Ook gij Ducati

De ontwikkelingen wat elektrische aandrijving betreft staan niet stil,ze zullen steeds beter gaan worden,als
de actieradius steeds groter word en laadtijden korter zullen er wel meer mensen overstappen,dat zijn namelijk de 2
zaken die er voor zorgen dat nog niet veel mensen trek hebben in een elektrisch voertuig.
 
Wat dacht je van de aanschafprijs en het vervangen van een accupack en wie weet wat nog meer na 10(?) jaar?

Op m'n werk rij ik wel eens wat rond in een elektrische auto en ik vind het helemaal niks, dat zal op een motor voor mij vast hetzelfde zijn.
Uiteraard zal de olie in de grond ooit op zijn, maar er komen vast nog alternatieven, terugwinnen uit plastic, volledig bio etc.
Zolang het kan rij ik lekker op benzine.
 
Op m'n werk rij ik wel eens wat rond in een elektrische auto en ik vind het helemaal niks, dat zal op een motor voor mij vast hetzelfde zijn.

Van 'wel eens wat rond rijden' zou ik ook niet blij worden. Op een Energica moet je knallen🤟. Mijn Ducativriend wil zeker nog een keer op mijn Esse rijden, maar gaat er geen een kopen.

Argumenten over prijs, bereik, gewicht keuze ben ik het overigens helemaal mee eens, maar als je de kans hebt zou ik gewoon eens een ritje maken, desnoods op een event (DCC Assen?), dan hoor ik graag verslag.
 
Kun je eens uitleggen waarom je het niks vind?
Het gezoem doet me denken aan een invalidewagentje, daar ben ik nog lang niet oud genoeg voor. Dan het design, maar dat geldt voor de meeste moderne auto's, de cockpit met waarschuwingen als je niet eco rijdt :r. Ik mis beleving.
Als ik een auto aanschaf weegt de plezier factor zwaar mee, ik heb een station nodig, maar kies dan wel voor een 6 lijn of v8.
Ik hou gewoon van verbrandingsmotoren, vroeger brommers en rc, nu auto's en motorfietsen.
Recycling, dat doe ik.
 
Het gezoem doet me denken aan een invalidewagentje, daar ben ik nog lang niet oud genoeg voor. Dan het design, maar dat geldt voor de meeste moderne auto's, de cockpit met waarschuwingen als je niet eco rijdt :r. Ik mis beleving.
Als ik een auto aanschaf weegt de plezier factor zwaar mee, ik heb een station nodig, maar kies dan wel voor een 6 lijn of v8.
Ik hou gewoon van verbrandingsmotoren, vroeger brommers en rc, nu auto's en motorfietsen.
Recycling, dat doe ik.
Ja dat komt omdat je liefhebber ben,maar voor heel veel mensen is het maar een vervoersmiddel en die kijken vooral
naar het praktische en daar schort het nog aan bij elektrische voertuigen.Maar als het aan de regering ligt mogen er geen nieuwe voertuigen met
een verbrandingsmotor na 2030 meer verkocht worden,of dat ze gaat lukken is nog maar de vraag maar het is wel de planning.
 
Het gezoem doet me denken aan een invalidewagentje, daar ben ik nog lang niet oud genoeg voor. Dan het design, maar dat geldt voor de meeste moderne auto's, de cockpit met waarschuwingen als je niet eco rijdt :r. Ik mis beleving.
Als ik een auto aanschaf weegt de plezier factor zwaar mee, ik heb een station nodig, maar kies dan wel voor een 6 lijn of v8.
Ik hou gewoon van verbrandingsmotoren, vroeger brommers en rc, nu auto's en motorfietsen.
Recycling, dat doe ik.

Toch jammer hè, dat je op een motorforum je best moet doen om uit te leggen wat het motorgevoel / beleving is |(_O-
 
Reed je ervoor niet gewoon op de verkeerde motor?

Inderdaad, een benzinemotor....

Toch jammer hè, dat je op een motorforum je best moet doen om uit te leggen wat het motorgevoel / beleving is |(_O-

O gut, ze bestaan nog... Alsof jij / jullie patent hebt / hebben op beleving bij motorrijden...

Wel apart dat die zogenaamde beleving eigenlijk altijd bestaat uit onhebbelijkheden van de benzinemotor die men is gaan zien als karakter of charme.
Moet ik voorbeelden noemen, nee toch ?

Een elektrische motor heeft al die onhebbelijkheden en bijzaken niet, die geeft daardoor veel minder afleiding van het rijden en geeft daardoor een veel puurdere rijbeleving.
 
Inderdaad, een benzinemotor....



O gut, ze bestaan nog... Alsof jij / jullie patent hebt / hebben op beleving bij motorrijden...

Wel apart dat die zogenaamde beleving eigenlijk altijd bestaat uit onhebbelijkheden van de benzinemotor die men is gaan zien als karakter of charme.
Moet ik voorbeelden noemen, nee toch ?

Een elektrische motor heeft al die onhebbelijkheden en bijzaken niet, die geeft daardoor veel minder afleiding van het rijden en geeft daardoor een veel puurdere rijbeleving.

Onhebbelijkheden ??? Nou zakt m’n broek helemaal af :Z
 
Ja, moeilijk te bevatten he, dat iemand het niet belangrijk vind hoeveel herrie er uit een uitlaat komt.
Of eigenlijk wel belangrijk vind, en vind dat dat zo min mogelijk moet zijn.
Of hoe hard het trilt of dat je rekening moet houden met het toerental of je wel het maximale koppel hebt.
Belachelijk volk eigenlijk. (die idioten die met een open uitlaat over de dijk jagen of ze rossi zijn)
 
Niet te bevatten dat mensen zich zo kunnen storen aan een ander, inderdaad ongelooflijk.
Dit topic zal wel ontsporen, laters..
 
eigenaardig dat ik geassocieerd wordt met “idioten” met open uitlaten die denken dat ze Rossie zijn.
Jammer dat je me schaart onder belachelijk volk. :?

Je kent me niet eens !
Ik vind wat van elektrisch rijden that’s all.....
 
noem ik je naam? de opmerking is algemeen, maar blijkbaar voel je je wel aangesproken.
En inderdaad ik ken je niet (waarschijnlijk) en laten we dat maar zo houden:+

EN ik vind wat van overbodige herrie, that's all.
 
Ach wat maakt het uit wat men rijd,het gaat om het plezier, en dat is prima zolang je andere mensen niet lastig valt met je hobby.
Een beetje fruitig geluid moet kunnen,maar de personen die je van ver al hoort aankomen mogen ze van mij hun speelgoed afpakken.})
 
Het is niet meer dan een concept, een computertekening maar wel gemaakt door een professonele ontwerper.

Sommigen zien overeenkomsten met deze concept van Lotus:

https://silodrome.com/lotus-c01-motorcycle/
DB108DF8-21D6-4AFE-8306-AA200430EF8D.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan