wart
MF veteraan
- 17 nov 2006
- 2.248
- 0
arrogant of speciaal voor dit topic"I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
arrogant of speciaal voor dit topic"I don't understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?"
Bussen zijn voor het plebs.arrogant of speciaal voor dit topic
Mee eens, maar er is een verschil tussen vragen, oftewel richtingaanwijzer aan en wachten tot iemand je voorlaat en voorrang nemen, dus er gewoon voor gooien.
Aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat een buschauffer graag de voorrang krijgt die hij hoort te krijgen.
Ontopic: de buschauffeur in kwestie zal de auto waar TS tegenaan gereden is óf nooit gezien hebben, of hij heeft 'm er heel erg asociaal voorgegooid.
Anders gezeg, er zijn hier 2 partijen fout.
De bus chauffeur. Waarom? Die neemt voorrang.
De motor rijder. Waarom? Die houdt geen afstand.
Ik ben blij dat ik niet hoef te tellen hoevaak jouw collegae zich niet aan deze regels houden. Zoals TS het verteld komt helaas veel vaker voor. Optrekken, ri-aanwijzer aan en gelijk de weg opdraaien is een normale handelswijze....iig voor de veolia-chauffeurs in Breda.net pas het topic gelezen..
ben niet te spreken over de "collega"buschauffeur..
de regels zijn... richtingaanwijzer aan.. deuren sluiten(halterem is dus nog in werking)
dan pas bus rustig op laten rijden...meestal hebben dan nog een auto of 3 kunnen passeren en heeft de rest gezien dat je de halte verlaat..
dat je als motorrijder achterop een stoppende auto bent geklapt is dus je eigen stomme
schuld.....iets met afstand bewaren enzo...
je kunt de buschauffeur aansprakelijk stellen maar dit haalt niks uit zolang de auto naast
de bus niet is geraakt...
wens de TS toch succes..
Vreemd dat ik hier niemand over hoorMisschien kun je ook schikken met de busmaatschappij? (via de rechtsbijstand)
das wel zo veilig*pleit voor lease-auto lanes*
het valt mij op dat er nog steeds tientallen mensen zijn die roepen dat de motorrijder fout is en dat de bus er niets mee te maken had..... Er van uitgaande dat TS niet liegt tegen ons: MENSEN DENK EEN NA, EEN BUS MAG NIET WEGRIJDEN ALS HIJ DAARDOOR ANDEREN IN GEVAAR BRENGT = ART 5.
Of de verzekering hem aansprakelijk kan stellen is een 2e. TS? al iets gehoord van je rechtsbijstand?
Maar hou aub ff op met melden dat de bus geen partij is. Hij heeft een noodstop veroorzaakt, welke vervolgens schade opleverde aan de auto en de motor. LEES: VERVOLGENS dus de schade is een secundair gevolg van het wegrijden van de bus. Maar het is dus wel een gevolg van, dus de bus had nooit weg mogen rijden.
Als je rechtsbijstand jou belangen dekt, maak je zeker een kans. Als de bus ook bij die maatschappij verzekerd was is dat al een stuk minden omdat de rechtshulp 2 tegengestelde partijen vertegenwoordigd. Maar laat hun het maar uitvechten.
het valt mij op dat er nog steeds tientallen mensen zijn die roepen dat de motorrijder fout is en dat de bus er niets mee te maken had..... Er van uitgaande dat TS niet liegt tegen ons: MENSEN DENK EEN NA, EEN BUS MAG NIET WEGRIJDEN ALS HIJ DAARDOOR ANDEREN IN GEVAAR BRENGT = ART 5.
Wij betalen om op de openbare weg te rijden, jij wordt ervoor betaald.dan moet je de automobilisten ook eens duidelijk maken dat we van's RIJKSWEGEN
rijtijden opgelegd krijgen die niet te doen zijn.
vertel de automobilisten eens dat een bus die aangeeft van de halte weg te willen rijden voorrang verleent dient te worden
maak de automobilisten dan een wijs dat een bus bezig is met werkzaamheden en niet
(zoals veel automobilisten) onderweg zijn naar nergens..
flikker eens op joh... dat gezeik over bussen gaat me nu een beetje de strot uithangen
als je lef hebt rij je eens een dagje mee met me als ik lijn 12 of 11 heb en met de 25 meter op pad ben...
dan zie je hoe automobilisten rekening houden met je (NOT)
als je als buschaufeur 1 seconde niet oplet, heb je een dooie op je geweten..
heel de dag zie je automobilisten, uit hen neus vreten, bellen, kaartlezen, ruzie maken met passagier, kussen met passagier, flikflooien met de hond die mee is, denken dat het nog wel kan en voorkruipen (zodoende jou dwingen tot een noodstop).
nee, motorrijders en automobilisten zijn eigenaar van de openbare weg en bussen en vrachtwagens rijden maar in de weg
Wij betalen om op de openbare weg te rijden, jij wordt ervoor betaald.
Buschauffeurs zijn bijna zo erg als vrachtwagenchauffeurs, ze rijden rond met een lomp ding en denken dat ze daardoor "recht" hebben om auto's van de weg te duwen, voetgangers overhoop te rijden (tik met de spiegel tegen mijn schouder en 2e keer heb ik serieus moeten springen toen een andere bus mij passeerde, en inderdaad ik liep toen op de toegewezen plaats voor een voetganger)
Over buschauffeurs heb je mij niets meer te vertellen.
dan moet je de automobilisten ook eens duidelijk maken dat we van's RIJKSWEGEN
rijtijden opgelegd krijgen die niet te doen zijn.
vertel de automobilisten eens dat een bus die aangeeft van de halte weg te willen rijden voorrang verleent dient te worden
maak de automobilisten dan een wijs dat een bus bezig is met werkzaamheden en niet
(zoals veel automobilisten) onderweg zijn naar nergens..
flikker eens op joh... dat gezeik over bussen gaat me nu een beetje de strot uithangen
als je lef hebt rij je eens een dagje mee met me als ik lijn 12 of 11 heb en met de 25 meter op pad ben...
dan zie je hoe automobilisten rekening houden met je (NOT)
als je als buschaufeur 1 seconde niet oplet, heb je een dooie op je geweten..
heel de dag zie je automobilisten, uit hen neus vreten, bellen, kaartlezen, ruzie maken met passagier, kussen met passagier, flikflooien met de hond die mee is, denken dat het nog wel kan en voorkruipen (zodoende jou dwingen tot een noodstop).
nee, motorrijders en automobilisten zijn eigenaar van de openbare weg en bussen en vrachtwagens rijden maar in de weg
voor de duidelijkheid, bus had nog geen voorrang verleent aan een auto!! bus voor mij ging als 3e de halte in. en de auto die voor me reed was de eerste auto die de bussen wilde passeren. ik stond stil op een kruispunt dus daardoor dicht op de voorganger gaan staan omdat er iemand wilde invoegen.
Maar de buschauffeur had nog op niemand moeten wachten of wat van dat gelul. hij wilde gewoon ff voor de menigte uit rijden. kwam een hele stoet aan idd want t was spits. maar dat geeft em geen recht hem er voor te gooien. als ik em zie heeft ie iig een probeem.
PS: omschrijving buschauffer, dikke kale oude man. jaar of 50. sjekkie in zn lelijke fatsige kutkop. krijg zin om een keer een baksteen voor de bus te gooien. kijken of hij dan nog kan remmen. had ie maar genoeg afstand moeten nemen.
kan me hier zo om opwinden. mensen die het "goed" vinden dat de chauffeur zo heeft gehandelt. als je het van iemand niet verwacht is het helaas een beroepschauffeur. hij zou beter moeten weten.
en over de afstand. IK WEET HET. ik zat idd achterop, dus aan dat soort opmerkingen heb ik geen fuck. het is alleen de vraag wat zijn mijn rechten in dit geval. Bedankt voor de mensen die een zinnig antwoord hebben kunnen geven. stel het zeer op prijs.
sorry voor de uitspatting
-In ieder geval lijkt het mij dat de buschauffeur nogal untouchable is omdat hij binnen de bebouwde kom voorrang heeft met invoegen na een busstop.
Voorrang moet je krijgen, niet nemen.
.