Oom agent denkt aan zijn quotum!

code

Die hard MF'er
19 jan 2004
990
1
Nah, leuk hoor. Zaterdagochtend half tien, zit lekker met m'n vriendin en 2 vrienden aan het ontbijt, en meneer de postbode komt langs.

Keurig netjes een brief van het cjib in de bus. 'Voor mij???' vroeg ik nog. Waarop mijn vriendin stiekem lachte: 'tsja, voor jou!' Ik denk bij mezelf 'dat kan helemaal niet', 'waar heb ik dan te hard gereden'? 'Ik heb immers een chopper, lekker rustig aan enzo, op het gemakje'

Ik maak die envelop open een ik stikte even in m'n boterham met kipfilét. Of ik even vóór September 95 Euro kon overmaken.....Dus die maat van mij schraapt de kip van z'n gezicht en wat blijkt.......:

Quote: "Als best.v.e.motorvoertuig/als bromf. die de rijbaan vlgt. op kruispnt. andere richting volgen dan voorsorteervak.

Dus ik ga denken.................en dat duurt lang 'sochtends....

En dan schets mijn verbazing dat ik inderdaad een een keer een file voorbij ben gereden net voor de stoplichten van zierikzee. Vanaf de zeelandbrug gekomen. Inderdaad stond het daar behoorlijk stil en ik dacht toen waarschijnlijk: "kom ik kruip even naar voor, waarom rijd je anders op een motor, da's toch makkelijk om even voor te kruipen bij het stoplicht om vooraan te gaan staan." En ja ik haalde de auto's links in, en ja, links van mijn was een voorsorteervak voor linksafslaand verkeer. Reed ik dan hard ofzo?? ..... Nee, gewoon 15 km/u.. zoals je normaal voorkruipt.

Nah...stond daar waarschijnlijk zo'n klote undercover-cop-car die dat gezien heeft en het nodig vond om zijn jaarlijkse proces-verbaal quotum omhoog te krikken, omdat ie vast en zeker angst had dat z'n baan op het spel stond.Dus kreeg deze motorrijder een mooi proces verbaal van 95 euro aan z'n broek. :(

Tsja vind je dat nu terecht of niet?.....
(Het verhaal van de brave agent erbuiten gehouden hé.)
 
Als regelmatig terugkomend MF'er had je moeten weten dat hier al verschillende topics over zijn geweest.

De bijdrage kan dus niet onverwacht komen. Wees blij dat je er niet twee kreeg: één voor het niet volgen van de richting die het voorsorteervak aangeeft en één voor het door rood rijden (= niet stoppen voor de stopstreep).

Je zult niet de eerste zijn en zeker niet de laatste.

Agent had zeker zijn quotum al gehaald. :)
 
Wat wil je nu horen? Of het terecht is of niet? Maak een polletje zou ik zeggen...dan hoeven we alleen maar ja of nee aan te klikken. Anders kunnen we net zo goed de reakties uit de tientallen andere soortgelijke discussies knippen en plakken. :Z
 
Shit happens...

Kans dat je zo'n figuur tegenkomt is gelukkig klein, dus ik blijf gewoon op de oude voet voordringen bij het stoplicht.
 
ow yeahhhhh alweer een jank klaag zeik enzichzelf goedpratende topic... zit nie te zeiken en betaal gewoon.. je weet al sinds je je therorie examen deed , dat wat je deed NIET MAG.. en als ze je dan hebben.. be a man .. anders ga achter de geraniums zitten..
 
Het mag niet dus is het terrecht. Alhoewel als het mij gebeurd ik het ook altijd een gruwelijk gore streek vind :r tis toch weer €95,- ! Vind ik best een hoop geld voor zoiets :X Dus laat de topic starter ff zn gal spuien zeg ik :P

Mzzzl !
 
Shit happens...

Kans dat je zo'n figuur tegenkomt is gelukkig klein, dus ik blijf gewoon op de oude voet voordringen bij het stoplicht.
Als je een aantal keren € 95 hebt moeten afdragen, dan doe je dat ook niet meer.

Laat dat nou net de bedoelng zijn. :+

Rijd de file desnoods rechts voorbij, maar zorg wel dat je in dezelfde voorsoorteerstrook blijft.
 
Zolang er geen doorgetrokken streep is tussen de voorsorteervakken mag je toch van rijbaan wisselen? Daarbij vind ik het spijkers op laag water zoeken van zo'n smeris. Het kromme in Nederland is dat als voetgangers of fietsers de regels overtreden, dan passen we in Nederland de wet aan, als kentekenhouders de regels wat ruimer interpreteren gaan we meteen boetes uitschrijven.

[me]edraket rijd altijd langs de auto's af, maar probeert wel altijd op de eigen rijbaan te blijven.[/me]
 
maar zorg wel dat je in dezelfde voorsoorteerstrook blijft.
Is dat echt zo belangrijk dan ?? Je gaat toch in dezelfde rij staan en dat is vlgs mij een van de voordelen van motorrijden: dat je niet in de file hoeft te staan ( die er niet zou staan als de rest ook motor had gereden ;) ). Ik heb het hier dus over een echt stilstaande file voor een verkeerslicht, niet langszaamrijdend verkeer.

en bedoel het ook serieus
 
Is dat echt zo belangrijk dan ?? Je gaat toch in dezelfde rij staan en dat is vlgs mij een van de voordelen van motorrijden: dat je niet in de file hoeft te staan ( die er niet zou staan als de rest ook motor had gereden ;) ). Ik heb het hier dus over een echt stilstaande file voor een verkeerslicht, niet langszaamrijdend verkeer.

en bedoel het ook serieus
Ja. Wetteksten moet je letterlijk nemen. Het positieve daarvan is dat alles wat niet letterlijk in de wet staat wél mag *D
 
Als je een aantal keren € 95 hebt moeten afdragen, dan doe je dat ook niet meer.

Laat dat nou net de bedoelng zijn. :+

Rijd de file desnoods rechts voorbij, maar zorg wel dat je in dezelfde voorsoorteerstrook blijft.
Doe ik ook... dan via de busstrook (kost maar 57 euro :P ).

Nee nog geen boetes hiervoor gehad, en als ik er wel één zou krijgen zou me dat niet tegenhouden... voordringen op een nette wijze maar als het niet anders kan gewoon via een andere rijstrook of de busstrook.
 
Nah, leuk hoor. Zaterdagochtend half tien, zit lekker met m'n vriendin en 2 vrienden aan het ontbijt, en meneer de postbode komt langs.

Keurig netjes een brief van het cjib in de bus. 'Voor mij???' vroeg ik nog. Waarop mijn vriendin stiekem lachte: 'tsja, voor jou!' Ik denk bij mezelf 'dat kan helemaal niet', 'waar heb ik dan te hard gereden'? 'Ik heb immers een chopper, lekker rustig aan enzo, op het gemakje'

Ik maak die envelop open een ik stikte even in m'n boterham met kipfilét. Of ik even vóór September 95 Euro kon overmaken.....Dus die maat van mij schraapt de kip van z'n gezicht en wat blijkt.......:

Quote: "Als best.v.e.motorvoertuig/als bromf. die de rijbaan vlgt. op kruispnt. andere richting volgen dan voorsorteervak.

Dus ik ga denken.................en dat duurt lang 'sochtends....

En dan schets mijn verbazing dat ik inderdaad een een keer een file voorbij ben gereden net voor de stoplichten van zierikzee. Vanaf de zeelandbrug gekomen. Inderdaad stond het daar behoorlijk stil en ik dacht toen waarschijnlijk: "kom ik kruip even naar voor, waarom rijd je anders op een motor, da's toch makkelijk om even voor te kruipen bij het stoplicht om vooraan te gaan staan." En ja ik haalde de auto's links in, en ja, links van mijn was een voorsorteervak voor linksafslaand verkeer. Reed ik dan hard ofzo?? ..... Nee, gewoon 15 km/u.. zoals je normaal voorkruipt.

Nah...stond daar waarschijnlijk zo'n klote undercover-cop-car die dat gezien heeft en het nodig vond om zijn jaarlijkse proces-verbaal quotum omhoog te krikken, omdat ie vast en zeker angst had dat z'n baan op het spel stond.Dus kreeg deze motorrijder een mooi proces verbaal van 95 euro aan z'n broek. :(

Tsja vind je dat nu terecht of niet?.....
(Het verhaal van de brave agent erbuiten gehouden hé.)


Zat jij op dat moment niet hier? 8-)
 
Ja. Wetteksten moet je letterlijk nemen. Het positieve daarvan is dat alles wat niet letterlijk in de wet staat wél mag *D

nah. das ook niet waar. want er staat nergens letterlijk in de wet dat ik geen wheelies, stoppies of burnouts mag maken, of dat ik niet mijn knie aan de grond mag rijden op rotondes binnen de bebouwde kom. maar oom agent vindt dat niet echt grappig en schrijft dan toch echt hele vette bekeuringen uit. op een of ander vaag artikel met iets over voertuigbeheersing of gevaarlijk weggedrag
 
Agent had zeker zijn quotum al gehaald. :)


Neen, meneer agent heeft zijn handen van zijn scrotum gehaald om zodoende zijn quotum te kunnen halen.

Anders gesteld. Hij haald zijn handen van z'n ballen om iemand te naaien.
(Lijkt me misschien toch wel een leuke baan.)
 
Zolang er geen doorgetrokken streep is tussen de voorsorteervakken mag je toch van rijbaan wisselen?
Eh.... nou.... nee.

Ten minste... niet altijd.

Je bent verplicht de richting te volgen die de pijl van het voorsorteervak aangeeft.

Als je in de gaten hebt dat je de verkeerde richting gekozen hebt dan mag je nog wisselen als er een onderbroken streep is. Dat doe je dan aan het begin van de voorsorteerstrook en niet aan het einde om nog ff snel tussen te voegen. In dat laatste geval gaat die uitzonderingsclausule niet op, zo heeft het Hof Leeuwarden al verschillende malen laten weten.

Het zal dus mede afhangen van de manier waarop je wisselt en tussenvoegt. Agumenten als: ik werd door medeweggebruikers op die strook gedwongen, of: niemand liet me ertussen, zijn door de rechter al lang naar het rijk der fabelen verwezen. De rechter zegt gewoon: dan had je moeten stoppen en w88 tot iemand je ertussen laat. Hetzelfde geldt voor het gebruik van het verdrijvingsvlak.

Als er een doorgetrokken streep tussen de stroken ligt dan mag je helemaal niet meer wisselen.
 
Oom agent deed gewoon zijn werk, daar waar hij voor betaald wordt... ;)
Jammer voor jou dat hij net aan het werk was toen jij voorbij kwam... :P
 
Vindt het niet terecht,. vindt het gewoon mieren neukerij, heeft geen reed met verkeersveligheid te maken.....

Of het nou bij de wet mag of niet... het is verdomme maar een regeltje, ik neem aan dat de gemiddelde agent toch zelf kan nadenken en kan inschatten of iets een gevaarlijke situatie is of kan veroorzaken,. vindt dit een beetje onzinnig..
 
Mss was oom agent boos dat hij wel achteraan in die file moest blijven staan.
Je moet af en toe toch je frustraties kwijt nietwaar ? O-)
 
Erg kinderachtig om daar een boete voor te geven, ik heb altijd de hoop dat een agent ook de goeie dingen ziet als er toevallig een achter me rijd: netjes knippertje aan, voldoende afstand houden, alleen inhalen op overzichtelijke punten. Als ik dan lees dat iemand met een rustig tempo vooraan bij een stoplicht wil gaan staan (dat is toegestaan/wordt gedoogd) en daarbij even een klein stukje over een (lege?) andere voorsorteerstrook gaat (wat vaak voor de motorrijder nog veiliger is dan rechts erlangs) en daarvoor bekeurt wordt dan kan ik het alleen maar erg triest van die agent vinden. En ik vind de bekeuring ook nog es veel te hoog voor zoiets simpels.
Greetz
Martian
 
(...) en daarvoor bekeurt wordt dan kan ik het alleen maar erg triest van die agent vinden. En ik vind de bekeuring ook nog es veel te hoog voor zoiets simpels.
Greetz
Martian
Tja, het kan idd een bekeuring zijn die wordt geschreven vanwege het prestatiecontract.

Hulde aan de regering voor het bedenken van dit contract en hulde aan de korpschefs / -beheerders voor het aangaan van dat contract. B|

Het kan natuurlijk ook gewoon een enorme eikel zijn geweest. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan