Ook naar de Vogezen maar dan op zoek naar een hotel

Robertehv

FM DONATEUR
3 sep 2009
3.818
633
Zuidoost Brabant
Toevallig zijn er nog meer mensen van plan in de herfstvakantie naar de Vogezen te gaan. Nu willen wij niet gaan kamperen maar gewoon een hotelletje nemen.

Ik ben er wel eens ooit geweest maar ken alleen de plaatsjes Vittel en nog een met een hele moeilijke naam.

Heeft iemand een tip voor een plaatsje/hotel van waaruit een lang weekend te sturen?
 
De Vogezen zijn zelfs in de zomer vaak koud, nat of mistig. Je moet in de herfst wel heel veel geluk met het weer hebben.
 
Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn waar in de Vogezen ?
volgens mij zijn er de duitse en de franse en die laatste heeft een hoog en laag gebied.

Parc Naturel Régional des Vosges du Nord

of

Regionaal natuurpark Ballons des Vosges

Wij zaten de vorige keer in motorhotel la mouche, dat was ons best goed bevallen.

La-Mouche.jpg


Ziet er wat krap uit maar wel een helder bedlampje, dat is wel fijn.

ik neem aan dat je deze bedoelt :

http://www.motorhotel.eu/Route
 
Laatst bewerkt:
Yep, La Mouche: www.motorhotel.eu (edit2: volgens hun site vanaf 28/9 gesloten)

Edit: laatst een keer op het www tegen gekomen: www.coldebussang.com
Itt La Mouche geen eigen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Wij zaten vorig jaar in een 12-persoons huisje in La Bresse, dat was een goede uitvalsbasis. Volgens mij staan daar ook behoorlijk wat hotels, want het is een skigebied. Je zou daar eens kunnen zoeken.
 
Al meer dan 10 jaar naar Moto-Hotêl du Col de Bussang - Welcome en tot volle tevredenheid. Geen tv, wel bluesmuziek, leuke gasten met leuke gesprekken. En idd, in de Vogezen moet je mazzel hebben, begin mei in een sneeuwstorm gereden,maar 2 weken later heerlijk in het zonnetje op een van de ballons.
 
Laatst bewerkt:
Hôtel De Bale in Mulhouse ben ik ooit nog geweest. Was in orde en niet te duur.

Dat tripje wel afgezien bij de beesten: vier dagen gemiddeld 3-4 graden, route des crêtes onberijdbaar wegens te veel sneeuw en binnendoor van West Vlaanderen naar Mulhouse bleek na meer dan 13 uur rijden ook wat verder dan gedacht, als eerste dag...
Ik herinner me dat ik toch een paar keer beide handen zowat in de motor heb proberen steken toen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan