Ook ik heb klinkers van dichtbij gezien..

Klote verhaal man, verkeerstechnisch trek je aan het kortste eind, jammer dat er geen getuigen zijn dan had je misschien nog een kans gehad.

Voor het verlijmen van PA kuipdelen kan ik je wel aan een tweecomponenten lijm helpen. Een vriend van mij lijmde er autobumpers mee. Zelf heb ik er mijn kuipdelen mee gelijmd en helemaal top. Er waren twee ophangpunten van de kuip afgescheurt, ik heb ze gelijmd en het zit al een jaar zonder problemen vast.
Zijn geen goedkope tubes iets van €50,- ofzo, maar daar kan je dan ook een komplete kuippuzzle van 5000 stukjes mee in elkaar lijmen.
Mocht je kuip van ABS zijn kan je elke op de hoek van de straat verkrijgbare smeltlijm gebruiken. Suc6 met de zaak.
 
Euh, iemand inhalen die zijn richtingaanwijzer aan heeft staan is wel okay :?
ff haar quoten:
Toen ik in Baarle-Nassau was, moest ik op een gegeven moment draaien op de weg omdat ik de verkeerde kant op ging. Spiegelen, nogmaals spiegelen, nogmaals spiegelen, geen verkeer meer. Dode hoek, geen verkeer. Knipperlicht uit, nog even gauw spiegelen en dode hoek, niks. En net als ik de motor wil keren word ik linksvoor geraakt door een scooter. Scooter op de grond, scootergastje op de grond, motor op de grond ik op de grond.
ik snap zoiezo niet dat je je knippers uit zette hoor, maar je kunt natuurlijk ook niet altijd alles goed doen (was dat wel zo dan zouden we toch een rare wereld krijgen)
 
Klote man! Helaas is kijken niet altijd hetzelfde als zien. :(
Dat schijnt te maken te hebben met de werking van de ogen en de hersenen. Als er ook auto's rijden, zie je een scooter sneller over het hoofd.

Ik weet natuurlijk niet of iets vergelijkbaars in jouw geval ook gebeurd is..... In ieder geval succes met de afwikkeling!

Zou best eens kunnen....

Tering he, jij kijkt niet goed en dan is die scooter rijder schuldig?

Ho es even!
Ik heb nooit gezegd dat de scooterrijder schuldig is. Ik quote mezelf even:

We zullen wel zien. Theoretisch ben ik schuldig, want ik was bezig met een bijzondere verrichting.

..

Tsja, dat blijft dan ook knagen. Heb ik hem gemist? Lijkt me sterk; ik heb wel alle auto's gezien, alle fietsers, en die heb ik allemaal braaf voor laten gaan.
Maar waar in godsnaam kwam dan die scooter vandaan?

..

Als ik zo naar de schade kijk, dan is die scooterrijder van iets opzij gekomen, of ik had de motor toch al ingekanteld.

Ik begin juist niet te janken dat een pleepotbestuurder me geraakt heeft en oggut wat ben ik zielig.

En nee, ik rij zeker niet heiliger als de paus, maar iemand de schuld geven van jouw fout klopt gewoon niet!!!

Dat doe ik ook niet. Maar ergens klopt er iets niet; mijn motor lag nog gewoon evenwijdig aan de wegas, en ik heb 'm 90 graden moeten steken om 'm op de stoep te krijgen. Als ik al bezig was met de BV, dan zou ik toch ergens verder op de weg moeten liggen lijkt me.

't is raar dat je juist het moment vlak voor de knal niet meer precies kunt herinneren. En nee, ik heb geen tik op m'n hoofd gekregen; mijn helm heeft de grond niet geraakt.

Er lastig verhaal, maar ik ben toch bang dat jij aan het korste eind gaat trekken en waarschijnlijk nog een brief thuis krijgt, dat jij verantwoordelijk wordt gehouden voor de schade aan de scooter...

Vast wel. Of niet; daarvoor ben ik verzekerd. En ik vind eigenlijk dat de verzekeringen het maar lekker onderling uit moeten vechten.

Beide verzekeringen krijgen van mij een kopietje van het schadeformulier en een begeleidend briefje met daarin de namen en district van de agenten die de processen-verbaal opgemaakt hebben en het vriendelijke verzoek om mij op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.

Zijn geen goedkope tubes iets van €50,- ofzo, maar daar kan je dan ook een komplete kuippuzzle van 5000 stukjes mee in elkaar lijmen.
Mocht je kuip van ABS zijn kan je elke op de hoek van de straat verkrijgbare smeltlijm gebruiken. Suc6 met de zaak.

Ik moet BikeFreak nog mailen over dat adresje, en ik wacht even af wat de verzekering gaat doen. Wie weet heb ik toch ergens wat geluk (even in het midden gelaten of dat dan al of niet correct zou zijn). Maar anders is dat wel een goede optie ja. Hoewel een glasmatje met wat polyester erachter misschien nog wel beter is.

Hoe kom je erachter of je kuip van ABS is of niet? 't is best degelijk spul in ieder geval.

ik snap zoiezo niet dat je je knippers uit zette hoor, maar je kunt natuurlijk ook niet altijd alles goed doen (was dat wel zo dan zouden we toch een rare wereld krijgen)

Ik bedoelde eigenlijk 'knipperlicht aan'. Dat 'knipperlicht uit' was meer in de zin van 'hand uitsteken', maar dan op z'n motors.
Als je die zin in de contect van het verhaal leest, dan snap je hopelijk wel dat ik het knipperlicht AAN zette ipv UIT. Want waarom zou ik een knipperlicht uit willen zetten als ik wil gaan draaien?
 
Vast wel. Of niet; daarvoor ben ik verzekerd. En ik vind eigenlijk dat de verzekeringen het maar lekker onderling uit moeten vechten.

Beide verzekeringen krijgen van mij een kopietje van het schadeformulier en een begeleidend briefje met daarin de namen en district van de agenten die de processen-verbaal opgemaakt hebben en het vriendelijke verzoek om mij op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.

Het zal ook zeker via de verzekering gaan en ik denk dat beide verzekeringen en zoveel mogelijk aan zullen doen om niet te hoeven betalen. Maar als jij schuldig bent, krijg je niks vergoed (tenzij je all-risk verzekerd bent)... dat is wat ik bedoelde met "aan het kortste eind trekken"...

Denk dat het laatste verzoek uiteindelijk erop neer zal komen dat jij iedere maand maar ff moet bellen...heb er inmiddels ervaring mee, was wel via rechtbijstand, maar het heeft mij 6 maanden gekost voordat ik mijn schade vergoed had...nou ja, vergoed :( totaal los zeg maar...
 
Het zal ook zeker via de verzekering gaan en ik denk dat beide verzekeringen en zoveel mogelijk aan zullen doen om niet te hoeven betalen. Maar als jij schuldig bent, krijg je niks vergoed (tenzij je all-risk verzekerd bent)... dat is wat ik bedoelde met "aan het kortste eind trekken"...

Tsja, daar koos ik zelf voor toen ik de motor niet allrisk verzekerde. Ik heb er nog niet echt spijt van hoor, want van het prijsverschil kan ik heel wat repareren.

Denk dat het laatste verzoek uiteindelijk erop neer zal komen dat jij iedere maand maar ff moet bellen...heb er inmiddels ervaring mee, was wel via rechtbijstand, maar het heeft mij 6 maanden gekost voordat ik mijn schade vergoed had...nou ja, vergoed :( totaal los zeg maar...

Daar zal het wel op neerkomen. Valt me trouwens wel op dat het verdomd moeilijk is om de juiste persoon aan de lijn te krijgen bij die verzekeringen. De Europeesche maakte het helemaal bont; ik ben maar liefst 7 keer doorverbonden.
 
Nee,daar stonden wel een stel motoren op dat pleintje (altijd eigenlijk wel)
maar wij niet.

We waren ook nogal vroeg,half twaalf denk ik :?

's middags is 't daar helemaal niet om door te komen,zo druk!

In ieder geval succes met het opknappen van je ZZR!
 
Inderdaad...de kosten wegen vaak niet op tegen het risico schade te rijden door eigen schuld...

En je aan het lijntje houden zijn ze vaak erg goed in |( ...maar 1 tip! bel vaak en zeur...dan schiet het tenminste op...je betaald er genoeg voor!
 
Zou best eens kunnen....Ho es even!
Ik heb nooit gezegd dat de scooterrijder schuldig is. Ik quote mezelf even:
nou in de eerste regel beweer je de klinkers van dichtbij te hebben gezien door de schuld van een scooter :? en hier achter staat nog een boos gezichtje dus dat vind ik wel redelijk duidelijk een beschuldiging. Maar dat zal wel aan de interpetatie ervan hebben gelegen mijner zijds. Dat doe ik ook niet. Maar ergens klopt er iets niet; mijn motor lag nog gewoon evenwijdig aan de wegas, en ik heb 'm 90 graden moeten steken om 'm op de stoep te krijgen. Als ik al bezig was met de BV, dan zou ik toch ergens verder op de weg moeten liggen lijkt me.

ik vrees dat ik je niet helemaal snap, tekeningentje?? Als ik het bergijp lag jouw motor recht met de weg-as terwijl jij dacht dat ie schever had moeten liggen omdat je schuin stond (had gestaan) als je met je draaien bezig was. Maar hij is denk ik recht komen te liggen door de klap van die scooter er tegen aan?
Correct me if i'am wrong :)



Ik bedoelde eigenlijk 'knipperlicht aan'. Dat 'knipperlicht uit' was meer in de zin van 'hand uitsteken', maar dan op z'n motors.
Als je die zin in de contect van het verhaal leest, dan snap je hopelijk wel dat ik het knipperlicht AAN zette ipv UIT. Want waarom zou ik een knipperlicht uit willen zetten als ik wil gaan draaien?
dat vatte ik dan niet helemaal, mijn fout 8-) (gebruik dan ook de correcte woorden :X ;)
 
Dus de scooter is een l*l.
Jij kijkt niet goed en draait de weg op. Jammer jou schuld.
Volgens jou tekening zijn er geen zijwegen, dus de scooter kan alleen van achteren komen. Dat hij jou schuin geraakt heeft kan wel komen doordat hij nog geprobeerd heeft uit te wijken of slippend te remmen.
Ik denk dat je gewoon schuldig bent. Of het nu een scoorer was of een SM.
Als je je richtingaanwijzer uit had en je staat uiterst rechts had hij ook kunnen denken dat je weer weg wilde rijden. Immers als je afdraaien wil ga je voorsorteren. Volgens mij heb je gewoon niet goed gekeken. Dus dokken. Als ik die scooter of de Sm was probeerde ik mijn schade in ieder geval op jou te verhalen. Hij reed je namelijk niet van achteren aan maar was er al bijna langs.
Blijft wel een moeilijk geval.
 
nou in de eerste regel beweer je de klinkers van dichtbij te hebben gezien door de schuld van een scooter en hier achter staat nog een boos gezichtje dus dat vind ik wel redelijk duidelijk een beschuldiging. Maar dat zal wel aan de interpetatie ervan hebben gelegen mijner zijds.

Vind ik wel. Ik schreef: 'Dankzij een scooter :( '. Daarmee bedoelde ik dat er een scooter in het spel was. En die ' :( ' geeft aan dat ik knap baalde. '( ' was misshcien beter op zijn plaats geweest.

Maargoed, ik zal in het vervolg wat duidelijker beschrijven wat ik bedoel. :)

ik vrees dat ik je niet helemaal snap, tekeningentje?? Als ik het bergijp lag jouw motor recht met de weg-as terwijl jij dacht dat ie schever had moeten liggen omdat je schuin stond (had gestaan) als je met je draaien bezig was. Maar hij is denk ik recht komen te liggen door de klap van die scooter er tegen aan?
Correct me if i'am wrong

200 kilo motor van richting veranderen en dan alleen een paar scheurtjes in de kuip en een verbrijzeld ruitje? 't is niet onmogelijk, dat geef ik toe.

dat vatte ik dan niet helemaal, mijn fout (gebruik dan ook de correcte woorden

Okee, zal ik doen. 't is hier in de buurt vrij normaal om te zeggen 'op die rotonde zet ook geen kip zijn knipperlicht uit!' Tsja..

Dus de scooter is een l*l.
Jij kijkt niet goed en draait de weg op. Jammer jou schuld.
Volgens jou tekening zijn er geen zijwegen, dus de scooter kan alleen van achteren komen.

Ze waren er wel, zijwegen. Eentje naar links zo'n 30 meter terug, eentje naar rechts een meter of 5 verder.

Dat hij jou schuin geraakt heeft kan wel komen doordat hij nog geprobeerd heeft uit te wijken of slippend te remmen.
Ik denk dat je gewoon schuldig bent. Of het nu een scoorer was of een SM.

Waar komt die SM nu weer vandaan?
En dat ik schuldig ben: ik heb nooit gezegd dat ik dat niet ben. Ik zeg alleen dat ik het vreemd vind dat ik goed in m'n spiegels kijk, goed de dode hoek inkijk, geen scooter zie, en een fractie van een seconde later zit-ie tegen me aan.

Als je je richtingaanwijzer uit had en je staat uiterst rechts had hij ook kunnen denken dat je weer weg wilde rijden. Immers als je afdraaien wil ga je voorsorteren.

Ja, inderdaad. En dan had-ie dat nog goed gezien ook nog.
 
Met die Sm bedoelde ik dat het dan een collega motorrijder geweest was en dan waarschijnlijk geen l*l. Nu was het een scooter en dus bij voorbaat een eikel.
In de spiegel is een SM en een scooter ongeveer even groot. Vandaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan