ook ik ben onderuit gegaan :(

Tjang

Die hard MF'er
6 sep 2003
887
0
Den Haag
gisteravond reed ik met 2 vrienden bij Madurodam richting Wassenaar
plotseling zie ik die 2 remmen en hun achterwielen slippen
ik ook in m'n ankers achterwiel kwam zelfs van de grond af
ligt er ineens een hoop zand en grind op de weg en komt er ineens een wegomleiding voor me opdoemen
tja op zand en grind remmen gaat niet dus bots ik tegen die weg afzetting aan (gelukkig van kunststof ) en pleur om
ik natuurlijk vloeken en tieren
helm afgedaan en handschoenen uit en toen ben ik pas gaan kijken naar m'n motor
we staan daar net 5 minuten komt er een man aanlopen met een fototoestel
blijkt dus dat hij ook onderuit was gegaan op dezelfde plek en kwam ff wat foto's schieten van de situatie
politie kwam erbij ( motoragent ) en die heeft de weg af laten zetten
de agent gaf toe dat het een gevaarlijke situatie was en heeft meteen wegbeheer gebeld om alles te komen aanvegen
komt er later nog een motorrijder aan en die zegt dat ie ook op dezelfde plek onderuit was gegaan
de motoragent zei dat hij een rapport zou maken met daarin dat het een gevaarlijke situatie was
op die manier kunnen we dus de gemeente aansprakelijk stellen
dus ik bel vandaag mijn verzekering op om het ongeval door te geven zeggen ze gewoon doodleuk dat ze er nix aan doen omdat ik geen rechtsbijstand bij hun heb :(
hoe bedoel je legale dieven
ik moet nou dus zelf alles gaan regelen en briefen schrijven naar de gemeente
dus ik ben bang dat eer ik m'n centen heb we 3 jaar verder zijn
als iemand nog suggesties heeft hoe ik dit het beste kan aanpakken hoor ik het graag

schade aan m'n motor: - linkerkuip kapot
- topkuip kapot
- deuk in m'n tank (niet zo'n kleintje ook)
- Akra demper beschadigt
- koelvloeistof liep over de weg

foto's heb ik er niet van want de motor is door een bergingsbedrijf opgehaald

Gvd man, niet goed :( :( (had al zoiets ergens gehoort :X )

Zelf niets aan overgehouden :?

Nu komt die nieuwe brommer wel dicht bij trouwens O-)

Sterkte!!

Kijken of er meerdere hier een schuiver hebben gemaakt, dan kan je wel e.e.a. in werking zetten.

Heb je zelf verder niets ? Blikschade kan gerepareerd worden..

Heb je de namen van die andere rijders die onderuit waren gegaan. Vogens mij sta je dan wel sterk...ook omdat die agent het een gevaarlijke situatie vond.

verder is het tuurlijk erg kut :(

shit man :(

als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, kun je helaas geen aanspraak maken op gratis rechtsbijstand. Heeft niets met dieven te maken m.i..

Maar als die agent rapporteert dat de wegbeheerder niet goed bezig was, heb je m.i. een kansrijke zaak. Misschien kun je voor weinig een advocaat een briefje laten schrijven, of ken je iemand die enigszins juridisch onderlegd is.

Succes!

btw: wij hadden vroeger een kat genaamd Tjang :)

Kijken of er meerdere hier een schuiver hebben gemaakt, dan kan je wel e.e.a. in werking zetten.

Heb je zelf verder niets ? Blikschade kan gerepareerd worden..

zelf ben ik op m'n elleboog en heup gevallen
heb nou wel een beurse heup dus ik loop nou een beetje moeilijk
en m'n elleboog ligt open ondanks m'n leer pak
waarschijnlijk over de binnenvoering geschuurd

om ff te zeiken, je hebt ooit een keuze gemaakt geen rechtsbijstand te nemen. je hebt er dus voor gekozen geen bijstand te krijgen door je verzekeringsmaatschappij in het halen van je recht. dan heb je er dus voor gekozen in dit soort onduidelijke situaties zelf de problemen zien op te lossen. wat dan weer inhoud dat je niet (achteraf) moet klagen als je verzekeringsmaatschappij je niet "wil" helpen.

en om het toch weer positief te zien, als de politie rapport opgemaakt heeft en er geen duidelijke waarschuwing voor deze gevaarlijke situatie stond zal het toch niet zoooo erg moeilijk moeten zijn om verhaal op de gemeente te doen. er zullen vast wel een hoop hulpvaardige mensen op het politieburo/gemeentehuis rondlopen die je op weg kunnen helpen in het aansprakelijk stellen van de gemeente.

zal wel lukken dus
suc6 !

belangrijkste is toch dat je zelf niets hebt !

Heb je ook geen aparte rechtsbijstand :?
Zelf heb ik namelijk geen rechtsbijstand in m'n motorverzekering, maarik heb wel apart een rechtsbijstandverzekering lopen, waarbij ik o.a. de module verkeer in heb opgenomen... :)

Maar goed, als je nu met de andere motorrijders contact opneemt, zou je eventueel gezamelijk de gemeente aansprakelijk kunnen stellen. Scheelt werk en samen ben je sterk! ;)

:( Das balen en wat de gemeente betreft dan moet je idd een heel lange adem hebben.
Positief is wel dat je zelf nog heel bent.
je kunt nog altijd je situatie uitleggen bij het rechtskantoor bij jouw in de buurt.
Je kunt ze bellen om een afspraak te maken en dan kun je je verhaal doen bij een advokaat en hoor je meteen wat de mogelijkheden zijn.

Goog luck mate.

Heb je ook geen aparte rechtsbijstand :?
Zelf heb ik namelijk geen rechtsbijstand in m'n motorverzekering, maarik heb wel apart een rechtsbijstandverzekering lopen, waarbij ik o.a. de module verkeer in heb opgenomen... :)

Maar goed, als je nu met de andere motorrijders contact opneemt, zou je eventueel gezamelijk de gemeente aansprakelijk kunnen stellen. Scheelt werk en samen ben je sterk! ;)

:^
Of probeer eventueel een rechtswinkel ofzo?

succes!

waardeloos man waar was het dan precies bij dat viaduct daar?
hoop fdat je het kan regelen en inderdaad die ander rijders even mee om de tafel gaan zitten,samen sta je sterk en weet je ook de naam van die motor agent is ook el handig omdat hij het heeft geconstateerd dat het een gevaarlijke situatie is/was,veel succes met de afhandeling.

Ik zou proberen samen met die andere gedupeerde motorrijders het proces van aansprakelijk stelling in gang zetten. Met z'n allen sta je sterker dan alleen, samen een brief opstellen dus.

Ik zou proberen samen met die andere gedupeerde motorrijders het proces van aansprakelijk stelling in gang zetten. Met z'n allen sta je sterker dan alleen, samen een brief opstellen dus.

Kut man!!!! Zelf rij ik daar ook regelmatig. Iemand noemde het al eerder, maar mischien kun je idd nog naar de rechtswinkel.

Zwaar klote, misschien ben je lid van de ANWB misschien kunnen zij een rol van betekenis spelen. De ANWB heeft ook juristen rondlopen en als je lid bent zijn zij ook wel behulpzaam is mijn ervaring.

het is al geopperd hier, maar vraag onder de andere "slachtoffers" of er nog mensen zijn zonder rechtsbijstand.

Samen sta je sterker dan in je uppie!

Misschien een idee om hulp van de mag in te roepen?

ik heb geen gegevens van de andere gedupeerden
de politie heeft wel een rapport gemaakt waarin staat dat het een gevaarlijke situatie was
ze hebben ook foto's gemaakt van de situatie
ik moet de desbetreffende agent morgen opbellen om het rapport en de foto's op te vragen
ik heb vandaag ook het bergingsbedrijf opgebeld dat ze m'n motor gewoon naar mijn huis moeten brengen dan kan ik meteen foto's maken van de schade en zal ik ze hierzo posten

Misschien heb ik iets gemist, maar als je motor all risks ( casco ) is verzekerd heb je helemaal geen rechtsbijstand nodig. Ben je alleen wa verzekerd dan????? Als wel all risks bent zal je verzekeraar jou de schade minus een eventueel eigen risico betalen. Omdat verzekeraar graag een beetje rendement hebben proberen ze natuurlijk de schadepenningen te verhalen op de wegbeheerder. Al lijkt mij in dit geval dat je niet de wegbeheerder aansprakelijk stelt maar degene die er aan het werk was. Als jij namelijk de wegbeheerder aanspreekt zal die proberen je naar de feitelijke veroorzaker door te sturen. Gemeenten hebben namelijk de onhebbelijke gewoonte te proberen onder aansprakelijkheid uit te willen komen. Ik hoop dat je zelf ook foto's hebt gemaakt en dat de agent je een kopie van het rapport wil verstrekken. Lukt dit niet dan kan ik wel eens kijken of ik het kan opvragen voor je bij de St PV. Particulieren kunnen dit namelijk niet al te makkelijk en moeten betalen.
Post hier de ontwikkelingen als je wilt want ik ben wel benieuwd.

By the way..............succes met herstel van jou en de bike.

P.S. een aansprakelijkstelling tikken wil ik best en er lopen hier verder volgens mij genoeg rond met juridische achtergrond die kunnen helpen en dit ook willen hoop ik.

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde meegemaakt met het ongeluk van Alienna29. Tegenpartij was fout, politierapport enz..

Zegt de verzekering doodleuk, wij doen nix. Je hebt geen schade veroorzaakt aan een andere partij. Dus hoeven wij niks te doen. Je bent alleen WA verzekerd.
Zie zelf maar hoe je de schade gaat verhalen...

Ik ontplof op dat moment, betaal toch zeker niet voor jan l..
Maar zij zeiden dat dit normaal was. Verzekering gelijk maar opgezegd. Vonden ze raar.

Het geluk wat ik had was dat mijn rechtbijstand ook gold voor Alienna29, omdat ze bij mij inwonende was.
Dus kwam alles toch nog goed.

dit kan je makkelijk zelf oplossen, brief schrijven, zorgen dat je weet wie je verhaal in behandeling neemt en deze iedere week bellen, helemaal mbv de verklaring van de agent moet dit snel opgelost zijn....

Terug
Bovenaan Onderaan