Yen
MF'er
Beste,
Na slechts 2 maanden men rijbewijs te hebben, ben ik vandaag voor het eerst gevallen met de motor.. Zat er ongetwijfeld aan te komen, maar toch baal ik ervan natuurlijk
Het is gebeurd op een 70km/u weg, ergens in de boerenbuiten.. gelukkig geen andere betrokkenen.
Ik kom aangereden op een verouderde weg tegen een 75-80 km/u ongeveer (heerlijk stuk van een kilometer of 2 lang rechtdoor langs de velden ) , en op een bepaald stuk gaat de verouderde weg over naar nieuw gelegd wegdek juist voor de bocht aan de woonwijk.
Begin stilletjes te remmen en wil beginnen met de bocht insturen.
In een oogwenk zie ik op een paar meter voor mij een zwarte hobbel , de overschot dus van het nieuwe wegdek waar het het oude overlapt.
Toen ging het allemaal opeens heel snel , ik vlieg over die hobbel en men stuurt draait zich helemaal naar links ( want ik was aan het insturen voor de linkse bocht) ..
De motor vliegt onder me uit en schuift een aantal meter verder, met mij erachter na.
Puur onder de adrenaline stond ik nog geen seconde later alweer recht en liep volle sprint naar de motor , stond ook weer in een wip recht..
Even laten bezinken, sigaretje roken, vriendin bellen, schade bekijken
- Flinke deuk in de tank dus aan de linkerzijde met lakschade ,
- voetsteun stond krom (inmiddel terug 90% recht) ,
- men voetkoppeling staat ook krom ( kan ik misschien nog rechter plooien? is ongeveer 5 cm naar binnen geplooid)
- Krassen op de pinkers, en koppelingshendel.. wonderbaarlijk zijn geen van deze afgebroken.. was nogtans een flinke klap
Ik ben zeer blij dat ik in volledige uitrustig rond reed. De harde knokkels op men handschoen zijn ongeveer voor de helft weggeschraapt , de tip van men linkerschoen is ook redelijk fel beschadigd (geschuurd ). Voor de rest een pijnlijke heup met wat schaafwondjes maar dat is het eigenlijk.. Ik schat dat ik toch gevallen ben tegen 60km/u ongeveer.
Hier de foto's van de tank , en het korte filmpje.
Ik had de camera beter op grondniveau gelegd, om de hoogte van het hobbeltje beter te laten zien. Niet echt super hoog , maar hoog genoeg om mij dus ten val te laten komen (mijn schrikreactie zal ongetwijfeld ook deel van mijn val zijn)
Die grote krassen op het wegdek is van mij, ben toch een aantal meters geschoven.
Morgen voormiddag/middag komt er een kennis langs , zeer grote sleutelaar aan allerlei motoren.. Die zal mij in ieder geval al het een en ander kunnen zeggen wat wel of niet mogelijk is.. Ben benieuwd.
Is zo een geval nog uit te deuken denken jullie? Of word dit een volledig nieuwe tank erop zetten? De embleempjes van Dragstar maakt me weinig uit , weet niet hoe moeilijk dit verkrijgbaar is of niet. Gaat em echt vooral om die deuk.
Na slechts 2 maanden men rijbewijs te hebben, ben ik vandaag voor het eerst gevallen met de motor.. Zat er ongetwijfeld aan te komen, maar toch baal ik ervan natuurlijk
Het is gebeurd op een 70km/u weg, ergens in de boerenbuiten.. gelukkig geen andere betrokkenen.
Ik kom aangereden op een verouderde weg tegen een 75-80 km/u ongeveer (heerlijk stuk van een kilometer of 2 lang rechtdoor langs de velden ) , en op een bepaald stuk gaat de verouderde weg over naar nieuw gelegd wegdek juist voor de bocht aan de woonwijk.
Begin stilletjes te remmen en wil beginnen met de bocht insturen.
In een oogwenk zie ik op een paar meter voor mij een zwarte hobbel , de overschot dus van het nieuwe wegdek waar het het oude overlapt.
Toen ging het allemaal opeens heel snel , ik vlieg over die hobbel en men stuurt draait zich helemaal naar links ( want ik was aan het insturen voor de linkse bocht) ..
De motor vliegt onder me uit en schuift een aantal meter verder, met mij erachter na.
Puur onder de adrenaline stond ik nog geen seconde later alweer recht en liep volle sprint naar de motor , stond ook weer in een wip recht..
Even laten bezinken, sigaretje roken, vriendin bellen, schade bekijken
- Flinke deuk in de tank dus aan de linkerzijde met lakschade ,
- voetsteun stond krom (inmiddel terug 90% recht) ,
- men voetkoppeling staat ook krom ( kan ik misschien nog rechter plooien? is ongeveer 5 cm naar binnen geplooid)
- Krassen op de pinkers, en koppelingshendel.. wonderbaarlijk zijn geen van deze afgebroken.. was nogtans een flinke klap
Ik ben zeer blij dat ik in volledige uitrustig rond reed. De harde knokkels op men handschoen zijn ongeveer voor de helft weggeschraapt , de tip van men linkerschoen is ook redelijk fel beschadigd (geschuurd ). Voor de rest een pijnlijke heup met wat schaafwondjes maar dat is het eigenlijk.. Ik schat dat ik toch gevallen ben tegen 60km/u ongeveer.
Hier de foto's van de tank , en het korte filmpje.
Ik had de camera beter op grondniveau gelegd, om de hoogte van het hobbeltje beter te laten zien. Niet echt super hoog , maar hoog genoeg om mij dus ten val te laten komen (mijn schrikreactie zal ongetwijfeld ook deel van mijn val zijn)
Die grote krassen op het wegdek is van mij, ben toch een aantal meters geschoven.
Morgen voormiddag/middag komt er een kennis langs , zeer grote sleutelaar aan allerlei motoren.. Die zal mij in ieder geval al het een en ander kunnen zeggen wat wel of niet mogelijk is.. Ben benieuwd.
Is zo een geval nog uit te deuken denken jullie? Of word dit een volledig nieuwe tank erop zetten? De embleempjes van Dragstar maakt me weinig uit , weet niet hoe moeilijk dit verkrijgbaar is of niet. Gaat em echt vooral om die deuk.