Ook ik heb m'n A-diploma behaald :)

Prijs is zeker schappelijk, maar afdingen kan altijd. Op marktplaats vragen ze er zeker meer voor.
Mooie kleurstelling ook, beter dan die witte.

Veel plezier met je rijbewijs!
 
Gefeliciteerd met je A en een Alp.
ga eens langs op de website van de transalpclub. Daar kun je alles vinden over de sterke en "zwakke" punten van de Alp.
tevens organiseert de Club sleuteldagen zodat je de motor nog beter leert kennen.

gr, Gert
 
Gefeliciteerd. Klinkt als een betrouwbare koop, dus als die voor jou lekker rijdt, dan zou ik het doen. Een eerste motor is altijd iets aparts, zelfs een Honda. })

Opbokken is vaak een kwestie van oefenen, maar het kan zijn dat het je net te veel kracht kost om de motor over het dode punt heen te tillen. Ik zou oefen met iemand erbij. Dat geeft enerzijds wat vertrouwen, en anderzijds kan die je misschien aanwijzingen geven, want je moet vooral goed op de bok gaan staan, zodat je gewicht zoveel mogelijk meehelpt.
Er zijn veel motorrijders, die de motor zelden of nooit op de bok zetten soms simpelweg omdat de motor geen bok heeft.
 
Mooi verhaal + gefeliciteerd !
Doorgaans plaats je eerst een foto van jezelf en daarna een motor, maar maakt niet uit !
Even over de alp, ik zou het niet doen ! Ik denk persoonlijk dat een R6 een stuk vriendelijker is.
Maar die raad ik iedereen aan dus let daar maar niet op.
Kleine voetnoot is dat ik ook altijd naar lessers zwaai, zie het als een stukje opleiding voor na het lessen en je een harley of beamer gaat rijden.
 
Gefeliciteerd met je A, veel veilig rijplezier en wat die Alp betreft; je kent de huidige eigenaar en de motor voelt goed, ik zou zeggen kopen voor een bedrag waar jullie beiden blij van worden!
:] :W
 
Allemaal hartelijk dank voor de enthousiaste reacties!

Vanmiddag proef gereden op een Bandit, via dealer. Ik moet zeggen: 't rijdt smooth! Maar ik vind 't prijsverschil (1800) te groot met de Transalp en om eerlijk te zijn: ik vond 't op de Transalp "echter" motor rijden. Ik moet t nu natuurlijk gaan leren, dat motorrijden, en dat lijkt mij beter op de Trans. Zojuist een bod van € 750 gedaan, dus ik vermoed dat we rond de 800/850 uit zullen gaan komen.

Maar, nu ben ik op zoek naar een koffer voor achterop. Op Marktplaats vind ik ze niet. Iemand een idee? Of iemand toevallig nog een passend exemplaar in de schuur liggen?

Groet,
Leintje.
 
Gefeliciteerd!!

Lijkt me een Givi Monokey grondplaat? zijn er zat te vinden op MP! (Kappa past ook op monokey)
Vergeet niet dat veel zijkoffers ook als topkoffer gebruikt kan worden.

En ja... Honda <3 <3 <3 <3

Veel veilige en leuke kilometers gewenst alvast :D
 
Ik heb ook sedert een drie-tal weken mijn A behaald, en het was ook in stukjes en brokjes.
Ik ben nl maar 156 cm lang of kort zo je wil. In Belgie is het zo dat je tot 1 mei als je je auto rijbewijs al langer dan twee jaar had, je na zes lesuren een voorlopig rijbewijs kreeg voor de motor. Ik reed voordien al met een 125 cctje, dus dat was niet meteen een probleem na 6 uur. Maar die zwaardere motors zijn gewoon allemaal te hoog voor mij, dus kocht ik me een sportster superlow, zowat het laagste dat er te krijgen is.
Maar het examen deed ik met de motor van de rijschool, wel verlaagd, maar niet echt comfortabel.
De manouvres gingen zonder probleem en dan de weg op. En toen kwam het hé : ik moest ergens parkeren. Dat lukt, ik stap af, ik stap weer op en klaaide gewoon met motor en al om, ik kon niet met de rechtervoet goed aan de grond.
Examen afgelopen. Op het examen centrum vroeg ik of met mijn eigen motor het wegexamen mocht afleggen, dat mocht.
Dus de week daarop, al zingend en lekker ontspannen op weg naar het centrum, papieren afgeven, eventjes wachten in het wachtzaaltje, en dan werd ik binnengeroepen : er was een probleempje, de motor had maar 39 kw, het moesten er 40 zijn, dat was enkele weken geleden veranderd van 35 naar40.
Maar ik kon de volgende dinsdag al terugkomen als ik dat kon regelen met de rijschool.
'Maar meneer, ik ga tegen dan geen 10 cm gegroeid zijn hé, het probleem blijft hetzelfde'
Nu ja, dinsdag dan toch maar terug, weer 170 euro voor de rijschool en de hoofdexaminator kwam in motorpak naar buiten.
Ik heb het meest belachelijke toertje gereden dat je je maar kunt inbeelden, mocht parkere langs een voetpadboord zodanig dat ik netjes met mijn 35 aan de grond kon en kreeg mijn A'tje mee naar huis.

Menselijkheid het bestaat nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan