Oops :X

Wat mij dus echt opvalt, is dat het echt in zo'n klein hoekje zit. Als ik mijn lesje ga vergelijken met al mijn eerdere ervaringen met regen in bochten.. dan kon ik al 20 keer het asfalt hebben gekust. :N

Misschien is het wel heel wat anders.. lag er benzine oid. Heel vaag alles.
het kan idd ook een combinatie olie/water zijn geweest, dan wordt het spiegelglad. In de regen (niet een stortbui maar miezer / zachte regen) kan je nog redelijk plat, maar als er olie ligt ken je er niets aan doen. Als het hard regent kan je ook nog wel wat plat maar niet te veel, krijg je redelijk snel een glijend achterwiel bij het fel gas geven.
 
het kan idd ook een combinatie olie/water zijn geweest, dan wordt het spiegelglad. In de regen (niet een stortbui maar miezer / zachte regen) kan je nog redelijk plat, maar als er olie ligt ken je er niets aan doen. Als het hard regent kan je ook nog wel wat plat maar niet te veel, krijg je redelijk snel een glijend achterwiel bij het fel gas geven.

Bedankt, om het lesje voor mezelf pijnlijker te maken hou ik het bij te vroeg en teveel gas.

Ik groet u.
 
Wheelie? Ik? Daar ben ge veelste braaf voor. O-)
Voorbij Assendelft en Zaandam. ~5 kilometer voordat je te zien krijgt: volg rechts ring Amsterdam west (Coentunnel en Westpoort). Of noord.. Ijtunnel etcetra.

Gaat het door morgen? Heb gelezen dat de zon zichzelf zal laten zien.

Ik mail je zo wel ff :]
 
hmmz.. dat was niet mijn bedoeling hoor.. :?

Je vergeet minder snel als je het jezelf kwalijk neemt/schuld helemaal opneemt.

Dat lesje over regen/olie is handig om te weten. Maar uiteindelijk had je het zelf van tevoren moeten zien. ;)
 
Ik mail je zo wel ff :]

Nu ik je toch spreek, wou ik wat over jou gedrag zeggen jongeman. })

A, je spiegels zijn te klein, maar lijkt me echt supervet om vanuit die positie te spiegelen. :9 (je ziet alles achter je? Hoe groot is je dooie hoek?)

B, je kenteken is gebogen. :9

C, uhh.. wat was me nog meer opgevallen. :X
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet minder snel als je het jezelf kwalijk neemt/schuld helemaal opneemt.

Dat lesje over regen/olie is handig om te weten. Maar uiteindelijk had je het zelf van tevoren moeten zien. ;)
dat is zo.. maar je moet er ook niet te lang bij stil staan. Anders rij je toch in het vervolg minder prettig in de regen, dan kan je juist weer te voorzichtig zijn. Je weet nu gewoon dat voorzichtigheid altijd geboden is. :)


Zelf ga ik er nooit vanuit dat er iets in de bocht ligt.. ga er altijd vol voor en zie wel waar het schip stand. Ook niet de beste manier, maar hou me gewoon niet constant bezig met het feit dat er zand/olie of wat dan ook kan liggen. Werkt prima bij mij. Het kan ook zijn dat ik niet spoor natuurlijk :+
 
Een voordeel van een nat wegdek is dat je het oliespoor beter kunt zien liggen.

En voor de rest geen schade? :?
Ook niet je stuurgewicht of je steppie?
Je motor steunt namelijk op meerdere ''punten'' als ie glijdt.
Waarschijnlijk heb je dan dus uitzonderlijk veel mazzel gehad. :Y
 
Een voordeel van een nat wegdek is dat je het oliespoor beter kunt zien liggen.

En voor de rest geen schade? :?
Ook niet je stuurgewicht of je steppie?
Je motor steunt namelijk op meerdere ''punten'' als ie glijdt.
Waarschijnlijk heb je dan dus uitzonderlijk veel mazzel gehad. :Y

Wat bedoel je met meerdere "punten"?
Moest nog 15km rijden voordat ik thuis was. Stuur deed niet raar, geen rare trekjes.
Volledig van bewust. ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met meerdere "punten"?
Moest nog 15km rijden voordat ik thuis was. Stuur deed niet raar, geen rare trekjes.
Volledig van bewust. ;)



Nou met ''meerde punten'' bedoel ik de punten die contact maken met het wegdek als je hem plat legt.
Bij mijn motor zijn dat deze punten:

full
 
(ps, omgeving St. Maarten is een absolute aanrader)

oh wat een mzzl dat dat voor mijn paar km rijden is O-)

wel mazzel dat je er zo van af komt
 
Nu ik je toch spreek, wou ik wat over jou gedrag zeggen jongeman. })

A, je spiegels zijn te klein, maar lijkt me echt supervet om vanuit die positie te spiegelen. :9 (je ziet alles achter je? Hoe groot is je dooie hoek?)

B, je kenteken is gebogen. :9

C, uhh.. wat was me nog meer opgevallen. :X

_O-

Te klein is een relatief begrip, voor zover ik weet is er geen E-keur voor spiegels. Ze moeten slechts aanwezig zijn toch? Het is even friemelen voordat ze goed zitten, maar dan zie ik goed genoeg naar achteren :Y Dode hoek wordt wel wat groter, maar ja.. who cares.. met 1 wiel in de lucht zie je toch alleen maar asfalt in je spiegels :+

Kenteken is niet gebogen, zit een kleine vouwlijn in niet meer :P

De rest spreken we morgen wel bij :W ;)
 
Nou met ''meerde punten'' bedoel ik de punten die contact maken met het wegdek als je hem plat legt.
Bij mijn motor zijn dat deze punten:

[afbeelding]

Duhhh :o
Sliders hebben de voorste twee punten opgevangen, maar kon het kontje niet opvangen. Dus daar heb ik een vette zwarte kras.
 
(ps, omgeving St. Maarten is een absolute aanrader)

oh wat een mzzl dat dat voor mijn paar km rijden is O-)

wel mazzel dat je er zo van af komt

Is dat toevallig 4km? Een dorpje dat Eenh.. nog wat heet? :P
Mmm, weet niet of jij het was.. Maar maandje terug reed ik daar ook.. 10 uur 's nachts. Dat klein weggetje van 2 meter breed met een 10 meter afgrond aan beide kanten? Houten palen met ijzerdraad die je 'val' moeten breken? Ken je dat gebied? Weg vol met bochten??

Daar zag ik 3/4 motorrijders.. was pikdonker dus zag alleen koplamp en geluid. Heb nog tuutuut gebruikt. :+ Was jij dat?

Eindelijk gevonden: Eenigenburg. Zo klein dat het niet in de grote bosatlas staat. _O-
 
Laatst bewerkt:
Sommige mensen vallen maar ze doe alsof ze nooit val , ik val ook het is soms pech banden koud ,grint ,olie in een bocht ,je hoe niet eens 20km te rijden.
OOO zelf rossi valt
 
Is dat toevallig 4km? Een dorpje dat Eenh.. nog wat heet? :P
Mmm, weet niet of jij het was.. Maar maandje terug reed ik daar ook.. 10 uur 's nachts. Dat klein weggetje van 2 meter breed met een 10 meter afgrond aan beide kanten? Houten palen met ijzerdraad die je 'val' moeten breken? Ken je dat gebied? Weg vol met bochten??

Daar zag ik 3/4 motorrijders.. was pikdonker dus zag alleen koplamp en geluid. Heb nog tuutuut gebruikt. :+ Was jij dat?

Eindelijk gevonden: Eenigenburg. Zo klein dat het niet in de grote bosatlas staat. _O-
nee was ik niet heb zaterdag nou eerste rijles en de weg die jij bedoel is de westfries omringdijk inderdaad wel gevaarlijk bij valpartij en eenigenburg ja dat is een gehucht maar wel met autocrossbaan
 
Laatst bewerkt:
Sommigen hebben echt een engeltje op hun schouder :Y je komt er goed mee weg, er zijn mensen met minder geluk.

Je bent zo sterk door adrenaline, niets meer, niets minder.

groet

B
 
Terug
Bovenaan Onderaan