Ook ik motor onderuit , deuk in tank. ( foto's + filmpje )

Ik probeer toch wel minstens 1 x per jaar het asfalt te verblijden met een schuiver.

Overigens in Nederland is het zo dat alles wat slecht onderhoud van het wegdek is toe te rekenen aan de wegbeheerder. De dingen die er op liggen niet. Dus een laag zand of olie is niet voor hun rekening, maar zulke hobbels (of gaten, etc) zijn wel voor de wegbeheerder.

Maak er foto's van en een filmpje en maak er een melding van. Via de WOB(Belgische variant dan) kan je ook opvragen of zij hier al een andere melding van hebben en zo ja, dan zijn ze helemaal de sjaak want dan hadden ze nog een reparatiemogelijkheid.

Succes.

Toch wel, als je kan aantonen dat er melding van gemaakt is en dat ze tijd hebben gehad om het te verwijderen. Als er bijvoorbeeld 's ochtends iemand belt om zand of olie te melden en het ligt er 's middags nog dan zijn ze wel degelijk aansprakelijk.
 
Dat is overbodig om te vermelden.
Dat is zeer zeker niet overbodig. De reden dat ik aangaf dat het in dit soort gevallen raadzaam is te vermelden dat het in België gebeurd is, bleek al uit één van de eerste reacties. Er werd een link geplaatst naar een Nederlandse website, waarin de Nederlandse regelgeving omtrent aansprakelijkheid uitgelegd wordt. Dit zijn de Nederlandse regels, niet de Belgische. En omdat het niet over de Belgische regelgeving gaat, heeft TS niet veel aan deze informatie (hoe goed bedoeld de link ook is).
 
Dat is geen hobbeltje, dat is een drempel |(

Is volgens mij niet iets waar je door komt te vallen, kan het (als ik de film bekijk) ook niet echt een bocht noemen. Denk dat de onervarenheid een grotere factor is dan de weg en met een Dragstar is het ook niet echt dik hangen in de bocht. Ding heeft een breed stuur, dat slaat ook niet zo maar weg... lijkt mij een panische reactie op iets wat nauwelijks effect heeft op je wegligging...

Kan het mis hebben, maar zo spannend oogt het niet. Denk toch eerder geschrokken van het feit dat er een bocht aankomt na het lage rechte stuk... ;)
 
Acht valt mee! Een motor kan prima tegen een stootje.

Ander tankje scoren via Ebay of marktplaats. Voetsteunen en schakelpookje recht buigen en je ziet er niets meer van!!

Wees blij dat je geen kunststof rondom hebt zitten want dan zou het pas een smakker met Euro's kosten.
 
@ TS, heb je behalve wat rondjes op de parkeerplaats van de lokale super ook lessen op de openbare weg gehad ? Ik heb het idee dat je zonder rijbewijs meteen op een fiets van tegen de 300 kg stapt. Blijkt nog te mogen ook in België.
 
Want op een fiets van 300 kg kan je het niet leren?
Natuurlijk wel, gewoon met vallen en opstaan.
En met het nodige gevaar voor medeweggebruikers die onervaren en ongeleide projectielen tegenkomen. Rare jongens die Belgische regelmakers.
 
Laatst bewerkt:
Ben nu vollop bezig om een nieuwe tank te vinden. Kl*te dat het net jaarlijks verlof is t.e.m. 25 augustus bij de motorsloperij in Opglabeek, was er vrijwel zeker van dat ik daar een goeie kans zou hebben.

http://www.lammensmotors.be/parts_2eh_image.php?part_id=1424
Deze tank is van een dragstar uit 2005 , mijne is van 2003.. Kan ik hier wat mee of moet ik specifiek naar een 2003 exemplaar zoeken? Geen idee hoeveel dit verschilt..
 
Laatst bewerkt:
@ TS, heb je behalve wat rondjes op de parkeerplaats van de lokale super ook lessen op de openbare weg gehad ? Ik heb het idee dat je zonder rijbewijs meteen op een fiets van tegen de 300 kg stapt. Blijkt nog te mogen ook in België.

full
 
Dat is geen hobbeltje, dat is een drempel |(

Dat is een hobbeltje/oneffenheid, de drempel ligt verderop.
Enigszins doet deze schuiver me aan Mounia Pravasani denken, met als verschil dat TS het kan navertellen.
 
Laatst bewerkt:
In België heb je slechts 9 uur les .. In die 9uur ben ik van 0 begonnen. Het is inderdaad allemaal te krap om goed voorbereid te zijn.. +- 3uur heb ik op de openbare weg gereden, de rest besteed aan de oefeningen voor het examen onder de knie te krijgen..

Dus wat dat betreft .. word je zomaar in zee gegooid en leer zelf maar zwemmen !
Als ik sommige verhalen lees van de rijlessen in Nederland .. is toch wat anders daar.
Maarja.. het is nu eenmaal (nog) niet anders voor een motor rijdende Belg.
 
Maarja.. het is nu eenmaal (nog) niet anders voor een motor rijdende Belg.

Dat is niet helemaal waar, je woont zo dicht bij de Nederlandse grens dat je prima een paar rijlessen bij een Nederlandse rijschool zou kunnen gaan volgen.
 
In België heb je slechts 9 uur les .. In die 9uur ben ik van 0 begonnen. Het is inderdaad allemaal te krap om goed voorbereid te zijn.. +- 3uur heb ik op de openbare weg gereden, de rest besteed aan de oefeningen voor het examen onder de knie te krijgen..

Dus wat dat betreft .. word je zomaar in zee gegooid en leer zelf maar zwemmen !
Als ik sommige verhalen lees van de rijlessen in Nederland .. is toch wat anders daar.
Maarja.. het is nu eenmaal (nog) niet anders voor een motor rijdende Belg.
9 uur is toch het minimum?

Lijkt mij dat -als je dat wilt- je gewoon rijlessen kunt kopen.
 
http://www.lammensmotors.be/parts_2eh_image.php?part_id=1424
Deze tank is van een dragstar uit 2005 , mijne is van 2003.. Kan ik hier wat mee of moet ik specifiek naar een 2003 exemplaar zoeken? Geen idee hoeveel dit verschilt..




Volgens de persoon die ik juist aan de lijn heb gehad van die winkel, zou het passen..
Maar dat zeggen alle verkopers :+

Het is best een stuk rijden dus zou toch graag zeker zijn.. Kan er mij iemand vertellen of ik specifiek naar een 2003 tank moet zoeken? Of hebben bouwjaren XXXX dezelfde tanks?
Vind er niet zo snel iets over terug...
 
@ TS, heb je behalve wat rondjes op de parkeerplaats van de lokale super ook lessen op de openbare weg gehad ? Ik heb het idee dat je zonder rijbewijs meteen op een fiets van tegen de 300 kg stapt. Blijkt nog te mogen ook in België.
Van welke eeuw dateer jij? 1850?
 
9 uur is toch het minimum?

Lijkt mij dat -als je dat wilt- je gewoon rijlessen kunt kopen.
Dat is idd het minimum maar ook genoeg om in België de weg op te mogen, zonder rijbewijs, zonder ervaring en op welke fiets dan ook (als ik het goed heb, ben ik niet zeker van).
Meer lessen nemen kan ongetwijfeld maar waarom zou je geld uitgeven/weggooien als de overheid het met 9 uur ook wel goed vind. In Nederland zijn we wat dat betreft veel te ver doorgeschoten en moet je haast voor een rollator een stappenrijbewijs hebben. In België gaan ze terug naar de regels zoals wij die in de jaren vijftig hadden. Vind ik reden genoeg om in B extra op mijn hoede te zijn, je hebt geen idee wie je tegen kunt komen.
 
Je kunt in principe onder flinke hellingshoek met 100+ km/u over een verkeersdrempel raggen - die dingen liggen hier nogal eens in de bocht, vandaar - zonder onderuit te gaan. Wielen komen dan meestal wel los, maar het voorwiel wijst dan beslist niet de bocht in...

Dat is ook mijn ervaring. Ik rij heel vaak een oprit op die een scherpe bocht van 180 graden vormt, en op driekwart zit een gemene hobbel. Mijn ervaring is dat je daar gewoon vol overheen kunt rijden, voorwiel komt soms flink los, maar de motor blijft precies goed sturen. Dus wat je precies gedaan hebt weet ik niet, maar er is ergens iets verkeerd gegaan.

Wat niet wil zeggen dat je niet de wegbeheerder moet aanspreken, er horen geen gemene hobbels in bochten te zitten.
 
De tijd dat een motorrijbewijs gelijk gegeven werd bij een autorijbewijs is allang voorbij.

Ik heb 8 (bijna 9) jaar geleden een degelijke rijopleiding gehad, welliswaar "maar" 8 uur (+ 2 u vlak voor 't examen) maar die waren wel zeer degelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan