Ook NitroMax kan niet meer omvallen !

Max ik heb nog zat spul hoor...remplaat heb ik liggen.. en ook nog een nieuwe 16 inch zijspanband van Heidenau...Ik hoor het wel hoe of wat je hebt mijn adres gegevens.
MZlllss,Rob.
 
Stond'ie daar ? Niet op gelet, had gewoon "zijspan" ingetypt bij Motoren ;)

Net te weinig geboden op torsiestaaf en stelmechanisme op Ebay.de, zaten meer mensen met een sniper op denk ik ;)
Nee, het was cynisch bedoeld, omdat mensen altijd de mooiste spullen onder de verkeerde rubriek zetten.

overigens, voor de liefhebbers, als je zijspan intypt in het zoekvakje zonder rubriek staat er momenteel een hele mooie Suzuki GT500 met zijspan, in de `verkeerde` rubriek natuurlijk _O-
 
Laatst bewerkt:
Nog wat inspiratie nodig ?

full


full


full
 
Nee, het was cynisch bedoeld, omdat mensen altijd de mooiste spullen onder de verkeerde rubriek zetten.

Is idd waar. Ik heb mijn Junak bak 2 jaar terug voor 40 euro gekocht omdat ie onder "Overige verzamelingen" stond en 2 bezoekers in 3 weken had gehad.
 
Nog wat inspiratie nodig ?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Perrrrrrrrrrrfect :}

Hoe zit die bak vast op het onderstel m? Is dat makkelijk te verwijderen ?
Zit er een frame onder die onderplaat ? Ik heb wel zitten kijken hoe ik op het onderstel een soort frame moet maken om die plaat erop te monteren.

Montage van de schokbreker is makkelijker dan ik zelf in gedachten had *O* ( ik had zoiest als op foto 2 in gedachten, zal er Vrijdag eens naar gaan kijken hoe of wat, dan kan ik in een werkplaats terecht waar ik alles bij de hand heb 8-) )

Wat is de functie van die "spoiler" voorop ?

Heb je nnog meer foto's van deze 2 ? Zjn ze van jou ?


.............en meer van dat soort vragen ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat kuipje lijkt wel van een Honda MB brommertje, ziet er goed uit. Maar het ging hier natuurlijk om de lastenboot, Die ziet er ook goed uit, maar lijkt me wat hoog in verband met de luchtweerstand.
 
Dat kuipje lijkt wel van een Honda MB brommertje, ziet er goed uit. Maar het ging hier natuurlijk om de lastenboot, Die ziet er ook goed uit, maar lijkt me wat hoog in verband met de luchtweerstand.
Net ff globaal gemeten en kan denk ik een platform van 160 x 45 maken op het onderstel. Hoogte zou zo'n 60 cm kunnen zijn, met ook zo'n schuine voorkant, nèt iets minder luchtweerstand dan een rechte voorkant. Maakt niet zoveel uit, ga er geen wereldreizen mee maken ;)

Vrijdag ff bij metaalbedrijf van buurman langs ( industriële ovens 8-) ) , kijken voor wat "restmateriaal" dat ik kan gebruiken voor het frame van het platform. Daar een bodem op van dikke tranenplaat ( met de gladde kant boven ) en dan de kist opbouwen van diezelfde tranenplaat met de tranen aan de buitenkant. Die kist wil ik dan vast zetten met van die "flightcase" sluitingen zodat'ie er redelijk makkelijk af te halen is. Kan ik er weer iets anders opzetten ( of leeg houden voor vervoer van langere dingen :+ )

Zoiets dus:

PEL0565.jpg
 
Net ff globaal gemeten en kan denk ik een platform van 160 x 45 maken op het onderstel. Hoogte zou zo'n 60 cm kunnen zijn, met ook zo'n schuine voorkant, nèt iets minder luchtweerstand dan een rechte voorkant. Maakt niet zoveel uit, ga er geen wereldreizen mee maken


Met zo'n platform kan je ook op je vrije vrijdagen begravenissen gaan doen. :P
Maare, waar kijk je niet op marktplaats oid voor een gebruikte flightcase? DIe dingen zijn niet duur en hebben betere sluitingen ed.
 
Tranen aan de binnenkant voor de aerodynamica, kijk maar naar een golfballetje.

Nu we het toch over golf hebben: als caddyspan over de greens raggen :+
Hé Koekum :W

De aerodynamica zal ik nog eens goed over nadenken _O- _O- _O-

Net spanonderstel ff aan de MZ gezet, kijken op welke maten ik uit kom. Ga uit van een platform van 140 x 45 anders steekt'ie zo ver naar voren ;)

Vrijdag zooitje in de auto laden en naar de werkplaats brengen, kan ik daar verder :Y
 
Vandaag lekker bezig geweest samen met Dave, de monteur van Suzi's Place.

Eesrt bij het bedrijf aan de overkant van de garage ( en de eigenaar is weer mijn buurman, werkt lekker makkelijk 8-) ) 2 lengtes metaal 140 x 2,5 x 5 en 4 lengtes 45 x 2,5 x 5 laten zagen met 4 balken in verstek.

Gaan passen en meten en lassen ( laten lassen door Dave anders ligt het zo weer uit elkaar ;) ):

Foto-PGRRSR86-D.jpg


Krekwakwou :Y

Foto-4UHZSWD7-D.jpg


Bevestiging in het midden:

Foto-UCQOVWY7-D.jpg


Bevestiging vooraan:

Foto-AX6RU36C-D.jpg


Bevestiging schokbreker ( veel mooier dan ik in gedachten had maar van Dave moet het altijd supernetjes ;) ):

Foto-QD6EUTYH-D.jpg


Foto-T4ZVBION-D.jpg


Ruimte tussen schokdemper en achterste balk lijkt krap maar is ruim voldoende.

Net thuis tranenplaat op maat geslepen, kan morgen mee, kan ik verder afwerken.

Ook maar jerrycan vol grind meenemen, kan die erop als ik terug rij ;)

Moet nog wat spulletjes bestellen in Duitsland ( rubbertjes etc ).

Ook morgen kijken voor de verlichting, kan ook van de week 's avonds een keer.

Kreeg bij de koop ook zo'n klassiek spatbord, behoorlijk gedeukt maar leuk genoeg om te monteren, kwestie van klein beetje aanpassen en hij kan er zo op :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan