Oordopjes, bieden deze voldoende bescherming bij open uitlaten?

Ik rij zelf met schuimpjes die tot 39db dempen ( EAR Soft FX ). Deze dempen ook het motorgeluid (alles), maar ook heel goed de windruis. Na 2 dagen (4 ritjes) gooi ik ze weg. Ze zien er dan nog prima uit, maar ze dempen niet meer volledig (goed te merken wanneer ik weer nieuwe pak).

Zelf vind ik een te luid uitlaatgeluid een slechte reden voor oordoppen. Mogen andere lekker "genieten" van de herrie waar jij zelf gek van wordt......
Dat is niet netjes.

Doe wat aan die uitlaat als dat jouw probleem is.
Ik ga er iets aan doen zodra ik een oplossing vind. Voorlopig zal ik ze dichtplakken met ductape.
 
Het is bij oorbescherming de bedoeling dat je nog blijft horen tijdens het gebruik. Denk aan sirenes en dergelijke. (Je eigen motorgeluid 😉 , al lees ik dat dit bij jou geen probleem is om te horen)
Geheel geluidsdicht zou ik niet doen.
Onzin, ik rijd al jaren zo geluidsdicht als mogelijk zonder problemen. Rijden doe je toch vooral op zicht en in de auto hoor je sirenes ook bijna niet, vooral als je op de snelweg rijdt.
 
Ik heb ze van de Hema
Kan ze ook op het werk nemen (staalbedrijf) gratis maar ik vind ze te hard/groot lijken wel tampons :?
Alpine heb ik ook maar bevallen me niet, gaan te diep in de gehoorgang
 
Dat is leuk om te weten ivm de gehoorbescherming. Want op mijn andere motors droeg ik deze nooit! Zal dit nu wel proberen, hoewel dit een heel gedoe is, omdat ik minstens twee ritten per dag doe. Voor de intruder gebruik ik van die wegwerpschuimpjes. Maar na een keer of tien gebruiken zien deze er niet meer uit en smijt ik ze weg. ( je steekt ze in je oren en dan in een jaszak of rugzak en het vuil van die jaszak hecht zich dan daaraan enz...)
Mijn oordopjes gaan gewoon in een eigen containertje. Niet los in een zak. _O-
En ik draad ze inderdaad voor het bescherming van het trommelvlies. Zonder oordoppen rijden is altijd een no-go. :P

Helaas ben ik aan de linkerkant al teveel beschadigt omdat ik de eerste jaren zonder reed..
Concerten en veel mensen in de omgeving is kraken in hoofdletters.
 
Ik heb alles al wel geprobeerd, van goedkope Action dopjes tot orthoplastieken van 300 euro.
3M rules! Dit zijn gewoon de beste doppen. Kan iedereen hoog of laag springen, het is gewoon zo. :Y
Ik spring hoog noch laag :P , maar wat de beste/fijnste oordop is, kan voor iedereen net even anders zijn toch!
Daarom vond ik zo'n assortiment echt een gouden tip (eerder ergens gezien hier op M-F);
Assorti COMPLEET 15 x 2 paar foam oordopjes

Aanbieding!! Nu voor 14.95 : Alpine SleepSoft + Assorti foam oordopjes 15 x 2 ACTIE
 
Laat ik het zo zeggen...

Schuimpjes werken, zitten en dempen naar mijn mening het beste. Mits ze van goede kwaliteit zijn uiteraard.

3M is van bewezen kwaliteit.
 
Ik vind schuimpjes ook het beste inderdaad, dat zit bij mij beter dan van die parapluutjes, die gaan op den duur ook zeer doen.
Na het assortiment er doorheen gejast te hebben, is de keuze voor mijn oortjes echter gevallen op de Moldex Contours i.p.v. 3M. :P
 
Voorlopig kan ik ze niet vinden, enkel stukken daarvan of beschadigde. En dan vragen ze nog 100 plus euro’s. Of open uitlaten, dat lost dan weer niets op...

Hier aardig wat keus, voor grote variatie aan prijzen...
 
Met deze klinkt hij als een pleepot? _O-
HaHa, _O-
Nu ja ik heb goed nieuws voor de moraalridders. Morgen komt iemand de intruder afhalen en mijn Versys heb ik ook kunnen inruilen. Voor een nieuwe Honda 1200 cross tourer dct. Aangezien ik per jaar 14000 km woon werk afleg en liever terug een cardan had en je toch niet op twee motors tegelijk kan rijden. :]:W Oordopjes wel of niet dat zal ik dan nog in beraad houden... Plezier ritten nu dus ook op deze cross tourer, :YY
 
HaHa, _O-
Nu ja ik heb goed nieuws voor de moraalridders. Morgen komt iemand de intruder afhalen en mijn Versys heb ik ook kunnen inruilen. Voor een nieuwe Honda 1200 cross tourer dct. Aangezien ik per jaar 14000 km woon werk afleg en liever terug een cardan had en je toch niet op twee motors tegelijk kan rijden. :]:W Oordopjes wel of niet dat zal ik dan nog in beraad houden... Plezier ritten nu dus ook op deze cross tourer, :YY
Hoeveel heb je er nu nog voor gekregen?
 
ik heb bij een gehoor speciaalzaak oordoppen laten aanmeten en meteen ook filters voor motorrijden laten plaatsen.
werken echt perfect en zitten perfect ….. kosten wel wat maar dan heb je ook wat …. volgens mij was ik bij schoonenberg iets van 160 euro kwijt
 
Die dingen heb ik dus ook gehad, maar dan een duurdere versie. In vergelijking met de schuimpjes kwamen ze er bar slecht vanaf qua demping, lekkage en draagcomfort.

(Ik heb ze drie keer laten meten / maken, harde en zachtere varianten.)
 
Die dingen heb ik dus ook gehad, maar dan een duurdere versie. In vergelijking met de schuimpjes kwamen ze er bar slecht vanaf qua demping, lekkage en draagcomfort.

(Ik heb ze drie keer laten meten / maken, harde en zachtere varianten.)

Ik heb ook zachte en harde gehad, ben er ook niet van overtuigd.
Schuimpjes voor mij en ik jat ze (vraag erom) bij 1 van de vele bedrijven waar ik regelmatig kom laden.
1x vergeten ze in te doe. Voor een sessie op Assen, wat een tering herrie is dat dan ineens.
 
Het mooie is dat de commercie probeert om je allerlei "speciaal voor de motorrijder" hieperdepiep luxe shit probeert aan te smeren voor een bijbehorend luxe prijsje. Verder niks mis mee hoor, ieder zijn ding. Als je er een strakke plasser van krijgt... Doen!

Maar de bewezen schuimpjes van (o.a.) 3M maken gewoon gehakt van dat spul. :W
 
Het mooie is dat de commercie probeert om je allerlei "speciaal voor de motorrijder" hieperdepiep luxe shit probeert aan te smeren voor een bijbehorend luxe prijsje. Verder niks mis mee hoor, ieder zijn ding. Als je er een strakke plasser van krijgt... Doen!

Maar de bewezen schuimpjes van (o.a.) 3M maken gewoon gehakt van dat spul. :W

Het is niet alleen de demping maar ook het draagcomfort.

Ik kom voor mijn werk ook regelmatig in industrie omgevingen en daar hebben ze dan voor de bezoekers oordopjes (ik kom alleen te weinig in dat soort omgevingen om er autoplastieken voor aan te laten meten) die gele schuimpjes van bijvoorbeeld 3M irriteren mijn oren heel erg als ik deze op een dag tijd een paar keer in en uit moet doen, dat is iets wat denk ik bij autoplastieken minder snel gebeurt.

Toegegeven: Er zijn ook klanten waar deze dopjes van moldex liggen en deze zitten dan weer wel heel prettig :t
 
Ik vind het draagcomfort van de schuimpjes juist beter. Met orto's had ik snel last van pijnlijk kraakbeen. Zowel met de zachte als de harde varianten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan