Cormorant
Rookie
Mei 2004 heb ik een BMW K1200LT nieuw gekocht.
Vanaf het eerste moment zijn er grote dan wel kleine problemen.
Om eens wat te noemen:
Remlicht blijft branden, ABS werkt plotseling niet, Remdruk valt weg.
Hydraulische bok (ja ja) weigert dienst, terugroep aktie ivm achterrem.
Boardcomputer werkt niet naar behoren. Verkeerde banden.
Zomaar even een greep er is meer.
Maar het belangrijkste is dat er bij stationair lopen (warme motor) er een reutelend geluid te horen is uit het motorblok.
Likjt wel of een diesel rijdt.
BMW beweerdt dat dit normaal is !
Mijn vorige K1200LT (en andere K motoren) hadden dit dus niet.
Het blok is al na 3000km open geweest (zwaar tegen mijn zin)en ze heben wat tandwielen vervangen.
Geen verbetering.
BMW is niet van plan het blok te vervangen. "Het is nu eenmaal de constructie van het blok". Wat naar mijn idee onzin is.
Ik ben dus erg benieuwd wat de algemene ervaring is me de K1200LT (2004) en of er meer K1200LT (2004) rijders zijn die het zelfde reutel geluid in het blok hebben.
Vanaf het eerste moment zijn er grote dan wel kleine problemen.
Om eens wat te noemen:
Remlicht blijft branden, ABS werkt plotseling niet, Remdruk valt weg.
Hydraulische bok (ja ja) weigert dienst, terugroep aktie ivm achterrem.
Boardcomputer werkt niet naar behoren. Verkeerde banden.
Zomaar even een greep er is meer.
Maar het belangrijkste is dat er bij stationair lopen (warme motor) er een reutelend geluid te horen is uit het motorblok.
Likjt wel of een diesel rijdt.
BMW beweerdt dat dit normaal is !
Mijn vorige K1200LT (en andere K motoren) hadden dit dus niet.
Het blok is al na 3000km open geweest (zwaar tegen mijn zin)en ze heben wat tandwielen vervangen.
Geen verbetering.
BMW is niet van plan het blok te vervangen. "Het is nu eenmaal de constructie van het blok". Wat naar mijn idee onzin is.
Ik ben dus erg benieuwd wat de algemene ervaring is me de K1200LT (2004) en of er meer K1200LT (2004) rijders zijn die het zelfde reutel geluid in het blok hebben.