Ook dealers niet altijd betrouwbaar

Hopper

Rookie
23 okt 2004
19
0
Wijk bij Duurstede
Goeiedag,

Hopper hier,ik rijd sinds een jaar een yamaha yzf 750r (m'n eerste motor)
Vorig jaar gekocht bij Brouwers motorsport te Nijkerk.
Ik met weinig verstand van motors, denk koop bij een officiele merkdealer van Yamaha een motor.
Echter nu een jaar verder te zijn en mijn motor helemaal uit elkaar te heben gehad,kwam ik erachter dat de helft niet goed gemonteerd was,wielen niet van originele kleur, STALEN remleiding voor kapot enz.
Ik naar hun teruggeweest,gooien ze het allemaal op slijtage van de motor,ja ja.
Wat ik wil zeggen is dat blijkbaar je ook genept kan worden door officiele merkdealers,beetje erg jammer,aan iedereen let dus goed op wat je koopt en waar.
 
Precies, en om die reden heb ik mijn motor lekker particulier gekocht. Zonder enige kennis van techniek, heb ik puur op vertrouwen een VFR uit 1995 gekocht. Beetje mensen kennis bleek voldoende, want de motor is gisteren op de testbank geweest en helemaal nagelopen door een motorzaak en ik bleek een goede koop te hebben gedaan. De eigenaar van de motorzaak zei dat hij voor deze motor in deze staat minstens 1250 euro meer zou hebben gevraagd.
Mijn eerste motor kocht ik overigens wel bij een motorzaak en daar heb ik gelukkig geen noemenswaardige problemen mee gehad, maar ik heb er wel veel teveel voor betaald. Kijk, dat doe ik dus niet meer.
 
Hoi "Hopper" echt shit voor je man, maar ik zou hier werk van maken en het overkoepelend orgaan van die dealer aanschrijven dit is toch zeer slechte
reclame voor hun merk, je werkt allemaal hard voor je centjes en vertrouwd op hun dat ze iets goeds afleveren en dan krijg je dit, probeer anders te informeren of er meerdere mensen zijn die slechte ervaringen bij dit adres hebben, samen sta je sterker :X :X :X en kun je misschien nog iets van je onkosten verhalen
Ik moet zeggen dat ik nooit problemen heb gehad bij het adres waar ik dus al jaren kom.

veel SUCC6
 
dat zijn inderdaad minder leuke ervaringen.. :(

maare:

rij voorzichtig ;)
 
Laatst bewerkt:
Laat 1 slechte ervaring je niet leiden ... Zelf wordt ik altijd perfect geholpen bij Safe in Apeldoorn, en nee heb geen aandelen daaro :P

Ik denk dat als je even een avondje googled dat je over iedere vorm van een motor kopen wel voor en tegen standers zult vinden, dus ook mensen die bij een particulier een fiets gekocht hebben ;)
 
Brouwer is gewoon een kl*te zaak. Je word daar gewoon niet geholpen als je daar rondloopt. Al sta je met een hand vol cash te zwaaien reageren ze nog steeds niet. Ik heb het zowieso niet zo op de wat grotere zaken/dealers. Ik krijg vaak de indruk dat ze alles alleen maar voor het geld doen en totaal geen liefhebbers zijn.
 
Een jaar later |(

Zelf uit elkaar gehaalt |(

Een dealer vertrouwen |(

Zomaar een paar domme dingen van jezelf.
 
>> Algemeen

[Edit]
Als je na een jaar gaat kijken kan je ze er niet echt meer op aanspreken. Zeker niet op kapotte remleidingen, wie zegt dat die al kapot was toen jij hem kocht :?
En wielen niet de originele kleur, daar ben je toch zelf bij als je hem koopt...
 
Laatst bewerkt:
meld je je nou echt aan om alleen maar gal te spugen op een dealer :?

Beetje zielig hoor......en zoek FF met de search kan je nog meer gallen
 
Goeiedag,

Hopper hier,ik rijd sinds een jaar een yamaha yzf 750r (m'n eerste motor)
Vorig jaar gekocht bij Brouwers motorsport te Nijkerk.
Ik met weinig verstand van motors, denk koop bij een officiele merkdealer van Yamaha een motor.
Echter nu een jaar verder te zijn en mijn motor helemaal uit elkaar te heben gehad,kwam ik erachter dat de helft niet goed gemonteerd was,wielen niet van originele kleur, STALEN remleiding voor kapot enz.
Ik naar hun teruggeweest,gooien ze het allemaal op slijtage van de motor,ja ja.
Wat ik wil zeggen is dat blijkbaar je ook genept kan worden door officiele merkdealers,beetje erg jammer,aan iedereen let dus goed op wat je koopt en waar.

Brouwers motorsport uit Nijkerk ken ik niet dus daar heb ik dan ook geen mening over.

Maar als je na een jaar besluit om je motor uit mekaar te halen, terwijl je zelf zegt dat je er totaal geen verstand van hebt. |( :? Vervolgens mankeert er gelijk van alles aan die motor, terwijl je er toch al een jaar op rond rijd. :? En dan voel je gelijk genept door je merken dealer, word eens wakker man. Wat denk jij nou zelf wat je zou zeggen als jij die dealer was, als er iemand na een jaar terug kwam met zijn motor met zo'n verhaal. |(

Welkom op het motor-forum trouwens :]
 
Verdomme, dat is het dus

[sarcasme]3 weken geleden kreeg ik een lekke band, ik had hem 3 weken/2000km
daarvoor gekocht en dat viel niet onder garantie van de dealer.
Wat een eikels zeg[/sarcasme]
 
Wat ik wil zeggen is dat blijkbaar je ook genept kan worden door officiele merkdealers,beetje erg jammer,aan iedereen let dus goed op wat je koopt en waar.

Woord. Heb ik nu ook voor. Maar (vrees ik...valt nog af te wachten) iets erger dan een fokking wiel

Verdomme, dat is het dus

[sarcasme]3 weken geleden kreeg ik een lekke band, ik had hem 3 weken/2000km
daarvoor gekocht en dat viel niet onder garantie van de dealer.
Wat een eikels zeg[/sarcasme]

Sarcasme is niet nodig. Als je bij een dealer koopt...onder garantie...verwacht je toch dat het een beetje in orde is B|
 
Mss was de prijs er ook naar :)

Prijs? Dus als je een mooie koop kan doen moet je er van uit gaan dat je in de zak wordt genomen? Wat een redenatie is me dat :?

Nooit meer afpingelen dan...want als ze niks geven is het niet goed en als ze teveel geven koop je een kat in een zak?
 
Door Hopper op 24-10-2004 20:35



Goeiedag ik zal even een opsomming maken voor diegene die nog niet overtuigd waren. :)
Mijn motor is door iemand uit elkaar gehaald die al 30 jaar aan motoren sleutelt.
Wat er allemaal aan mankeerde was: vage gaten in de remblokken.remleiding staal kapot,lager achterwiel,achterwiel aan de binnekant oranje,terwijl ze allebei rose zijn,luchtfilterhuis met 2 parkers bevestigt i.p.v. 8 ,koppelingcilinder lek,aanzuigrubbers cabarateur keihard en dus tellerstand zeer twijfelachtig.
 
>> Algemeen

[Edit]
Als je na een jaar gaat kijken kan je ze er niet echt meer op aanspreken. Zeker niet op kapotte remleidingen, wie zegt dat die al kapot was toen jij hem kocht :?
En wielen niet de originele kleur, daar ben je toch zelf bij als je hem koopt...
Stalen remleidingen na een jaar al kapot beetje raaaar vind je niet
 
Maar lieve Hopper, dan kunnen we beter stoppen met het kopen van motoren... Via dealers worden we genaaid, via particulier, enige oplossing is dan zelfbouw...
 
Terug
Bovenaan Onderaan