said that the term is okey by him .

I want to let you know that i have an associate in the europe that is oweing me a sum of 6,000 euros,i will instruct him to issue you a cheque on my behalf and as soon as cheque arrives,you hold out your amount and send the difference to my shipper for the pick up in your place.I hope i can trust you with my balance. if this terms are okay by you,do get back to me with the following details:
1.Name to be issue to...
2.Contact Address(City,State,Zip code,Country):
3.Contact telephone number:
Do get back to me asap with this details for
payment to be made out to you immediately.

Your prompt responce is awaited.

Regards,
Mrs Lizzy.


Oftewel ik krijg een check, haal het nodige geld eraf en zijn 'associate' komt de motor ophalen en ik geef hem de cheque terug (of die moet ik vantevoren terugsturen, dat had ik niet helemaal begrepen) en de deal is rond.

Ik vind internet een mooie zaak, maar wat moet ik hier van denken?
Aan de ene kant zeg ik, mooi prijsje mn motor verkopen en tis veilig op deze manier. Andere kant heb ik nog nooit zoiets meegemaakt, dus wil ik even (rare) ideeen wat er aan zou kunnen schorten.

TIPS PLEASE!!

Direct doen joh! :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan