Oordopjes, bieden deze voldoende bescherming bij open uitlaten?

Ik heb ondertussen ook oordoppen aangekocht, omdat ik toch mijn gehoor wil beschermen.
Zijn Alpine motosafe "race" oordoppen. Die dempen denk ik iets té goed, dus ik hoor niet echt zoveel van het omgevingsgeluid.
Die zijn wat kleiner dan de originele motosafes, en zitten toch wat comfortabeler in mijn kleine gehoorgangen.
Die van 3M (action, 2.5€) zijn ook wel goed, maar dempen nog méér van het geluid.
 
Onzin, ik rijd al jaren zo geluidsdicht als mogelijk zonder problemen. Rijden doe je toch vooral op zicht en in de auto hoor je sirenes ook bijna niet, vooral als je op de snelweg rijdt.

Dit is omdat de meest stille auto's met een brandstofmotor ook in de auto nog steeds een takkeherrie maken.
Als je eens elektrisch hebt gereden dan hoor je ineens de sirenes vanaf een hele grote afstand ook op de snelweg.

Dat iets wat onverstand is wel kan omdat het altijd goed is gegaan, is het meest domme argument.
Alle drankrijders die nog nooit een ongeluk hebben gehad hoor je ook altijd met een dergelijk argument aankomen.
 
Dit is omdat de meest stille auto's met een brandstofmotor ook in de auto nog steeds een takkeherrie maken.
Als je eens elektrisch hebt gereden dan hoor je ineens de sirenes vanaf een hele grote afstand ook op de snelweg.

Dat iets wat onverstand is wel kan omdat het altijd goed is gegaan, is het meest domme argument.
Alle drankrijders die nog nooit een ongeluk hebben gehad hoor je ook altijd met een dergelijk argument aankomen.

Vwb het eerste: ik heb nog nooit in een volektrische auto gereden op de snelweg, dus ik geloof het graag, maar ik weet dat veel geluiden zeker ook van de banden afkomstig is. Wellicht heeft Tesla (e.a.) de wielkasten ook zeer stil gekregen.