Ook met ducttape in de weer in dit weer?

Ton-up

MF veteraan
13 mei 2004
11.363
61
Lelystad
Ik vroeg me af of ik de enige was die naast de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen (WD40, siliconenspray en/of tectyl) ook in de weer was wegens het weer :? 8-) met ducttape.

Op mijn fiets zit het om de radiateur enigszins (niet de volle 100% |( ) af te schermen tegen erg verkoelende rijwind, en om zowel rem- als koppelingshendel.
Dat laatste om mijn vingers die ik tijdens het rijden :] zo goed als altijd op die hendels laat rusten (wijs-&middelvinger, meer is niet nodig om te remmen of te koppelen) enigszins minder te laten afkoelen. De warmtegeleiding via hendel wordt toch zo verminderd? :Y
 
Op mijn fiets zit het om de radiateur enigszins (niet de volle 100% |( ) af te schermen tegen erg verkoelende rijwind, en om zowel rem- als koppelingshendel.
Dat laatste om mijn vingers die ik tijdens het rijden :] zo goed als altijd op die hendels laat rusten (wijs-&middelvinger, meer is niet nodig om te remmen of te koppelen) enigszins minder te laten afkoelen. De warmtegeleiding via hendel wordt toch zo verminderd? :Y

Om niet verder op details in te gaan kan ik wel stellen dat het warmtetransport door convectie (de RIJWIND) veel groter is dan die van warmtegeleiding

Ducttape op je handels hehehe :X
 
Laatst bewerkt:
Om niet verder op details in te gaan kan ik wel stellen dat het warmtetransport door convectie (de RIJWIND) veel groter is dan die van warmtegeleiding

Ducttape op je handels hehehe :X

maar alle beetjes helpen..
 
Dan zou ik je vingers ook maar gelijk ducttapen!! En een muts opzetten... Helpt ook weer...
 
Misschien wel een idee om je velgen goed schoon te maken en dan een paar repen ducttape er overheen om ze te beschermen tegen het bijtende zout...(vooral op mijn velgen, geen laklaag).
 
Dan zou ik je vingers ook maar gelijk ducttapen!! En een muts opzetten... Helpt ook weer...
Daar heb je winterhandschoenen voor, in diverse diktes, en bij mij helpt het de pink- en ringvinger op gelijke temperatuur te houden als wijs- en middelvinger, die anders koeler worden. :Y Of is dat cooler. B|
En qua muts, nu test van wintermutsen in Motoplus, nr.2. Al staat het bij mij goed functionerende Lidl-exemplaar er niet tussen, zal wel met algemene en uitgebreide beschikbaarheid te maken hebben.
 
Als je met blote handen rijdt zal de ductape wel helpen. Met handschoenen is het een druppel op een gloeiende plaat , maar dan net anders.
 
wd 40 is echt top

duketape is echt rommel moet je echt niet op je motor gebruiken je krijgt het er haast niet af het gaat plakken het is echt niets tenzij je iets echt vast moet zetten daar is het goed voor
 
Ik had wel een idee om de luchtgaten in de kuip (voor de latere modellen de ram-air intake) te tapen maar ik vergeet het steeds.
bij het H type zijn die gaten alleen maar voor extra koeling van het blok dus leek me met dichttapen juist meer warmte over te blijven waardoor er misschien minder carb icing optreed.
Probleem is alleen dat ik de fiets bewust niet meer was vanaf eind september als bescherming tegen pekel en er nu zelfs geen ductape meer op plakt -O-
schoonmaken voor het eind van het pekelseizoen gaat tegen mijn principes in dus vergeet die opmerking maar 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan