ook ik ben onderuit gegaan :(

Misschien heb ik iets gemist, maar als je motor all risks ( casco ) is verzekerd heb je helemaal geen rechtsbijstand nodig. Ben je alleen wa verzekerd dan????? Als wel all risks bent zal je verzekeraar jou de schade minus een eventueel eigen risico betalen. Omdat verzekeraar graag een beetje rendement hebben proberen ze natuurlijk de schadepenningen te verhalen op de wegbeheerder. Al lijkt mij in dit geval dat je niet de wegbeheerder aansprakelijk stelt maar degene die er aan het werk was. Als jij namelijk de wegbeheerder aanspreekt zal die proberen je naar de feitelijke veroorzaker door te sturen. Gemeenten hebben namelijk de onhebbelijke gewoonte te proberen onder aansprakelijkheid uit te willen komen. Ik hoop dat je zelf ook foto's hebt gemaakt en dat de agent je een kopie van het rapport wil verstrekken. Lukt dit niet dan kan ik wel eens kijken of ik het kan opvragen voor je bij de St PV. Particulieren kunnen dit namelijk niet al te makkelijk en moeten betalen.
Post hier de ontwikkelingen als je wilt want ik ben wel benieuwd.

By the way..............succes met herstel van jou en de bike.

P.S. een aansprakelijkstelling tikken wil ik best en er lopen hier verder volgens mij genoeg rond met juridische achtergrond die kunnen helpen en dit ook willen hoop ik.

En je no claim dan? Ik zou het eerst via gemeente proberen te spelen. Je kunt ook altijd nog naar de rechtswinkel gaan voor juridisch advies. Sterkte met die shit
 
Ben je ANWB-lid?
Zij kunnen je adviseren en hebben een juridische ledenservice.

Correspondentie naar gemeente etc. zou ik aangetekende doen, met bewijs van ontvangst, voor de securiteit......

Succes met het verhalen van de schade!!!
 
het is mooi dat er iedergeval foto's van de situatie zijn gemaakt, heb je iedergeval een bewijs dat je iets kan aantonen, tis wel klote dat je idd geen rechtbijstandsverzekering erbij hebt..

succes en sterkte met afhandeling
 
En je no claim dan? Ik zou het eerst via gemeente proberen te spelen. Je kunt ook altijd nog naar de rechtswinkel gaan voor juridisch advies. Sterkte met die shit

Als hij alleen wa verzekerd is kost dit geen no-claim omdat er geen schade aan derden is ontstaan waarvoor Tjang aansprakelijk is. Als hij casco verzekerd is kost het alleen no claim als de verzekeraar een casco-betaling heeft gedaan en blijkt dat de schade niet kan worden verhaald. De verzekeraar moet dan wel eerst proberen te verhalen of aangeven waarom er niet kan worden verhaald. Dat is ( nog ) niet gebeurd dus..........
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde meegemaakt met het ongeluk van Alienna29. Tegenpartij was fout, politierapport enz..

Zegt de verzekering doodleuk, wij doen nix. Je hebt geen schade veroorzaakt aan een andere partij. Dus hoeven wij niks te doen. Je bent alleen WA verzekerd.
Zie zelf maar hoe je de schade gaat verhalen...

Als je een wa-dekking hebt, ben je verzekerd voor aansprakelijkheid. Dat is dus de aansprakelijkheid van jou richting een derde/benadeelde. Als jij geen schuld hebt en dus niet aansprakelijk bent heeft je verzekeraar geen taak. Dat is dus geen naaierij van de verzekeraar, maar een gebrek aan advies toen jij de verzekering afsloot. Jij hebt direct je verzekering opgezegd :? en toen ......... onverzekerd rondgereden ? Een wa verzekering is verplicht in Nederland hoor.
 
Ik lees het nu pas. Klote zeg :( .
Ik wens je alle gedult en sterkte toe met het afhandelen van deze ellende '( . Ik kan je dr helaas niet mee helpen omdat ik er (gelukkig) geen ervaring mee heb
 
Als je een wa-dekking hebt, ben je verzekerd voor aansprakelijkheid. Dat is dus de aansprakelijkheid van jou richting een derde/benadeelde. Als jij geen schuld hebt en dus niet aansprakelijk bent heeft je verzekeraar geen taak. Dat is dus geen naaierij van de verzekeraar, maar een gebrek aan advies toen jij de verzekering afsloot. Jij hebt direct je verzekering opgezegd :? en toen ......... onverzekerd rondgereden ? Een wa verzekering is verplicht in Nederland hoor.
Bij wie moet je dan zijn? Je hebt toch JUIST een verzekering tegen dit soort kutgeintjes?

Aan de andere kant vraag ik me al langer af waarom je een verzekering zou nemen. Je betaald zakken vol geld, en als het puntje bij het paaltje komt ben of niet verzekerd in dit ene specifieke geval B| of je gaat er zo hard op achteruit qua bonus/malus dat je net zo goed je schade zelf kunt betalen.
Nou heb ik nog nooit iemand het ziekenhuis in gereden of zo, ik kan me wel voorstellen dat je er dan blij mee bent, maar als je dit soort gezeik altijd hoort... ;(
 
tis ook wat krijg ik het nummer van die agent loop ik de hele dag te bellen naar dat nummer word er gewoon niet opgenomen :(
ik durf te wedden dat ie dat rapport nog niet af heeft |(
als dat rapport al een wachttijd heeft en dan ook nog een wachttijd bij de gemeente word dit een 25 jaren plan
 
Meestal geven ze een betrokkene geen rapport of registratieset mee, dus je bent al spekkoper als je het meekrijgt. Op vraag via de verzekeraar duurt meestal iets van 4 weken, als het tenminste een beetje vlot door de betreffende agent naar de stichting processen verbaal wordt gestuurd :( Er dus zeker achteraan blijven zitten. Ben je nou all risks verzekerd of niet? Blijkt niet duidelijk uit je voorgaande posts :?
 
Bij wie moet je dan zijn? Je hebt toch JUIST een verzekering tegen dit soort kutgeintjes?
Heb jij uberhaupt wel een idee wat een WA-verzekering inhoudt?
De schade die _jij_ toebrengt aan anderen wordt betaald. Niet meer, niet minder.
Aan de andere kant vraag ik me al langer af waarom je een verzekering zou nemen. Je betaald zakken vol geld, en als het puntje bij het paaltje komt ben of niet verzekerd in dit ene specifieke geval B| of je gaat er zo hard op achteruit qua bonus/malus dat je net zo goed je schade zelf kunt betalen.
??? Als je alleen WA-verzekerd bent zul je hoe dan ook zelf je schade moeten betalen, tenzij je (de verzekering van) iemand anders kunt aanspreken.
 
Ik rijd ook elke dag daar langs en vind het ook een belachelijke situatie.
Volgens mij hebben ze ondertussen die doorgang afgesloten en kan daar niemand meer langs.
Maar of ze dat om de onveilige situatie hebben gedaan of dat ze aan het asfalteren zijn kon ik niet zien.
Maar sterkte met de gemeente en ook voor die andere motorrijders ,volgens mij komt alles wel weer goed.
Belangrijkste is dat er geen letsel is.
 
de desbetreffende agent heeft mij vanavond opgebeld
dus ik leg de situatie uit en dat ik dat rapport nodig heb
die wordt dus naar mij opgestuurd
dus ik vraag of hij ook de foto's kan opsturen
zegt ie dat ie tegen z'n collega heeft gezegt dat ze niet nodig waren dus heeft ie ze gewist |(
maar ik mag wel zijn naam opgeven als getuige van de situatie
dus moet ik nou op dat rapport wachten dan kan ik een brief naar de gemeente sturen
 
Heb jij uberhaupt wel een idee wat een WA-verzekering inhoudt?
De schade die _jij_ toebrengt aan anderen wordt betaald. Niet meer, niet minder.??? Als je alleen WA-verzekerd bent zul je hoe dan ook zelf je schade moeten betalen, tenzij je (de verzekering van) iemand anders kunt aanspreken.

maar de gemeente is toch ook verzekert ???
dus kunnen ze die toch aanspreken
 
gemeentes zijn voor dit soort aansprakelijkheden ook gewoon verzekerd idd.... maar schrijf gewoon zelf even een briefje, sta je er tenminste ook dichterbij en kan je er wat druk achter houden

met de naam van de agent en zijn rapportje erbij sta je meer dan sterk genoeg
 
nou hier zijn de foto's
full
 
Ahh, nee he Tjang!! :( Dat ziet er flink k*t uit zeg.
Naja die leijers maar ff een brief schrijven oid, ken je trouwes nie kijken hoe die andere motorrijders ermee omgaan of dat je misschien met elkaar en elkaars verzekering 1 gezamelijke brief/rapport kan schrijven :?

Suc6 man!
 
Grappig eigenlijk dat 'recht' geld kost. Als je niet betaald is de kans op een rechtvaardige beoordeling van het gebeurde dus kleiner.
Hoezo rechtvaardig?

Nou kut voor je hoor.
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan