oehTie
MF veteraan
das voor ut geval de chauffeur in kwestie meeleest
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Magoed, ik hoop dat je je centjes krijgt van de verzekering, maar ik vrees dat de busmaatschappij in deze gaat uitkeren aan de automobilist, en jou laat bengelen
Die doorgetrokken streep...uh, als de bus daar ook niet overheen mag, hoe komt ie er dan ooit op of af Daar mag de bus overheen... net zoals de bus over sommige verdrijvingsvlakken heen mag, en in sommige gevallen over vluchtstroken.
Zelf rijd ik gelukkig buiten de stad, maar ik weet van stadschauffeurs dat dit verhaal twee kanten heeft; weinig grote-stads-automobilisten schijnen op de hoogte van de bushaltevoorrangsregel binnen de bebouwde kom.
Ik krijg eigenlijk altijd netjes voorrang, gelukkig, want das ook nog zoiets; je moet ook nog op tijd rijden.... en ik geloof dat er in de omgeving Leiden veel stress-ritten zitten, allemaal veels te krap gepland.
Die doorgetrokken streep...Daar mag de bus overheen... net zoals de bus over sommige verdrijvingsvlakken heen mag, en in sommige gevallen over vluchtstroken.
want das ook nog zoiets; je moet ook nog op tijd rijden....
Ga daar maar niet van uit, want de bus heeft geen schade en is verzekering technische helemaal geen partij! De schade zal waarschijnlijk worden geregeld tussen de automobilist en de motorrijder, en die laatste trekt aan het kortste eind..
Neemt niet weg dat je kunt proberen om er een zaak van te maken. Maar vooralsnog staat de bus verzerkering technisch buiten dit gebeuren.
de auto die op de busstrook staat is de auto die ik heb aangereden en daarvoor in het gras staat de auto van me pa. daar houd de bushalte ook op. Het is een gewone halte, waar sowiso geen plek is voor 3 bussen!
Maar punt 1: Mag de middelste bus wel wegrijden? als er voor en achter hem een bus stilstaat.
Punt 2: omdat hij de veroorzaker is, is er een kans dat ik emt een rechtzaak geld mag vangen van veolia.
Punt 3: als de auto getuigt dat hij al te ver was bij de bus en daarom plots moest remmen, heb ik dan een kans bij de rechtbank?
motor is iig totalloss verklaart, volgende week een paar fototjes maken denk ik. staat nu bij motorcentrum rijen. ECHT EEN TOPZAAK! doen echt hun best voor mij, hebben ze overigens altijd al gedaan.
Ech wel het hele geval wordt veroorzaakt door de buspiloot, die néémt voorrang terwijl het niet kan... -->> veroorzaker aanrijding
En dat klinkt als een echte *** ..........Kijk, dat klinkt als een echte buschauffeur, 'ik ram hem er gewoon tussen want ik moet op tijd rijden'. Heb je er wel eens over nagedacht dat het grootste deel van de medeweggebruikers die je aan de kant rost met die grote koffer op wielen óók niet voor ze lol onderweg is.
Het feit dat je in de grootste auto mag rijden betekent dat je ook de meeste verantwoorlijkheid moet nemen, niet het meeste voorrang.
Jij bent zeker zeker ook buschauffeur?die busstrook houd ook ergens op hoor, bij een kruising bijvoorbeeld, of bij een zijweg.
als een bus eenmaal op een busstrook zit dan moet hij er volgens mij gewoon opblijven hoor, totdat hij af gaat draaien. maar inhalen oid mag hij niet.
en bussen die over verdrijvingsvlakken heen mogen? Niet in de steden waar ik ooit ben geweest iig.
Ik zie ook vaak genoeg stadsbussen in Utrecht in één keer vanuit de halte doorsteken naar de linkerbaan, terwijl er verkeer rijdt......
Voorrang hebben betekent inderdaad voorang krijgen end dat is iets anders dan gevaarlijk voorrang nemen
Als ik langs een bushalte rijd met een bus erop die mensen staat te laden/lossen (noemen we het maar FF), dan verwacht ik gewoon dattie hem ervoor smijt,
De auto voor mij passeerde als eerste de bus, en toen hij halverwege de 2e bus was (die erg onoverzichtelijk stond) begon deze ineens te rijden. Hij stak zn knipperlicht aan en begon meteen te rijden. De auto voor mij was al zo ver naast de bus dat hij schrok en een noodstop maakte. Op het moment dat ik zag dat de bus wilde gaan rijden zag ik nog niet dat de auto voor me zo abrupt stopte, waardoor ik met een gangetje van 20km/h vol tegen de auto voor me knalde die inmiddels stilstond.
Als je als buschauffeur je richtingaanwijzer aanzet en gaat wachten tot het verkeer stopt, dan sta je waarschijnlijk in een drukke omgeving de volgende dag nog bij de halte. Dat een chauffeur doorzet vind ik dus zeer te begrijpen.
Wat betreft doorsteken naar de linkerstrook (linkerbaan zou betekenen dat de bus gaat spookrijden) is toegestaan. Ook het verkeer op die linkerstrook moet de bus voorrang verlenen.