Ook euro 95 voor Honda CB250T ?

mMark

Die hard MF'er
17 mei 2007
346
0
Enschede
Na lang wachten heb ik volgende week, hoop ik, mijn rijbewijs. Mijn brikje staat al een lange tijd in de schuur te wachten om bereden te worden, maar ik vroeg me eigenlijk af of ie op euro 95 wil lopen.

De vorige eigenaar zei namelijk dat er in de cb super moet met loodvervanger. Dat loodvervanger hoeft naar mijn weten sowieso niet aangezien de fiets van 1980 is, terwijl de Honda's sinds 1969 geharde kleppen hebben.

De brandstof twijfel ik wel over: op marktplaats staat zo'n zelfde model cb te koop en ik heb een mailtje gestuurd. De verkoper zei dat er gewoon euro 95 in gaat zonder toevoegingen. Het lijkt me ook niet dat bij mijn 250 de compressie zo hoog is dat ie gaat pingelen. Maar misschien toch maar super gaan tanken omdat ie daar altijd op gelopen heeft? Of kan ik geleidelijk aan overstappen?
 
je kunt probleemloos 95 tanken. Zoals je zelf al aangeeft/vermoed is de compressie niet dermate hoog dat super98 nodig is.
Er zullen genoeg mensen zijn die claimen dat hun motor beter/zuiniger/schoner rijdt op 98, maar net zo veel mensen die bewetren dat het niet uitmaakt. motorisch gezien is het echter geen enkel probleem gewoon over te stappen.
 
Ok, dan ga ik even binnenkort kijken of het wat verschil maakt (95 of 98). Kan ik het beste de tank leeg rijden of een halve tank 98 bijvullen met 95 en daarna alleen 95 tanken?

De loodvervanger heb ik nog staan, dus ik kan af en toe nog wel iets er doorheen gooien. Maar in ieder geval geen flesje mee voor bij de pomp :)
 
Mijn CBs rijden al jaren op 95 zonder loodvervanger (de oudste is van 1975 dacht ik).
En gewoon bijvullen; is geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan