Old Scoot
Have wheels, will ride
Hi allemaal, ik had al een berichtje geplaatst in het rubriek "Nieuwe gebruikers" maar ik dacht ik doe het hier nog een keertje.
Mijn naam is Erick, 62 jaar, getrouwd en opa van een lief en schattig kleindochter van bijna drie jaar.
Na iets van 10 jaar geen motor te hebben gereden / gehad begon het motor virus weer op te spelen. Ik speelde al enige tijd met de gedachte om weer met een motor te beginnen en denkend aan mijn eerste jaren rijdend op twee wielen besloot ik dat het weer een scooter zou worden.
Ik had al eens rond gekeken wat er tegenwoordig op de markt te krijgen is en vond drie modellen die ik wel de moeite waard vond: de Suzuki Burgman 400, de Yamaha X-max 400 en de Honda Forza 300.
Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk voor de Honda Forza 300 gekozen, omdat de Forza het meest te bieden had qua standaard uitrusting en opbergruimte, ook de opstelling van de spiegels en dat de voorste knipperlichten daarin geplaatst zijn vond ik wel strak uit zien. Het enigste wat ik heb veranderd is een ander windscherm, de nieuwe windscherm is 11 cm hoger en 8 cm breder dan de oude windscherm.
Een vreemde in scooterland ben ik niet, 43 jaar geleden heb ik mijn A rijbewijs gehaald op mijn Heinkel Tourist 175 cc 4 takt. Na de Heinkel heb ik jaren een Jawa 350 California 350 cc twin tweetakt motor gereden en daarna een Honda CB 400 Four uit '79 deze heb ik verkocht zo'n 10 jaar geleden en sinds dien geen motor meer gehad.
Hier een paar foto's van mijn Forza 300 in de kleur Crescent Blue Metallic.
Mijn naam is Erick, 62 jaar, getrouwd en opa van een lief en schattig kleindochter van bijna drie jaar.
Na iets van 10 jaar geen motor te hebben gereden / gehad begon het motor virus weer op te spelen. Ik speelde al enige tijd met de gedachte om weer met een motor te beginnen en denkend aan mijn eerste jaren rijdend op twee wielen besloot ik dat het weer een scooter zou worden.
Ik had al eens rond gekeken wat er tegenwoordig op de markt te krijgen is en vond drie modellen die ik wel de moeite waard vond: de Suzuki Burgman 400, de Yamaha X-max 400 en de Honda Forza 300.
Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk voor de Honda Forza 300 gekozen, omdat de Forza het meest te bieden had qua standaard uitrusting en opbergruimte, ook de opstelling van de spiegels en dat de voorste knipperlichten daarin geplaatst zijn vond ik wel strak uit zien. Het enigste wat ik heb veranderd is een ander windscherm, de nieuwe windscherm is 11 cm hoger en 8 cm breder dan de oude windscherm.
Een vreemde in scooterland ben ik niet, 43 jaar geleden heb ik mijn A rijbewijs gehaald op mijn Heinkel Tourist 175 cc 4 takt. Na de Heinkel heb ik jaren een Jawa 350 California 350 cc twin tweetakt motor gereden en daarna een Honda CB 400 Four uit '79 deze heb ik verkocht zo'n 10 jaar geleden en sinds dien geen motor meer gehad.
Hier een paar foto's van mijn Forza 300 in de kleur Crescent Blue Metallic.