Oom agent heel erg bedankt

mijn oplossing destijds: mijn XJ900 inruilen voor een XTZ750.... die wil gewoon niet zo hard. Alhoewel, dijkweggetjes worden nu wel ineens bere interessant :$
 
Je rijdt idd als een mongool. En deze zin: "Ik hoop dat het ... is, want dan kunnen we kijken wie de snelste is".

Gast, hoe oud ben je? :') _O-
 
Ja ze zijn soms best aardig :-) Dat hadden we in het verleden al ns in Barcelona gemerkt - maar ook eerverleden week op Corsica!

We waren op de terugweg naar de veerboot in Bastia, toen mijn kerel (die normaal achter mij aan rijdt, maar nu eens vóór me reed) weer eens haast had. Eigenlijk hadden we tijd genoeg, maar t schoot hem weer es niet genoeg op, dus op de kustweg noordelijk van Bastia werden er al behoorlijk wat auto's in gehaald. Zo'n lokale fransoos had ons net met een BMW330i voorbijgestoken, en dat maakte het eigenlijk alleen nog maar n beetje erger ... :P

We reden een kustdorpje in, 30 km zone en inhaalverbod, heel veel oversteekplaatsen ... (had ik wat laat in de gaten ... O-) ) en mijn kerel was al bijna uit het zicht verdwenen toen er opeens rechts van me een een blauwgrijs gekleed sujet een arm opstak en mij naar een parkeerplaats dirigeerde.... OEI. Ik rij weer es te hard, had ingehaald waar het niet mocht.

Agent: Vous parlez français?
Ik: euhm .... sorry? ... de hollande ...
Agent: You speak english?
Ik: euhm ... a little bit...
Agent: you drive too dangerous!! Your driverslicence
Ik: oww ... (Ik zag rechts van me een andere agent op de motorkap van de politiewagen met een hele stapel doorslagen van proces verbalen aan de slag, vermoedelijk de oogst van de hele middag ... in gedachten zag ik al een hele flinke boete, misschien invordering van mn rijbewijs .. zweet begon me al uit te breken... ik denk: hou je rustig)
Agent: you MUST drive slower! Both of you!
hij zwaaide daarbij naar mijn kerel die al lang aan de horizon verdwenen was.
Agent: you MUST drive slower!!
Ik: (keek een beetje sip) ... we try to catch the ferry ... (wat wel waar was, maar ja het was 16.00 uur, die boot vertrok pas om 21.00 uur en we hadden nog slechts n half uurtje te rijden naar Bastia O-) voelde me ook meteen erg schuldig om deze verklaring, sowieso geloofde hij er geen snars van)
Agent: beet me nog een keer toe YOU MUST DRIVE SLOWER!!!

Ik had hem al mn rijbewijs gegeven, was nog in de tanktas aan het rommelen om het kentekenbewijs tevoorschijn te halen, en inmiddels had de agent een rondje om mijn motor gemaakt. Ik had net mijn kentekenbewijs gevonden, en wilde dat aan hem overhandigen toen ik een glimlach zag verschijnen op zijn gezicht.

Agent: No no. You must drive slower.

Ik snapte het niet helemaal. Denk wanneer komt ie nou met z'n boete.... Dus ik wachtte maar af wat er ging gebeuren. Opeens zwaaide hij - wuifde me weg.

Ik vroeg nog voor de zekerheid "Ok now?". Antwoord van oom agent; "Yes ok. wait".

Hij hield het verkeer tegen en ik ben rustig weggereden. 100 meter verder schoot het me te binnen dat ik was vergeten hem te bedanken.

Corsicaanse politie kan niet meer stuk 8-)
 
Mooie rijstijl :}

Maar toch nog iets beter spiegelen voortaan anders ben je zo weer de sjaak met oom agent :P
 
... en tripleren ook niet meer kan omdat er weer zo'n slome motorrijder voor je rijdt, kan je toch ook de vluchtstrook pakken ....
 
Zo zie je maar weer dat de slogan toch klopt; de politie is je beste vriend :}







en veur iedereen ,scheur maar lekker deur zonder moraalgezeur:] :+
 
Laatst bewerkt:
En? Wat hebben we nu geleerd?



Je moet pas gaan knallen als je weet dat er ergens in de buurt een ongeval is gebeurd.
 
kom op zeg, een motor agent is altijd een verschijning vanuit het niets.
of heeft iedereen hier de agent altijd in het zicht?? denk het toch niet.

en stopbordje, voor jouw had de ts dus het kopje Voor alle moraal ridders:
als een automobilist zo snel schrikt en dan ook nog eens de reactie daarop zo ernstig maakt, hoe kan hij dan ooit zijn rijbewijs hebben gehaald?
 
Omdat je als een mongool rijdt.
Jij ligt binnenkort ergens onder en dan is het natuurlijk de ander zijn schuld.


zeg dickhead,

ik ken miertje en ik heb vaker met miertje gereden en heb hem regelmatig s'ochtends gespot. Anton scheurt echt niet roekeloos. het is gewoon rechts inhalen voor gevorderden Keur het niet goed maar anton rijd verre van roekeloos.

het is op papier beetje lastig voor te stellen omdat iedereen een eigen invulling er aan geeft.
 
Laatst bewerkt:
zeg dickhead,

ik ken miertje en ik heb vaker met miertje gereden en heb hem regelmatig s'ochtends gespot. Anton scheurt echt niet roekeloos. het is gewoon rechts inhalen voor gevorderden Keur het niet goed maar anton rijd verre van roekeloos.

het is op papier beetje lastig voor te stellen omdat iedereen een eigen invulling er aan geeft.


Ik ook van jou *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
@TS:

Ik ken het. Tot nu toe heb ik steeds de boetes ontvangen die vervelende oompies. Ik heb voor mezelf wel besloten wat rustiger aan te doen. Niet alleen vanwege mijn rijstyle, maar het speelt ook zeker mee.

Ik heb zo mijn best gedaan om dat pasje en m'n motor te halen en dan na een jaar ofzo zorgt die motor en continu voor dat ik het pasje bijna kwijt raakt. Vanaf volgende week gaan wij weer "lekker" treinen. :X

Keuzes maken hè. -O-


Ik moet wel erbij zeggen. Bij mij speelt de financiele kwestie ook een rol.
 
kom op zeg, een motor agent is altijd een verschijning vanuit het niets.
of heeft iedereen hier de agent altijd in het zicht?? denk het toch niet.

en stopbordje, voor jouw had de ts dus het kopje Voor alle moraal ridders:
als een automobilist zo snel schrikt en dan ook nog eens de reactie daarop zo ernstig maakt, hoe kan hij dan ooit zijn rijbewijs hebben gehaald?


:^

ik heb veel te weinig motor gereden dit jaar maar in de auto heb ik altijd in gedachte dat er 1 langs kan komen. Ze moeten voor de gein eens een rijles in parijs geven op de periphirique (oid) dan piepen ze wel anders!
 
zeg dickhead,

ik ken miertje en ik heb vaker met miertje gereden en heb hem regelmatig s'ochtends gespot. Anton scheurt echt niet roekeloos. het is gewoon rechts inhalen voor gevorderden Keur het niet goed maar anton rijd verre van roekeloos.

het is op papier beetje lastig voor te stellen omdat iedereen een eigen invulling er aan geeft.

Tuurlijk hij rijdt heel netjes O-) , wel zo netjes dat oom agent er toch wat over moet zeggen.

Ga gerust zo door, dan is die de volgende keer de sjaak. |(
 
Tuurlijk hij rijdt heel netjes O-) , wel zo netjes dat oom agent er toch wat over moet zeggen.

Ga gerust zo door, dan is die de volgende keer de sjaak. |(

ik zeg niets over netjes. en anton hoor je daar ook niet over. Tuurlijk rechts inhalen en 50 km/h te hard mag niet. maar ik ben wel eens voor minder aan de kant gezet met de auto hoor.

en ja ik ben een broekkie van 22 en hou er van om door te rijden. daarnaast betaal ik altijd mijn extra wegenbelasting(boetes :+ ) en hoor je mij niet zeiken over 175 euro boete (tuurlijk het is kut dat je geen 106 mag rijden op een autoweg die ze naar 80 hebben gedegradeerd, maar IK rij) en tuurlijk is het kut als je op een snelweg met 120 word geflitst als je de hele weg al op cruisecontrol rijd met het verkeer mee en dan net een 100 stuk in rijd. maar ik dok ze wel. en ik rij dan weer een maandje rustig. maar daarna komt het vanzelf weer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in de afgelopen 2 jaar, 2 x een bekeuring gekregen voor het rechts inhalen.

Het aparte daarvan is dat ik niet ben aangehouden, niet ben geflitst.

Ik heb 1 x gewoon een brief van het CJIB gehad

En 1 x met de post een geeltje en daarna een brief van het CJIB.

Beide keren € 150,--

Ik vind het apart dat je ze zo kan krijgen, maar gewoon maar betaald.

Ik bedoel je kan zoiets denk ik wel aanvechten maar ik weet wel zeker dat ik dat gedaan heb dus tja dan betaal je het maar.
 
zeg dickhead,

ik ken miertje en ik heb vaker met miertje gereden en heb hem regelmatig s'ochtends gespot. Anton scheurt echt niet roekeloos. het is gewoon rechts inhalen voor gevorderden Keur het niet goed maar anton rijd verre van roekeloos.

het is op papier beetje lastig voor te stellen omdat iedereen een eigen invulling er aan geeft.

Ik ben geen dickhead dankuwel.
Ik ben ook geen heilige en rijdt ook wel eens te hard, haal ook wel eens rechts in etc.

Maar bovenstaand verhaal is wel iets anders als "veilig rechts inhalen".

Er is niet voor niets een <25kW rijbewijs he :')
 
Ik ben geen dickhead dankuwel.
Ik ben ook geen heilige en rijdt ook wel eens te hard, haal ook wel eens rechts in etc.

Maar bovenstaand verhaal is wel iets anders als "veilig rechts inhalen".

Er is niet voor niets een <25kW rijbewijs he :')


Die snap ik even niet :N :N :N
 
Ik ben geen dickhead dankuwel.
Ik ben ook geen heilige en rijdt ook wel eens te hard, haal ook wel eens rechts in etc.

Maar bovenstaand verhaal is wel iets anders als "veilig rechts inhalen".

Er is niet voor niets een <25kW rijbewijs he :')

been there done that :) heeft mij overigens wel een motor gekost (gat in zuiger en nee ik reed daar niet continu vol gas mee)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan