Ook hier even voorstellen

Old Scoot

Have wheels, will ride
3 okt 2020
1.983
1.891
Echt / Susteren
Hi allemaal, ik had al een berichtje geplaatst in het rubriek "Nieuwe gebruikers" maar ik dacht ik doe het hier nog een keertje.

Mijn naam is Erick, 62 jaar, getrouwd en opa van een lief en schattig kleindochter van bijna drie jaar.

Na iets van 10 jaar geen motor te hebben gereden / gehad begon het motor virus weer op te spelen. Ik speelde al enige tijd met de gedachte om weer met een motor te beginnen en denkend aan mijn eerste jaren rijdend op twee wielen besloot ik dat het weer een scooter zou worden.

Ik had al eens rond gekeken wat er tegenwoordig op de markt te krijgen is en vond drie modellen die ik wel de moeite waard vond: de Suzuki Burgman 400, de Yamaha X-max 400 en de Honda Forza 300.

Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk voor de Honda Forza 300 gekozen, omdat de Forza het meest te bieden had qua standaard uitrusting en opbergruimte, ook de opstelling van de spiegels en dat de voorste knipperlichten daarin geplaatst zijn vond ik wel strak uit zien. Het enigste wat ik heb veranderd is een ander windscherm, de nieuwe windscherm is 11 cm hoger en 8 cm breder dan de oude windscherm.

Een vreemde in scooterland ben ik niet, 43 jaar geleden heb ik mijn A rijbewijs gehaald op mijn Heinkel Tourist 175 cc 4 takt. Na de Heinkel heb ik jaren een Jawa 350 California 350 cc twin tweetakt motor gereden en daarna een Honda CB 400 Four uit '79 deze heb ik verkocht zo'n 10 jaar geleden en sinds dien geen motor meer gehad.

Hier een paar foto's van mijn Forza 300 in de kleur Crescent Blue Metallic.

Forza 01.jpg
Forza 02.jpg
Forza 03.jpg
Forza 04.jpg
 
Mooie scooter, zou een opvolger van mijn Pcx-je kunnen zijn. Hoe is het rijgedrag van de Forza?
In ieder geval heel veel plezier ermee.
 
Mooie Scoot. Had dit model in deze kleur ook in gedachte totdat de 350 in beeld kwam. Hopelijk kan ik de 350 komend voorjaar bestellen.
 
Welkom,
Als je nu met een Jawa 350 tweetakt gaat rond rijden, pakken ze je op.

Er is wel weer een mooie nieuwe Jawa viertakt te koop in India.
 
Ik heb nog een Jawa. Staat al weer 7 jaar stil in een stalling. Zodra kids het huis uit zijn kan deze weer terug.
 
Welkom Erick! Die Forza is een hele mooie scooter en het verhoogde scherm vind ik nu erg mooi passend en in evenwicht met de scooter. De meeste hoge schermen op scooters vind ik afbreuk doen aan het geheel. Hier niet!
 
Mooie scooter, zou een opvolger van mijn Pcx-je kunnen zijn. Hoe is het rijgedrag van de Forza?
Ik vind het wel goed, kan pittig optrekken, kan haar lekker schuin leggen in een bocht en het verbruik is ook heel mooi zuinig
In ieder geval heel veel plezier ermee.
Bedankt :)

@ Nicci1964, Bedankt :)
@ zuunig, Bedankt :)

Welkom Erick!
Bedankt :)
Die Forza is een hele mooie scooter en het verhoogde scherm vind ik nu erg mooi passend en in evenwicht met de scooter. De meeste hoge schermen op scooters vind ik afbreuk doen aan het geheel. Hier niet!
Mee eens het was een gok maar het is goed gekomen en ik merk heel goed het verschil in grote en kan het alleen maar aanraden om een grotere scherm te monteren
 
Laatst bewerkt:
Welkom!
Ik heb in 1979 gelest op een Honda CB 400 Four. Mooie tijd. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan