Ook wel eens gestoken?

Wagemaker

Rookie
18 jul 2001
21
0
All-road (africatwin)
Had ik weer... Reed afgelopen donderdag van mijn werk richting huis. Nog lekker effe met viziertje open :] kilometer of 50/60 per uur. Vliegt er \"iets\" mijn helm in :? Niets aan de hand denk je, gebeurt wel vaker. Maar in ene begon het wat te prikken op mijn slaap, erg irritant :(

noodstop gemaakt in de berm (toch lekker zo\'n allroad ;) )Zonnebril af, helm af.... en die takkelijer van een WESP doodgetrapt :j Het leed was al geschied en met een jeukende slaap doorgereden naar huis. Volgende ochtend was mijn hoofd wat a-symetrisch ;( en had het ongeveer 2 keer de omvang die het normaal heeft... |(

Nu 4 dagen later is het gelukkig weer over en rij ik weer lekker in het rond maar met het kleppie dicht! 8-)

Moraal van dit verhaal? Wespen zouden verboden moeten worden! Hebben jullie nog stoere verhalen?
 
haha, bijna het zelfde gehad, maar bij mij 2 cm (!) onder m\'n linkse oog.

AU...
 
ik ben ooit eens aangehouden omdat ik een mug uit m\'n helm aan het verwijderen was......onder het rijden :)
De agent in kwestie vond me een beetje slingeren, en ik zat telkens met m\'n handen in m\'n helm, dus het zal er wel raar uitgezien hebben :+
 
Wist je trouwens dat, wespen/hommels agresief werden op de kleur GEEL !!!

dus geen gele gelm dragen oid.

( wijsheid opgedaan bij een hommel kwekerij waar ik niet in een geel T shirt naar binnen mocht !!)


8-)
 
Bedenk me in ene.... 8-)

Zou er niet zoiets als een (rol)hor bestaan voor helmen? Je hebt ze ook voor je raam/deur om dat gespuis buiten te houden.

Gat in de markt? :+
 
teld een steen ook.
wel een x een x een groote kiezel op me gezicht gehad.
die kwam onder het achterwiel van mijn voorganger vandaan.
met als gevolig een beste buld.
 
nee , nog geen last van gehad , ik heb zo\'n croshelmpie met een bril (en facemask met een dag of 2 ) is wel beter , nooit tranende ogen , beslaat niet supersnel , en het tocht lekker door.
 
Ik heb ook een keer een bij of wesp (denk het laatste) tegen me aangekregen, vlak boven m\'n oog, het was keihard aan het regenen, en ineens vliegt dat k*tbeest tegen me aan, en met z\'n angel vlak boven m\'n oog een prik uitdelen... ik was op de fiets btw ;) Geldt dat ook ????

Ennuh, verder wel eens met zo\'n 80km/u een vlieg RECHT in je oog gekregen??? dat doet zeer :) dat is verderrijden met 1 oog open en 1 oog dicht, en dan zoeken naar een plekkie langs de weg waar je even stil kan staan om het beest eruit proberen te punnikken (spiegel = aan te raden)
 
Ja, ik ken dat....

Zat jaren geleden nog bij pa achterop z\'n brommer (FJ1200) toen hij stopte om die wesp weg te jagen. ± 10 min. later (bijna thuis) schakelde hij finaal mis en hij reed gewoon kl$#@^...
Kon nog net thuis de motor neerzetten, voordat hij zich op de bank liet neerploffen en de uren daarop nog maar ff is blijven liggen \ '( ...
gelukkig waren we niet zo ver van huis, maar anders hadden we gewoon niet verder gekunt...
Dus... viziertje naar beneden is veiliger (maar lang niet zo lekker)...

Groeten *D
 
Nee, gelukkig nog nooit gestoken en geen stenen in mijn vizier gehad.
Wel genoeg vliegen in mijn oog en mond of gewoon in mijn gezicht.

Ook zand in beide ogen is erg leuk als je op je achterwiel rijdt... Dit gebeurde pas nog toen ik samen met WKJ achter elkaar een wheelie maakte.

Wat ook wel eens gebeurd is een vlieg op je nek krijgen terwijl je boven de 200 rijdt... au...
 
Wist je trouwens dat, wespen/hommels agresief werden op de kleur GEEL !!!

dus geen gele gelm dragen oid.

( wijsheid opgedaan bij een hommel kwekerij waar ik niet in een geel T shirt naar binnen mocht !!)


8-)

ow das k*t dan, mijn motor is geel, ik ben geel en mijn helm is, ja je raad het al, GEEL

HAHA :)
 
Heel veel vliegen in mijn oog, maat dat telt niet echt.
Wel eens gestoken in me arm, ik reed toen in T-shirt(o jee, wat heb ik nu gezegd)wesp vliegt tegen me arm, vrij hard, dus ik kijk, ligt die precies in de holte van me elleboog en ik zie hem steken zonder dat ik er wat aan kon doen.

Ook eens me lens kwijt geraakt, ik rij een stukkie zonder helm, ogen beginnen te tranen en floep, spoelt me lens me oog uit.
Ik ben trouwens niet gaan zoeken.
 
Ik ben twee maal in m\'n hals gestoken en heb meerdere malen vliegen in m\'n oog gehad. Da\'s nie leuk.Ik kan je nog wat sterkers vertellen:heb met ongeveer 120 per uur een duif tegen mijn hoofd gehad.Enige wat ik kon doen was in een reflex m\'n hoofd naar beneden buigen.De duif ketste boven op mijn helm af.Toen ik in de spiegel keekzag ik een grote wolk van veren en die doif was hartstikke doood.Ik had gelukkig niets.Een tweede maal schrokken twee duifen zo erg van m\'n miele dat ze precies voor me langs vlogen. Ik reed toen 150km/u. M\'n spiegel spleet 1 duif doormidden waarna hij afbrak.ik zat onder de duif, althans wat ervan over was.Heb mij en m\'n motor snel schoongemaakt bij m\'n schoonouders(woonden vlakbij)en heb toen drie kwartier naar m\'n spiegel gezocht.Al met al is alles goed afgelopen.Moraal van dit verhaal:Kiek uut voar die doif want zie bint nie al te slim!!!!!!
Grotjes van RSV miel.
 
Ook eens me lens kwijt geraakt, ik rij een stukkie zonder helm, ogen beginnen te tranen en floep, spoelt me lens me oog uit.
Ik ben trouwens niet gaan zoeken.
Weheh, ik had zelfs 2 extra lenzen onder me buddyseat getaped voor mocht dat ooit voorkomen. Ook in me auto altijd 2 reserve lenzen liggen.
Je wil ECHT niet met -12 aan beide ogen met slechts 1 oog verder. ECHT niet
 
Weheh, ik had zelfs 2 extra lenzen onder me buddyseat getaped voor mocht dat ooit voorkomen. Ook in me auto altijd 2 reserve lenzen liggen.
Je wil ECHT niet met -12 aan beide ogen met slechts 1 oog verder. ECHT niet

Heb je die lenzen onder je buddy ook nog vergoed gekregen bij de crash of niet? :)
 
Ik ben twee maal in m\'n hals gestoken en heb meerdere malen vliegen in m\'n oog gehad. Da\'s nie leuk.Ik kan je nog wat sterkers vertellen:heb met ongeveer 120 per uur een duif tegen mijn hoofd gehad.Enige wat ik kon doen was in een reflex m\'n hoofd naar beneden buigen.De duif ketste boven op mijn helm af.Toen ik in de spiegel keekzag ik een grote wolk van veren en die doif was hartstikke doood.Ik had gelukkig niets.Een tweede maal schrokken twee duifen zo erg van m\'n miele dat ze precies voor me langs vlogen. Ik reed toen 150km/u. M\'n spiegel spleet 1 duif doormidden waarna hij afbrak.ik zat onder de duif, althans wat ervan over was.Heb mij en m\'n motor snel schoongemaakt bij m\'n schoonouders(woonden vlakbij)en heb toen drie kwartier naar m\'n spiegel gezocht.Al met al is alles goed afgelopen.Moraal van dit verhaal:Kiek uut voar die doif want zie bint nie al te slim!!!!!!
Grotjes van RSV miel.

ow dus jij hebt ook al zo\'n last van vogels, ik ook steeds van die bijna aanrijdingen met vogels...

nu rem ik als ze te dicht bij komen :) .
 
ow dus jij hebt ook al zo\'n last van vogels, ik ook steeds van die bijna aanrijdingen met vogels...

nu rem ik als ze te dicht bij komen :) .

:) Had er ook ooit 1 bijna geschept met m\'n koplampen/kuipruitje ;) Scheelde echt een paar centimeter...

Maaruh Gerard heeft echt pech met duiven... misschien mogen ze je wel ;)
 
Gestoken: Alleen bij stlistand... Een keer met een biertje... Ding in de fles... en een keer bij een flinke fietstocht (halverwege)...

Wel drie keer op de brommer (puchje) zo\'n ding in de helm gehad... een keer geplet naast het oor (mucho mazzel) en twee keer weer eruit kunnen werken... :)

Wel een week of drie terug met ongeveer 80 een vlieg op me bril gehad (blij met de bril :) )...

En gisteren een overstekende duif tegegekomen bij Ressen... Iets plater en ruim er langs af...

Maar het ergste wat ik heb met diertjes: Thuis wandelt zo\'n lief klein hondje rond... Kom je thuis, meteen een flinke raus in je knieholtes of zo... Not so fun... Al een paar keer bijna, met motor en al, in de struiken gelegen... Blije hond zou niet zo\'n probleem zijn met een schoothondje, maar met een formaatje Berner Sennen wordt het al lastiger...

De moraal: De meeste ongelukken met dieren gebeuren bij mij in en om het huis...
 
watjes... een echte motorrijder laat zich niet afschrikken door die kleine insignificante wezens die het vizier vervuilen. :P

Gewoon zorgen dat je vizier dicht zit en je hals goed bedekt is (ook al is dat soms te warm). En zorgen dat je flinke snelheid hebt, dan overleven die insekten het tenminste niet... })

En vogels.. sjah, die kun je maar beter ontwijken.
Vooral die grote blauwe KLM-vogels... die komen vrij hard aan, naar het schijnt :+
 
watjes... een echte motorrijder laat zich niet afschrikken door die kleine insignificante wezens die het vizier vervuilen. :P

Gewoon zorgen dat je vizier dicht zit en je hals goed bedekt is (ook al is dat soms te warm). En zorgen dat je flinke snelheid hebt, dan overleven die insekten het tenminste niet... })

En vogels.. sjah, die kun je maar beter ontwijken.
Vooral die grote blauwe KLM-vogels... die komen vrij hard aan, naar het schijnt :+

Daar heeft een automobilist al een keer niet kunnen na vertellen. KLM-vogel lag als een ontploft tartaartje in de auto..
 
als je een tijdje met de motor rijdt kwam er reeds vanalles aangelopen en gevlogen, een duif vooraan op mijn helm, eentje op mijn scherm. Een poes onder de wielen, een blok hout of tien, een ferm stuk staal,en honderden verdomde putten in het wegdek en inderdaad een week of vier geleden een bij tussen het kapje van de micro. En allemaal goed afgelopen, al zat er toen dit laatste gebeurde wel de schrik goed in, was het een wesp geweest dan kon het wel slechter aflopen, ik ben namelijk allergisch voor wespesteken, en dan sta (lees lig)je daar mooi te zien als motorrijder in the middle of nowhere.Zeker als je je pilletjes niet bij je hebt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan