Ook nieuw hier (en in de wereld van motoren)

JorikM

MF'er
21 jun 2011
50
0
Aalten
Hallo allemaal,

Ik ben Jorik, 19 jaar en kom uit Aalten (mooi plaatsje gelegen in de achterhoek)
Ik ben nu een jaar in het bezit van een auto (& rijbewijs natuurlijk) en vond het nu het mooie weer er weer aan komt wel eens tijd worden om voor mijn motorrijbewijs te gaan.

Afgelopen week dus mijn rijschool opgebeld en een afspraak gemaakt voor mijn eerste les! (Spannend!)

Ik verwacht niet teveel problemen met het halen van mijn rijbewijs aangezien ik 2 jaar lang heb rondgereden op een schakelbrommer, en ik ook regelmatig te vinden was op de plaatselijke crossbaan waar ik met een 250cc 4-takt crossmotor de baan te lijf ging.

Zojuist mijn eerste aankoop gedaan wat te maken heeft met motoren en dit is een motorjack geworden van het merk Difi, model Hurricane.

Ik hoop hier veel te lezen over verschillende motoren en een hoop plezier te hebben natuurlijk!;)

Mvg.
Jorik.
 
:^

Dat crossen is natuurlijk wel een pluspuntje.
Leuk als je de eerste lessen hier nog even je verslag doet. :Y

Alvast veel veilig kilometers.. ;)
 
:^

Dat crossen is natuurlijk wel een pluspuntje.
Leuk als je de eerste lessen hier nog even je verslag doet. :Y

Alvast veel veilig kilometers.. ;)

Bedankt voor je reactie!
Ja, zeker zal ik hier van de eerste paar lessen verslag doen, 16 juli staat mijn eerste les gepland (de instructeur is momenteel op vakantie, hmpf) en kan al niet wachten!
 
:W Jorik
full
Succes
met het behalen van je Atje :]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.

full
 
Zo even dit topic omhoog schoppen.

Heb zojuist mijn eerste rijles gehad, verliep echt supergoed!
Begonnen met de bijzondere verrichtingen, de eerste was korte slalom gewoon stationair laten lopen--» in een keer goed!
De tweede was snelle slalom--» 1e keer 1 pion gemist, de 2e keer foutloos!
Derde opdracht was stopproef, een aantal keer fout gedaan omdat ik met 3 vingers remde en koppelde in plaats van vier, (had ik me aangeleerd in mijn brommertijdperk!)
Daarna ook foutloos.
Het achtje ook nog even gedaan, deze vond ik moeilijker dan de andere verrichtingen.
Ook gewoon stationair op 2000 toeren ongeveer (hij schroefde hem iets op). ging wel goed, en zeker voor de eerste keer, maar nog wel wat verbeterpunten hier!

Volgende proef was de uitwijkingmanouvre, eerste keer miste ik de 2e pion, de 2e keer ging deze ook helemaal goed:D

Daarna even de weg op gegaan, manier van kijken enzo allemaal wel weer aanleren, maar na 10minuten ging dit ook al weer bijna vanzelf. (scheelt dat ik nog niet zo heel lang geleden mijn rijbewijs B gehaald heb!)

Verder nog eventjes de tijd gehad om voor mezelf het e.e.a. te proberen.
Halve draai heb ik geprobeerd maar die is nog wel moeilijk. het doseren van de achterrem en het stuur omslaan vergt nog wel wat oefening voordat deze foutloos gaat, maar hier maak ik me ook niet al te veel zorgen over!

Kort samengevat: het ging echt supergoed en kan nu al niet wachten tot de volgende rijles! (vrijdagochtend)

Chears! *O*
 
ondertussen de 2e les ook al gehad en weinig problemen ondervonden.. heb er blijkbaar aanleg voor volgens mijn instructeur? However, de volgnede les is vrijdagavond en heb er nu al weer zin in!

Trouwens ook mijn theorie-examen aangevraagd, 8 augustus om 11:30 in Doetinchem is het zover :cheers:
 
Hey Jorik *D ,

Welkom op het forum :W . Succes met het halen van je A ;)


In het najaar, zondag 9 oktober 2011, is er weer een echte goede, grote gezellige najaarsrit waarbij iedereen welkom is. Een dagje bedoeld om kennis te maken met anderen, ervaring op te doen met groepsrijden, maar vooral gezelligheid *O* . We gaan een mooie route rijden van ongeveer 150 kilometer door het rivierengebied :] . McDonalds Geldermalsen is het startpunt en De Lucht het eindpunt. Onderweg eten/drinken we nog wat bij Petit Restaurant 'Boulevard' te Gorinchem :) . We rijden met Follow Up systeem, waardoor iedereen op zijn of haar eigen tempo kan rijden :] . De rit is dan ook prima geschikt voor her-opstappers, beginnend bestuurders, kersverse rijbewijzen, nieuwe forumgebruik(ers/sters) of andere gezellige motorrijders die ervan houden om te genieten van de gezelligheid en omgeving *O* .


Voor meer gezelligheid, informatie en om je aan te melden, zie het topic:
Dé najaarsrit 2011, zoals gebruikelijk met mooi weer

Hopelijk tot zien bij de rit :W
 
Dankje voor de hartelijke ontvangst hier op motor-forum!

Goed nieuws: Zojuist het theorie examen met succes afgelegd, 1 foutje!
Boven mijn verwachtingen dus:P
 
Bedankt allebei!
Het was ook meer als grapje bedoeld haha, iedereen moet natuurlijk zelf weten of ze hier reageren of niet! ;)

De rest komt ook binnenkort als het goed is, mijn instructeur gaat met spoed (hoe die dat gaat doen weet ik niet, maar dat zegt hij?) de examens aanvragen en wellicht hoor ik woensdag (dan is mn volgende rijles weer) wanneer ik op mag voor zowel AVB als AVD :]

Kan nu al niet wachten :D
 
Als je het over de duivel hebt.. zojuist gebeld door mijn instructeur, er was een plekje vrij gekomen dus dan mag ik op:D

Even een sfeer foto:
datum.jpg


Dat is dus al vrij snel, hopen dat het goed gaat! ;-)

Jorik.
 
Morgen is het zover, ben wel benieuwd of ik slaag of niet ;-)

Edit:
Geslaagd.
 
Laatst bewerkt:
Even een kickje!

Zojuist geslaagd voor mijn AVD examen dus mijn dag is helemaal goed!
Was wel even spannend, een klein foutje gemaakt ivm het slechte zicht door de regen maar hier had de examinator wel begrip voor:D

Een motor komt er alleen voorlopig nog niet denk ik, ik wacht lekker totdat de grote winter weer zo goed als voorbij is en daarna koop ik een motor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan