Ook ik heb klinkers van dichtbij gezien..

DaBit

MF veteraan
8 apr 2004
1.151
0
Oss
Dankzij een scooter... :(

Vandaag een stukje lekker rijden. Ik was al op weg naar de Lekdijk. 4 kilometer voor Amerongen belde een vriend van me; of ik zin had om mee te gaan naar Baarle-Nassau, om daar met 2 jeeps een ponykamp-route uit te zetten. Lekker offroad raggen. Daar had ik wel zin in, maar ik was te ver van huis af. Afgeproken dat ik zelf naar Baarle-Nassau zou rijden, en ze daar zou ontmoeten.

Toen ik in Baarle-Nassau was, moest ik op een gegeven moment draaien op de weg omdat ik de verkeerde kant op ging. Spiegelen, nogmaals spiegelen, nogmaals spiegelen, geen verkeer meer. Dode hoek, geen verkeer. Knipperlicht uit, nog even gauw spiegelen en dode hoek, niks. En net als ik de motor wil keren word ik linksvoor geraakt door een scooter. Scooter op de grond, scootergastje op de grond, motor op de grond, ik op de grond.

Gauw de boel van straat af gehaald en de schade bekeken. Letsel: scootergastje had z'n hand openliggen, ik had geen letsel.
Schade aan de scooter: kappen kapot.
Mijn schade: windscherm aan diggelen, 3 scheuren in de voorkuip waar hij me geraakt heeft, en de binnenkuip gescheurd. Nog een paar krasjes op het motordeksel, knipperlicht en reflector. Ik ben blij dat ik een Amerikaan heb met reflector aan de zijkant; deze heeft verdere kuipschade en afgebroken versnellingspookjes enzo voorkomen.

Volgens het scootergastje kwam hij van achteren. Da's vrijwel onmogelijk; dan had ik 'm wel MOETEN zien. Of hij heeft gruwelijk hard gereden, of hij is gewoon ergens uit komen schieten, en kwam er te laat achter dat er een motor in de weg stond. Niet onwaarschijnlijk; z'n vriendjes crossten overal dwars doorheen. Daarbij kwam dat geen voorbijganger kon herinneren dat er een scooter langs gekomen was. Nouja, vanaf de andere kant onthou je zoiets ook niet.

Politie erbij gehaald, proces verbaal op laten maken, schadeformulier ingevuld. Agent kende de bestuurder van de scooter al ('had je nu dit keer wel je helm op?').

We zullen wel zien. Theoretisch ben ik schuldig, want ik was bezig met een bijzondere verrichting. Als de verzekering van de scootermeneer niet uitkeert dan moet ik maar iemand zoeken die de voorkuip iets kan fatsoeneren en een nieuw ruitje kopen. Zelf ben ik niet allrisk verzekerd....

Met een ding heb ik trouwens ook wel geluk gehad: het is ongeveer 5 meter voor de Nederlandse-Belgische grens gebeurd....

Foto's van de gewonde motor zet ik er nog wel bij...
 
Laatst bewerkt:
Mooi klote man :( , gelukkig heb je zelf niets.

Succes met de reparaties
 
alleen zn hand open?ik zou met mn carbonhandschoenen zn kop ook een beetje open leggen. klootzakjes met die opgefokte pleepotten.
lees iets te veel van die scooter-motorklappers,waarbij wij meestal aan het kortste eindje trekken.
veel succes met je reparaties
 
Kl :( te scootahgastjes...

Succes er mee. Behoren die klootzakjes eigenlijk ook tot "zwakke" verkeersdeelnemers?
 
vlak bij amerongen, zei je . misschien ken ik je wel ik woon in elst?

maar kut dat je gevallen bent.
 
Ik snap er niks van . Je schrijft dat je linksvoor geraakt werd, voordat je motor wil gaan keren :? Dan moet hij je toch schuin van links achter komen, wil je hem niet gezien hebben. Kan je de situatie eens tekenen :? Dat maakt altijd een hoop meer duidelijk.

Ieder geval succes met opknappen.
 
Ik zal morgen wel een plaatje tekenen. Nu ga ik lekker een biertje pakken, voor de buis hangen, en naar bed.

Maar schuin van achteren lijkt me ook het meest logische. Als-ie recht van achteren was gekomen, had hij me niet linksvoor geraakt.
 
Als je zo goed oplet en alsnog wordt geraakt door een ongeleid projectiel dan is er ook wel wat mis met jou denk ik hoor :z Maar goed, ik weet niet wat er precies is gebeurd. Het blijft natuurlijk klote :(
 
Wie heeft er nou nog nooit een domme actie of ongeval gezien, veroorzaakt door een gozer op een scooter?!?!

Ik genoeg!

Zonde man :(
 
He Dabit,

Das klote. Heb je een opknapadresje nodig in Oss/Berghem dan mail me maar.
Vriend van me heeft eens schade gehad en was zeer tevreden over het herstel van wat kuipwerk e.d. bij dit adresje.

Succes ermee,

Marcel
 
alleen zn hand open?ik zou met mn carbonhandschoenen zn kop ook een beetje open leggen. klootzakjes met die opgefokte pleepotten.
lees iets te veel van die scooter-motorklappers,waarbij wij meestal aan het kortste eindje trekken.
veel succes met je reparaties

Toen ik m'n handschoenen ging kopen en zag dat er carbon bovenop zat MOEST ik die gewoon hebben voor dit soort gevallen :)
 
gewoon vragen of zn brommer geodgekeurd is en offie wel 45 reed zo niet dan vervalt zijn verzekering issie ''illigaal'' en kan hij of het nou wel of niet zijn fout was drvoor opdraaien (en neej ik wil de scooter rijders niet beledegen maar zoals jij het beschrijft wast gewoon zo'n asso scootah gast...
 
De fotootjes:

De kuip. Slecht te zien, maar er ontbreekt wat en er zitten wat scheuren in.
schade_kuip.jpg


't rare is: op de spiegel is er werkelijk niet een krasje bijgekomen....

Mijn ruitje:
schade_ruitje.jpg


En een heel groffe situatieschets. Die maak ik wel een betere, maar met een touchpad kun je niet tekenen...
schade_tekening.gif


Ik zat dus rechts op de weg, wilde draaien ('halve draai BV examen'), en reed 3-4km/u met slepende achterrem, wachtend op al het verkeer.

Voor zover ik weet was ik nog de draai aan het voorbereiden. Ik had namelijk net m'n knipper uitstaan, en die zet ik eerst aan voor ik ga sturen.

Maar eerlijk gezegd heb ik wel moeite om me exact dat moment te herinneren. Een fractie van een seconde later lag er namelijk een motor, een motorbestuurder, een scooter en een scootermannetje op de grond. En ervoor zorgen dat dat spul alemaal van de weg af komt en even kijken of de scooterbestuurder niet gewond is heeft toch prioriteit.

Als ik zo naar de schade kijk, dan is die scooterrijder van iets opzij gekomen, of ik had de motor toch al ingekanteld.

't zijn trouwens wel ballen gehakt daar in Baarle-Nassau. Echt geen kip kwam helpen of vragen of alles goed was. Moet je hier eens zoiets proberen; dan staan er in no-time 20 man rondomheen.

Mooi klote man :( , gelukkig heb je zelf niets.
Succes met de reparaties

Het eerste wat ik morgen doe is een paar 1.5mm gaatjes aan het einde van de scheuren boren. Dan scheurt het in ieder geval niet verder.

Hoe 'goed' ik het repareer hangt er vanaf of er geld van een verzekering komt of niet. Dat kuip-plastic kost heel wat per kilo....

Ik was allang blij dat ik gewoon normaal naar huis kon rijden.
Wel lekker rustig trouwens, zonder ruitje.

alleen zn hand open?ik zou met mn carbonhandschoenen zn kop ook een beetje open leggen. klootzakjes met die opgefokte pleepotten.
lees iets te veel van die scooter-motorklappers,waarbij wij meestal aan het kortste eindje trekken.
veel succes met je reparaties

Ach, daar schiet je ook niks mee op. Gewoon netjes en beleefd blijven.

vlak bij amerongen, zei je . misschien ken ik je wel ik woon in elst?
maar kut dat je gevallen bent.

Nope, ik woon in Oss. Da's uit de richting, maar die lekdijk is nu eenmaal zo leuk :P
En ik had er donderdag nieuwe bandjes op laten leggen, dus die moesten even uitgeprobeerd worden op een wat bochtiger weggetje dan die enkele A2->A59 en A2->N59.

Als je zo goed oplet en alsnog wordt geraakt door een ongeleid projectiel dan is er ook wel wat mis met jou denk ik hoor :z Maar goed, ik weet niet wat er precies is gebeurd. Het blijft natuurlijk klote :(

Tsja, dat blijft dan ook knagen. Heb ik hem gemist? Lijkt me sterk; ik heb wel alle auto's gezien, alle fietsers, en die heb ik allemaal braaf voor laten gaan.
Maar waar in godsnaam kwam dan die scooter vandaan?

He Dabit,

Das klote.

Kun je wel stellen. En die route naar de Lekdijk kun jij ook wel raden; die komt namelijk van jou af :)

Heb je een opknapadresje nodig in Oss/Berghem dan mail me maar.
Vriend van me heeft eens schade gehad en was zeer tevreden over het herstel van wat kuipwerk e.d. bij dit adresje.

Doe ik morgen. Ik wacht de verzekering even af. Besluiten die mannen dat ik schuldig ben, dan zal ik geen geld krijgen. En om er dan vele honderden euro's aan uit te gaan geven is zonde; zoveel is een stuk plastic me ook niet waard.

In dat geval zou iemand die kuipwerk kan lassen/lijmen de schade 'voldoende' moeten kunnen repareren. Volgens mij heb ook de ontbrekende stukjes nog.

Betaalt een verzekering wel, tsja, dan moet het ook goed in orde natuurlijk. Dat er een scheurtje in de kuip zit zal me persoonlijk een zorg zijn, maar de waarde van de motor daalt wel flink zo.

Als jouw mannetje beide kan, dan ben ik zeer geinteresseerd in dat adresje.

Windschermpje zou ik eventueel bij MDI kunnen halen. Die zitten ook in de buurt. Dan pak ik gelijk een wat hogere ivm de aankomende winterkou.

gewoon vragen of zn brommer geodgekeurd is en offie wel 45 reed zo niet dan vervalt zijn verzekering issie ''illigaal'' en kan hij of het nou wel of niet zijn fout was drvoor opdraaien

En da's nou precies waarom ik gruwelijk lang op de politie heb staan wachten ipv alleen maar een schadeformulier invullen. 45 reed het ding zeker niet; daarvoor zat er een te mooi uitlaatje op. En die Aprilia's willen wel als er een ander uitlaatje opzit.

De agent: 'tsja, het is moeilijk te bewijzen dat hij te hard gereden heeft'. Dat ding meenemen naar een rollenbank in Breda was een optie geweest, maar da's toch wel weer een heel gedoe. En met een kermis in de buurt, op zondag en geen letsel snap ik best dat de mankracht daarvoor niet aanwezig was.

(en neej ik wil de scooter rijders niet beledegen maar zoals jij het beschrijft wast gewoon zo'n asso scootah gast...

Ze waren daar lekker aan het rondraggen in ieder geval...
Vriend van 'm (die later aan kwam gezet) had een oude Solex. Dat zijn toch ook aparte dingen.
 
Laatst bewerkt:
klote man ;( ;(

ben je zelf zo voorzichtig en dan krijg je schade door een ander die niet uitkijkt.

Damn, en het zou helemaal zuur zijn als je dan ook nog zelf voor de kosten op moet draaien.

succes iig met de verzekering en met het herstellen van je motor.
 
Klote is da!!

Wij zijn gisteren ook in Baarle-nassau geweest,misschien ben ik je wel tegengekomen??

We waren met z'n 2-en, een groene ZX-6r en een Cbr 600 zo'n grijs,roze ('92)

Is het gebeurt daar bij die benzinepomp(en) net voor de grens??
 
klote man ;( ;(
ben je zelf zo voorzichtig en dan krijg je schade door een ander die niet uitkijkt.

Shit happens.

Weet je wat nu gisteren het het ergste was? Da's niet die plasticschade. Da's die vriendin van me die compleet over de rooie heen ging omdat ik een 'ongeluk' gehad had. 'k snap het best, maar ik zat er niet op te wachten.

Wij zijn gisteren ook in Baarle-nassau geweest,misschien ben ik je wel tegengekomen??

Zou kunnen. Hadden jullie je motoren op dat pleintje langs de Singel geparkeerd?
In dat geval moet je mijn ZZR wel hebben zien staan, want die stond namelijk naast een grijs-rose CBR.
 
Klote man! Helaas is kijken niet altijd hetzelfde als zien. :(
Dat schijnt te maken te hebben met de werking van de ogen en de hersenen. Als er ook auto's rijden, zie je een scooter sneller over het hoofd. Onderzoek heeft uitgewezen dat grote of anderszins opvallende objecten zodanig de aandacht kunnen "opeisen" dat andere kleinere (dus onopvallender) objecten simpelweg niet waargenomen worden. Vandaar dat motorrijders vaak over het hoofd gezien worden, zelfs als de andere bestuurder wel uit zijn ogen kijkt. :(

Ik weet natuurlijk niet of iets vergelijkbaars in jouw geval ook gebeurd is..... In ieder geval succes met de afwikkeling!
 
Tering he, jij kijkt niet goed en dan is die scooter rijder schuldig?
Gelul eerste klas, als jij te hard over de weg rijdt (en ga nou niet beweren dat je dat nooit doet) en er komt iemand van links die jouw niet ziet (ongeacht waardoor) rijdt jouw omver heb jij het zeker ook gevreten omdat jij te hard reed. Oh nee dan niet natuurlijk want hij keek niet goed :z en dan is het weer die automobilist die niet goed keek of er een motorrijder aankwam. En dat is dan natuurlijk ook de schuldige ondanks dat jij te hard reed. (ik moet natuurlijk wel mijn verhaal goed typen he, anders kunnen jullie ook niet reageren....sorry)

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik weet best dat95% v.d scootertjes zich niet aan de snelheid houden, maar jij was met een bijzondere verichting bezig dus het is volledig jouw fout (zo als ik het uit jouw verhaal bergijp). En nee, ik rij zeker niet heiliger als de paus, maar iemand de schuld geven van jouw fout klopt gewoon niet!!!

iig succes met de afhandeling van de schade :] . (en vat dit verhaal niet te persoonlijk op, ik kan er gewoon niet tegen als iemand schuldig is en we gaan maar collectief |( zeggen dat het komt door een ander)
 
Laatst bewerkt:
Als ik je schets zo zie dan moet ik zeggen dat ik het wel een beetje met masterVFR eens moet zijn...het lijkt er namelijk sterk op dat hij jou gewoon inhaalde en jij hem niet gezien hebt en toch bent gaan draaien...

De vraag, waarom jij hem niet gezien hebt, blijft natuurlijk moeilijk te beantwoorden, maar te hoge snelheid van de scooter is natuurlijk wel een mogelijke reden.

Er lastig verhaal, maar ik ben toch bang dat jij aan het korste eind gaat trekken en waarschijnlijk nog een brief thuis krijgt, dat jij verantwoordelijk wordt gehouden voor de schade aan de scooter...

Sucks behoorlijk dit!

Succes met de afhandeling...

(no offence)
 
Waarom staan er niet in elke dorp en stad een Scootah PERS klaar om die klote dingen op te ruimen !

Sterkte joh !!
 
Euh, iemand inhalen die zijn richtingaanwijzer aan heeft staan is wel okay :?

Nou wel in de zit dat de motorrijden al het andere verkeer voor moet laten gaan, ookal heb je je knipperlicht al aan staan...

Maar wellicht dat het verkeers inzicht van de scootergozert ver te zoeken is, maar daarom is hij wetterlijk waarschijnlijk niet de schuldige...
 
Terug
Bovenaan Onderaan