Ook ik onderuit

Wim uut Drenthe

MF veteraan
18 jun 2003
13.306
299
Rolde
Update: ;( ______ ;( 21-04-2005

Update nr 2: we kunnen weer rijden :)

Zaterdag 26-03-2005 mooi ritje gehad de hele dag. Net op weg naar huis bij de rotonde in Leek (we kwamen van Motoport) wil ik mijn motor naar rechts leggen om de rotonde af te rijden. In eens glij ik weg en een eindje verderop ligt mijn CBR`rtje ;( . Collega motorrijder die met ons mee was reed achter mij en is ook gevallen. Ik heb er niks aan overgehouden, de motorrijder die achter mij reed heeft een scheurtje in het bot er aan overgehouden. Reden was vermoedelijk een glad plekje diesel wat op het eerste gezicht niet te zien was.

Nu is het carter van mijn CBR over een vluchtheuveltje open gegaan zodat alle olie er uit lag. Voor de rest is er sprake van wat schuifschade waar ik me verder niet druk over maak, alleen het carter baart mij zorgen.
Wat denken jullie? Zou mijn motor nog te maken zijn (misschien kapotte krukas)? Of zal ie total loss worden verklaart, fotootje heb ik ff bijgevoegd.
Morgen komt de schade expert dus dan hoor het wel, gelukkig ben ik wel all risk verzekerd :) .

183024
 
Laatst bewerkt:
hey wim
zo op het eerste gezicht zou ik zeggen nieuwcarterdekseltje verse olie en een beetje spuitwerk en hij is weer nieuw.
maar dat is een beetje moeilijk te beoordelen van een plaatje.
en als je toch all-risk verzekerd bent zou ik me maar niet zoveel zorgen maken.
 
minder fijn altijd zoiets, zeker omdat je dr (waarschijnlijk) weinig aan kon doen
 
Gelukkig, eindelijk weer een schadetopic waarbij TS aen allriskverzekering heeft afgesloten, (ik snap ze niet, de motorrijders die WA verzekerd zijn. |( )

Succes met de afwikkeling.

Gr,

B.

Edit: Als je je schade niet kunt betalen of de motorhobby na schade/diefstal noodgedwongen moet stoppen weet je dat je je verkeerd verzekerd hebt. Dit gaat dus meestal over jonge motoren.
 
Laatst bewerkt:
Succes met de afhandeling, hoplijk valt het mee.

Gelukkig, eindelijk weer een schadetopic waarbij TS aen allriskverzekering heeft afgesloten, (ik snap ze niet, de motorrijders die WA verzekerd zijn. |( )

Succes met de afwikkeling.

Gr,

B.

Euum ben ook maar WA+ verzekerd, volledig casco kan niet altijd,in mijn geval is de motor te oud.
 
all risk bij een 10 jaar oude motor lijkt me ook geld over de balk smijten
 
Diesel op de weg = afgevallen lading = soms gedekt door het waarborgfonds (Bij mij iig. wel). Als je de info hebt van de collega motorrijder die ook onderuit ging heb je al een kansje. Toevallig de politie er bij gehaald? Een rapport waarin de olie vermeld wordt is helemaal mooi! Verwittig iig. wel je verzekeraar van de olie en de 2e gevallen motorrijder; Je verzekeraar ziet ook veel liever iemand anders voor de kosten opdraaien! ;)

Gelukkig heb je zelf niets, succes met alle ellende!
 
Gelukkig, eindelijk weer een schadetopic waarbij TS aen allriskverzekering heeft afgesloten, (ik snap ze niet, de motorrijders die WA verzekerd zijn. |( )

Succes met de afwikkeling.

Gr,

B.

Edit: Als je je schade niet kunt betalen of de motorhobby na schade/diefstal noodgedwongen moet stoppen weet je dat je je verkeerd verzekerd hebt. Dit gaat dus meestal over jonge motoren.

Het leek mij idd wel handig om voor zo`n nieuwe motor een all risk verzekering af te sluiten :) , dat blijkt nu ook wel. Als mijn motor echter meer dan zoveel jaren oud zou zijn zou ik genoegen nemen met een WA+ verzekering.
 
Diesel op de weg = afgevallen lading = soms gedekt door het waarborgfonds (Bij mij iig. wel).

Wil je uberhaupt in aanmerking komen voor vergoeding via het waarborgfonds (wat steeds moeilijker wordt) dan MOET je de politie erbij gehad hebben.. kweet niet of je het gedaan hebt..
 
Wil je uberhaupt in aanmerking komen voor vergoeding via het waarborgfonds (wat steeds moeilijker wordt) dan MOET je de politie erbij gehad hebben.. kweet niet of je het gedaan hebt..

Heb er de politie wel bij gehad, maar in het schaderapport staat dus niet dat het om een glad weggedeelte ging ;( , daar hebben we op dat moment ook helemaal niet aan gedacht.
 
Ik hoop voor jou dat de verzekering dit verslag van jou niet leest.want zo als jij het beschrijfd,wou je gewoon lekker hard door de bocht,anders zeg je niet ik gooide hem naar rechts om de bocht af te snijden.veel suc6 met de afhandeling
ik gooi em naar rechts om de rotonde af te rijden rijmt wel op ik gooide hem naar rechts om de bocht af te snijden maar t lijkt totaal niet op elkaar B|
 
Dit is inderdaad een k :X rotonde kom er zelf ook elke dag langs neem hem dan heel rustig want vlakbij heb je een tankstation, en als er zon koekblikker is met iets te veel diesel in de tank heb je zomaar een gladde plek op de rotonde, succes met de afhandeling van de schade
 
Hoe je het ook bekijkt hij gooide hem naar rechts,dat kan je ook anders vermelden,het komt bij mij gewoon raar over als je het leest.

Ik legde hem naar rechts is misschien beter ;) . De auto die achter ons reed zei ook dat het niet hard gegaan was.

edit: toch maar even aangepast in de beginpost, het komt idd wel een beetje raar over.
 
Laatst bewerkt:
Ehm, lekker genuanceerd |(

Ooit weleens van dagwaarde gehoord? :?

@ TS: Sterkte!

Ja hoor. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag waarde :(
Was dus bij mijn kwaak zx-6 '98 dus niet allrisk.
Dat was dus echt daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag waarde.
Heeft toen dus een hoop centjes gekost om een andere te kopen.
Motor was totalloss.
Dure les dus B|

Dus gewoon (indien mogelijk) allrisk verzekeren.
Of je moet geld zat hebben om een vervangende, gelijkwaardige motor te kunnen kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan